När jag och farsan är ute och åker på våra blyslädar så får man ALDRIG en vink av någon sporthojare. Men andra customåkare vinkar så de nästan ramlar av hojen. :D
Jasså, dom är så pass skottsäkra. :)
Hojen jag kikat på är en 750 från -93. Får se om man slår till eller inte, har lite fler intressanta objekt också. :)
Tack för svaren, visst håller jag med om att miltal inte är det första man tittar på.. Har hittat en gixxer från början av 90-talet som gått ~5000 mil, tänkte bara om det är mycket, lite eller normalt. Är ju helt grön på detta.
Jag har lite dålig koll på hur många mil som räknas som mycket på en hoj... bilar är ju en annan femma. Har kikat på en del hojar och dom varierar mellan 2000-8000 mil. Hur är intervallerna på en hoj, när blir det "mycket" och när blir det "för mycket"?
Måste erkänna att jag känner mig rätt löjlig i min reflexväst... men jag ville ju inte fästa övningskörskylten direkt på skinstället, så jag får stå ut med väst ett tag. :P
Är det någon som testat classes intercom? kostade ju inte ens en femhundring, tänkte att det kunde vara smidigt när man övningskör så man slipper stanna och slå av hojarna för att kunna prata (sammanlagt 2600cc vtwin med raka rör överöstar mycket även på tomgång). :D
Nu har man lurkat här ett tag och även börjat posta lite så då kan man väl presentera sig. Är en 24 år gammal dalmas som precis fått upp ögonen för hojåkning på väg. Har kört cross i många år men slutade efter halvläskig krasch... fuktig ramp, bakhjulet spann loss i uthoppet och ni kan säkert...
Köp ett sånt där senilsnöre... Ser ut som en gul telefonsladd som du sätter i låset och andra änden i ena handtaget, då lär du inte glömma låset. :tummenupp
Tack för tipsen! Sitter och plöjer blocket och projekttrådar för fullt. :)
Bästa vore att hitta en lagd hoj som är fin maskinellt. Plasten har man ingen användning av och lack blir det ändå. Har ingen brådska så jag letar på i lugnan ro efter lämpligt objekt. :)