Fulhojar på blocket

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Eftersom det dykt upp många bara senaste veckorna kanske en sån tråd räddar nån från att köpa ett upplagat vrak - många som går vägen usa-Litauen -Sverige och är då inlösta i usa upplagade i Litauen och säljs som prima pärlor på blocket
Allt som känns oseriöst platsar bättre än i blockettråden kanske ? Annars dör den väl ut själv men räddar den nån stackare så ….
Misstänker att det är mest sporthojar och nån är säkert bara kåpor bytt på men sett offer med ramen av som är helt okej och reggade i Sverige
 
Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag startade en tråd på Sporthoj på Facebook i det här ämnet, men det är en kille som heter Vitalij i Märsta som inte tycker att man behöver skriva något i sina annonser. Han har en Suzuki...
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Kollade antal tidigare ägare, finns inga. Bra att tänka på kanske.
Nu är jag inte med riktigt 🤷‍♂️han är
Nog enda i Sverige ja men hojens historik i usa och litauen är ju fortfarande som den är och att den varit ett försäkringsärende där och gått via litauen hit
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Nu är jag inte med riktigt 🤷‍♂️han är
Nog enda i Sverige ja men hojens historik i usa och litauen är ju fortfarande som den är och att den varit ett försäkringsärende där och gått via litauen hit
Den står dessutom utanför en mc-firma som inte går att hitta på Ratsit eller Alla Bolag, och något namn att koppla till firman finns inte
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Simplic MC vet jag flera som har haft affärer med och bara talat gott om.
Känner inte till vare sig firman eller hojen men säljer man en hoj som ”välservad och väl omhändertagen” och den är inlöst i usa och upplagad i litauen så är man ju inte ärlig iallafall i mina ögon oavsett.
En sån historik påverkar ju priset åt ett håll i mina ögon och ja alla väljer väl vad man köper @PeterDeleter men skulle du handla en hoj som du vet är inlöst i ett försäkringsärende för en bit över 80” ?om du hade fler att välja på som inte varit det 🤷‍♂️
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Känner inte till vare sig firman eller hojen men säljer man en hoj som ”välservad och väl omhändertagen” och den är inlöst i usa och upplagad i litauen så är man ju inte ärlig iallafall i mina ögon oavsett.
En sån historik påverkar ju priset åt ett håll i mina ögon och ja alla väljer väl vad man köper @PeterDeleter men skulle du handla en hoj som du vet är inlöst i ett försäkringsärende för en bit över 80” ?om du hade fler att välja på som inte varit det 🤷‍♂️
Nu var det inte firman som sålde - hojen stod utanför, men jag blev lite konfunderad av att firman inte gick att hitta på Ratsit (men nu hittade jag en annan koppling till företaget som heter Jona Storskrubb, så då kanske det är lugnt på den fronten - namnet tecknar en enskild firma med mc-handel som sysselsättning)
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Hojar från 2012-2013 med bokstav i regnumret skriker ju privatimport. Bokstaven kom väl inte förrän 2018-2019 någon gång...?

Och Sigtuna...Låter ju lite lyxigt och höginkomsttagaraktigt, tills man kommer på att rövarnästet Valsta ligger i den kommunen...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hojar från 2012-2013 med bokstav i regnumret skriker ju privatimport. Bokstaven kom väl inte förrän 2018-2019 någon gång...?

Och Sigtuna...Låter ju lite lyxigt och höginkomsttagaraktigt, tills man kommer på att rövarnästet Valsta ligger i den kommunen...
Den 16 januari 2019 kom de nya skyltarna med en extra bokstav.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Man kan ha åsikter om att det är så enkelt att kolla ett fordons ägare/adress/historik m.m., men det gör det i alla fall hyfsat enkelt att identifiera skumma fordon och ägare
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Min gamla 701a blev inlöst pga rambrott och året efter dök upp på blocket. Det var en privatperson som köpt den av en firma och sen skulle sälja. Han var helt ovetande om historiken och blev inte helt nöjd.

Inget konstigt på car.info att se men jag vet ju om det.
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top