Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Någon som orkar kasta in helgen och dagens nyheter som anledningar till att rösta på SD?

Typ beskjutna bussar i Skövde så flera busshållplatser stängs ner.
Släktbråket(?) på en skola som kräver tio polis på utryckning och som möts av stenkastning.
"Det är väldigt många vita män här" kommentaren om Vasaloppet... Vad fan nu hudfärg har med längdskidåkning att göra!?...
Barnäktenskap, pedofili och våldtäkt... den gravida 14-åringen som dessutom är gift med en 21-åring... Dubbelmoralen från MigV, Staten osv. är total...
Ylva Johanssons ljugeri...
LO går från "Centern sysslar med apartheid" till "Vi står också för låglönejobb" vädningen på mindre än 13 månader...
Tyskland varnar för förhöjt terrorhot i Sverige, men i våra egna medier är det knäpptyst...
Ekots lördagsintervju med Lena Rådström Baastad (S)...


Jaja, en snabb liten summering ovan iaf.
Mestadels direkt från minnet, övriga från att spendera 2 min på Twitter.


"Som vanligt är det inte problemet som är problemet, det är de som pekar på problemet som är problemet" :hihi
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Det där är väl bara ännu en variant på en fråga som jag nyss har svarat på - nämligen om alla muslimer är våldtäktsmän. Jag svarade nej på den frågan.
Men anser du de muslimer som inte våldtar ändå ska utvisas?
Så uppenbarligen finns det några futtiga procent som faktiskt jobbar. Dock alldeles för få. Vad tycker du själv om dessa siffror? Är dom bra? Säger det nåt om "flyktingarnas" arbetsvilja?
Ja, det är alldeles för få som jobbar. Nej, det är inte bra att det är så få som jobbar. Min lösning är att sätta dem i arbete, snarare än utvisning.
Nu var det ju förvisso som svar på din rätt så tramsiga artikel om att avskaffa våldtäktsbegreppet så det kan ha funnits en viss vilja att provocera och svara med samma mynt där. Dock anser jag faktiskt att ju mindre islam i Sverige desto bättre och jag anser att invandring från muslimska länder där medeltida kultur råder bör stoppas helt och hållet. Anledningen är att den ger katastrofala konsekvenser för landet. Jag väger mellan att förstöra Sverige eller att neka tillträde till den lilla stril av hederliga muslimer med legitima flyktingskäl för att stoppa den massiva ström av lyxmigranter, islamister och brottslingar som söker sig hit. Jag väljer att inte förstöra Sverige.
Läste du ens artikeln jag länkade till? Den försöker inte skönmåla våldtäkt i någon form. Däremot raljerar den över SDs försök att vinna politiska poäng genom våldtäktsstatistiken.
Sverige är förmodligen ett av de länder i världen med minst risk att bli våldtagen, men vi har också en väldigt hård syn på vad våldtäkt och övergrepp är rent juridiskt vilket gör att vi får en hög våldtäktsstatistik. Givetvis är det BRA att vi har denna hårda lagstiftning just för att det synliggör övergreppen istället för att som i andra länder sopa dem under mattan.


Och eftersom du nu erkänt att det är skillnad på muslimer och muslimer, och att en del muslimer faktiskt inte våldtar. Varför då stänga dörren även för dessa när det vore så mycket vettigare att släppa in de hederliga och stänga ute de dåliga, oavsett religion?
Varför skall någon som ger sig på förståndshandikappade föräras med intellektuellt utbyte? Wunder är och förblir en mycket obehaglig människa
Jag efterfrågar en respektfull konversation och du svarar med personangrepp.
Försök igen.
Respektfull konversation, inkluderar det personangrepp tycker du?

Sedan kan du väl förklara vilka förståndshandikappade jag gett mej på? Du använder det ofta som ett ad hominem mot mej när dina argument tryter.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Men anser du de muslimer som inte våldtar ändå ska utvisas?Ja, det är alldeles för få som jobbar. Nej, det är inte bra att det är så få som jobbar. Min lösning är att sätta dem i arbete, snarare än utvisning.Läste du ens artikeln jag länkade till? Den försöker inte skönmåla våldtäkt i någon form. Däremot raljerar den över SDs försök att vinna politiska poäng genom våldtäktsstatistiken.
Sverige är förmodligen ett av de länder i världen med minst risk att bli våldtagen, men vi har också en väldigt hård syn på vad våldtäkt och övergrepp är rent juridiskt vilket gör att vi får en hög våldtäktsstatistik. Givetvis är det BRA att vi har denna hårda lagstiftning just för att det synliggör övergreppen istället för att som i andra länder sopa dem under mattan.


Och eftersom du nu erkänt att det är skillnad på muslimer och muslimer, och att en del muslimer faktiskt inte våldtar. Varför då stänga dörren även för dessa när det vore så mycket vettigare att släppa in de hederliga och stänga ute de dåliga, oavsett religion?
Jag efterfrågar en respektfull konversation och du svarar med personangrepp.
Försök igen.
Respektfull konversation, inkluderar det personangrepp tycker du?

Sedan kan du väl förklara vilka förståndshandikappade jag gett mej på? Du använder det ofta som ett ad hominem mot mej när dina argument tryter.

Du kan inte efterfråga en respektfull diskussion, eftersom du ger dig på förståndshandikappade. Du vet exakt vilken händelse jag refererar till.
Ditt tåg har gått.

För övrigt ogillar jag skarpt regimtrogna som ställer 1000 frågor som rökridå för deras totala misslyckande. Det är liksom som när Ceausescu eller Saddam inte erkände domstolen.

Men anser du de muslimer som inte våldtar ändå ska utvisas?Ja, det är alldeles för få som jobbar. Nej, det är inte bra att det är så få som jobbar. Min lösning är att sätta dem i arbete, snarare än utvisning.Läste du ens artikeln jag länkade till? Den försöker inte skönmåla våldtäkt i någon form. Däremot raljerar den över SDs försök att vinna politiska poäng genom våldtäktsstatistiken.
Sverige är förmodligen ett av de länder i världen med minst risk att bli våldtagen, men vi har också en väldigt hård syn på vad våldtäkt och övergrepp är rent juridiskt vilket gör att vi får en hög våldtäktsstatistik. Givetvis är det BRA att vi har denna hårda lagstiftning just för att det synliggör övergreppen istället för att som i andra länder sopa dem under mattan.


Och eftersom du nu erkänt att det är skillnad på muslimer och muslimer, och att en del muslimer faktiskt inte våldtar. Varför då stänga dörren även för dessa när det vore så mycket vettigare att släppa in de hederliga och stänga ute de dåliga, oavsett religion?
Jag efterfrågar en respektfull konversation och du svarar med personangrepp.
Försök igen.
Respektfull konversation, inkluderar det personangrepp tycker du?

Sedan kan du väl förklara vilka förståndshandikappade jag gett mej på? Du använder det ofta som ett ad hominem mot mej när dina argument tryter.


Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Att det ens varit skillnad... Folkdomstolar har inrättats för mindre.

Screenshot_20170306-195533.png

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Två pojkar våldtar en flicka på en skola.
Flickan undervisas på annan plats, pojkarna får går kvar på skolan...
Rektorn ser dessutom alla tre som offer....

https://www.sydsvenskan.se/2017-03-06/pojkar-som-valdtog-flicka-gar-kvar-pa-skolan



Safiqul Alam har varit snart nio år i Sverige. De första åren läste han en master i inbäddade system. När han var klar delade han ut morgontidningar medan han sökte ingenjörsjobb. Efter knappt ett halvår, hösten 2012, anställdes han som utvecklare av inbäddade system på Volvo CE i Eskilstuna och där jobbar han fortfarande kvar.

Under åren har hans arbetstillstånd förnyats två gånger utan problem, men när han 2016 sökte permanent uppehållstillstånd fick han efter tio månaders väntan till sin förvåning avslag. Som skäl uppger Migrationsverket att Safiqul inte hade en tillräckligt hög lön under månaderna 2012 då han delade ut tidningar.

https://www.svensktnaringsliv.se/regioner/sodermanland/utvisas-for-fem-ar-gammal-miss_669174.html



Stort bråk i Fittja, tunnelbanestationen är avstängd tills vidare.
Enligt uppgifter till Aftonbladet har en skarpladdad Kalasjnikov hittats vid en gångbro i närheten av platsen.

http://omni.se/stort-brak-i-fittja-skarpladdat-vapen-hittat/a/dAMJq



2'a upploppet på 4 dagar på flykting skola i Hallsberg
Förra året fick Alléskolan i Halsberg med 133 studenter 200 nya flyktingar som studenter.
Idag, upplopp, stenkastning mot polisen, stulen polisbil utanför skolan.
11 Gripanden
Expressen m.fl. (MSM) vågar såklart inte skriva mer än att det handlar om två grupperingar... ni kan ju gissa själva vad det handlar om...

http://www.expressen.se/nyheter/nytt-jattebrak-pa-skola-i-hallsberg/



Återigen handlar det om en anonym "grupp", denna gång som ställt till med så stora ordningsproblem på ett badhus att polis tvingades tillkallas efter att bråk med en ordningsvakt urartat.
(Bara att vi numera tvingas ha ordningsvakter på badhus!?.... det är fan illa och skrämmande bara det)
För personalen var detta nog däremot inte särskilt ovanligt, de har ju haft ordningsproblem ända sedan badhuset invigdes 2015........

http://www.expressen.se/kvallsposten/greps-pa-aventyrsbad-efter-ordningsproblem/





Det går bra nu....
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det värsta är att utöver att det är tråkigt att moderaterna och Socialdemokraterna gjort så här med Sverige så är det rätt skönt att korten läggs på bordet nu.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Två pojkar våldtar en flicka på en skola.
Flickan undervisas på annan plats, pojkarna får går kvar på skolan...
Rektorn ser dessutom alla tre som offer....

https://www.sydsvenskan.se/2017-03-06/pojkar-som-valdtog-flicka-gar-kvar-pa-skolan

..

Komplement.

En människa jag för ett ganska bra tag sen fått åtskilliga goda skäl att revidera min uppfattning om...och hon går från klarhet till klarhet. Starkt av Ann att beskriva vansinnet så som det borde göras i medierna.


Noterbart är också att Heberlein lämnat svenska kyrkan, mest beroende på ärkebiskop Antje Jackeléns svek mot utsatta grupper och ett ivrigt och urskillningslöst flirtande med islam. Ingen bagatellartad markering mtp Heberleins bakgrund och cv.

https://ledarsidorna.se/2017/03/ann...annen-om-brott-straff-och-vart-rattssamhalle/



"Min dotters väninna går i samma klass som en våldtäktsman. Min dotters väninna Anna går i nian på en högstadieskola i utkanten av Lund. I samma klass går Ajuub. Han dömdes i Lunds tingsrätt den 13/12 2016 för ”våldtäkt mot barn”. Tindra går nu i åttan. Det var henne Ajuub och en kompis våldtog på fritidsgården den 30 maj 2016. I tingsrättens protokoll kan man läsa att Ajuub erkänner handlingen – men gör gällande att gärningen ska bedömas som ”sexuellt utnyttjande av barn”. Tingsrätten finner dock att brottsrubriceringen ”våldtäkt mot barn” är rimligare. De tror på Tindras berättelse, och finner det ”osannolikt att målsägande frivilligt haft samlag med två killar” på en toalett på fritidsgården.

När min dotter – som går i åttan på en skola i centrala Lund – berättade om Ajuub trodde jag inte på henne. ”Jo, det är sant. Han våldtog en tjej i åttan. Och han går i Annas klass”. Skvaller, tänkte jag. Rykten. Tonåringar älskar att snacka skit om varandra. Inte i min vildaste fantasi kunde jag föreställa mig att en dömd våldtäktsman går i en helt vanlig klass på en helt vanlig skola i Lund. Jag begärde ut domen från Lunds tingsrätt, och där står det, svart på vitt, att Ajuub döms för våldtäkt mot barn. Hans kompis var, när gärningen begicks, ännu inte straffmyndig. Domen är bedrövlig läsning. Fram träder bilden av en trasig tjej – Ajuub uppger i förhör att han såg att hon hade skurit sig i armarna – rädd, mobbad och ensam. Flickan, som var 14 år vid övergreppet, säger i förhör att hon inte vågat berätta för sin mamma vad som hänt. Först flera dagar efter våldtäkten ringde hon sin kontakt på barn och ungdomspsyk i Lund och berättade om våldtäkten. Tillsammans med henne gjorde flickan en polisanmälan.

Ajuub, fälld för att ha våldtagit Tindra vaginalt och oralt på en toalett, döms till ungdomsvård samt 100 timmar ungdomstjänst. Ungdomsvården utgörs av att Ajuub vid 24 tillfällen ska samtala med en handledare vid socialförvaltningen i Lund. I domen läser jag att Ajuub tycks ha ”nedsatt förmåga att förstå vad som är rätt och fel”. Syftet med de 24 träffarna med en handledare från socialförvaltningen i Lund är att Ajuub ska lära sig att fatta bättre beslut. I övrigt görs inga ingrepp i Ajuubs liv. Han går alltså kvar i sin klass på skolan i Lund, bor hemma hos sina föräldrar, är fri att hänga med sina kompisar på samma fritidsgård som han våldtog Tindra på.

Och Tindra? Den trasiga tjejen som blev våldtagen på en toalett en dag i slutet av maj förra året. Om henne pratas det. Hon är en hora, säger kidsen i Lund. Den yngre killen som våldtog henne tillsammans med Ajuub säger i förhöret att hon säljer sex för pengar. Han kallar henne ”400”. Så mycket kostar det enligt honom att få ligga med Tindra. Tindra berättar å sin sida att den yngre killen spridit rykten om henne i flera månader. Hon gick med på att träffa honom och Ajuub på fritidsgården för att han hotade med att sprida ännu fler rykten om henne och slå henne ifall hon inte kom. Vem bryr sig om Tindra?

Straffet fyller en funktion för tre aktörer – för den skyldige, förövaren, för offret och för samhället. Straffet bör vara så kännbart att förövaren kommer till insikt om allvaret i sin handling, ångrar sig och gör bättre. Straffet bör också ta ställning för offret genom att visa att det hon utsatts för är fel och klandervärt. Vidare fyller straffet en moralpedagogisk funktion för resten av samhället, eftersom straffet uttrycker samhällets normer och värderingar. Den påföljd som tilldömdes Ajuub misslyckas på samtliga punkter. Ajuub kommer undan med blotta förskräckelsen. Det kostade honom inte mer än 24 timmars samtal med en socialsekreterare och 100 timmars ungdomstjänst (vad nu det kan vara) att våldta en flicka. Tindra upplever knappast att samhället tagit ställning för henne och fördömt Ajuubs kränkning av henne – hon riskerar att möta honom varje dag. Och vilka signaler sänder den tandlösa domen till samhället i allmänhet och Lunds tonåringar i synnerhet? Tja, att det inte är så farligt att tvinga sig till sex. Att det inte är någon big deal att våldta en fjortis på en toalett. Det hände ju inte något särskilt med Ajuub, eller hur? Han våldtog tydligen den där slampan Tindra i åttan – men allt är ju som vanligt, eller hur?

Svensk skola, som har jämställdhet och jämlikhet inskrivet i sin värdegrund, som betonar genusperspektiv i sina läroplaner, som bjuder in feminister som ska lära tjejerna självförsvar och som under lektionerna i sex och samlevnadskunskap inskärper hos flickorna att de inte ska ställa upp på sådant de inte vill och förmanar pojkarna att inhämta samtycke hos den de vill ha sex med har gått helt vilse. Hur kan ett land som strävar efter att vara en ”moralisk stormakt” och en regering som berömmer sig om att vara ”feministisk” misslyckas så kapitalt med att leva upp till sina egna ambitioner?

Skolan ska vara en trygg plats. Att våra barn slipper gå i samma klass som en dömd brottsling borde vara en självklarhet – och att en flicka som blivit våldtagen ska slippa möta sin våldtäktsman på väg till skolan eller när hon är ute och går med sin hund borde vara det minsta kravet man kan ställa på vårt rättssamhälle.



Ann Heberlein



Samtliga namn och brottsplatsen är fingerade för att skydda de personer som nämns i texten.

6.0k
OM FÖRFATTAREN

Ann Heberlein
Ann Heberlein

Ann Heberlein är lektor i etik vid Lunds Universitet. Hon är också verksam som författare, föreläsare i etiska frågor och fri skribent."
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
"Killen som nu blivit dömd har ju fått ett ganska kännbart straff och är på det sättet ett offer."

Hur kan rektorn få jobba med barn?

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hon lär inte ha haft lätt att somna den kvällen. Vilken mangling! I ett partiorgan!

Repressalier för Huitfeldt tro?
Det värsta är att de flesta i lördagsintervjun brukar få stryk. Man kan verkligen höra hur de börjar svara mer och mer omständligt för att tiden skall gå. Fy fan vad skönt det måste vara när det är över. ????

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
"Killen som nu blivit dömd har ju fått ett ganska kännbart straff och är på det sättet ett offer."

Hur kan rektorn få jobba med barn?

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Apropå kännbart straff är det är lika bra att det inte är min dotter som blivit utsatt för detta, då hade det vart andra rubriker och jag hade inte skrivit detta :)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Apropå kännbart straff är det är lika bra att det inte är min dotter som blivit utsatt för detta, då hade det vart andra rubriker och jag hade inte skrivit detta :)
Bra inställning men å andra sidan, vem tar hand om resten av familjen när du sitter på livstid? Det är sannerligen ett dilemma

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Bra inställning men å andra sidan, vem tar hand om resten av familjen när du sitter på livstid? Det är sannerligen ett dilemma

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Visst är det, därav diskuteras just nu en flytt till de små chokladmakarna i bergen :)
Där behöver dilemmat aldrig uppstå.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ylwa Johansson
 

Bifogat

  • Screenshot_20170307-103909.png
    Screenshot_20170307-103909.png
    114.5 KB · Visningar: 64
Last edited:

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Försök gärna diskutera ämnet utan att ta till personliga påhopp, det blir så mycket trevligare så.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top