Kawasaki z800/z800e

MrMask

Ny medlem
Gick med
1 May 2014
Ort
Broddbo
Hoj
Kawasaki z800 -14
hallå! tänkte bara höra vart alla köpte sina tail tidys?
Lätta/svåra att få dit?

Jag köpte min på Funbike i Västerås
Den är inte så svår att få på plats men ha inte för bråttom.

Ibland blir jag trött på korvfingrar och telefon
 
Last edited:

Sthlm1990

Ny medlem
Gick med
19 May 2016
Ort
Sundbyberg
Hoj
Kawasaki Z800-2015
Hej , Jag funderar på att köpa en Kawasaki Z800 - 2015 , Skulle ni säga att det är en bra nybörjarhoj ?
 

Oscara

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z800 2014
Nu har jag fått på nya grepp och vindruta. :banana
och kan nån förklara hur jag lägger upp bild från mobil eller padda här på forumet???
E ju superirriterande att inte få med nån bild ju. :confused:
 

Xamxu87

Ny medlem
Gick med
24 May 2016
Ort
upplands väsby
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Hallå alla glada!
Jag har kollat en hel del i tråden för att se om någon redan ställt frågan, hur är det för långa personer att köra den här hojen? Jag är sjukt sugen på att skaffa en, men är osäker på hur den är för oss som är lite längre. Hur är körställningen och komforten på denna? Sen så vill man ju helst inte att det ser ut som om man sitter på en liten monkeybike, vilket är lätt hänt för oss! :p När farsan åkte runt på sin vn800 så såg det ut som om han satt på en böld som stack ut ur röven :lol (jag vet, inte alls samma typ av hoj eller någonting, var bara exempel på hur det såg ut!)
Mvh
 

Bjerke

Medlem
Gick med
7 Aug 2007
Ort
Järfälla
Hoj
BMW
Jag tänkte samma! köpte ett relä, kollade upp vart det satt på hojen, lämnade tillbaka relät för jag tänkte att aldrig i helvete att jag sliter isär så mycket för det lilla. Så nu har jag bara motstånd på bakblinkers och alla blinkers blinkar helt normalt!

Jag är inne på samma spår då det strular lite med mitt motstånd jag har kört med ett år nu... Var satt relät någonstans? Jag har googlat, men verkar inte hitta något stensäkert svar.

Läste nedan på sporthoj, ursäkta norskan :tungan
"Det beste er å bytte blink releet med et som er tilpasset LED.
F.eks dette http://m.ebay.com/itm/Motorbike-LED-...957?nav=SEARCH
Veldig enkelt. Releet sitter under plastdekselet fremme på venstre side ( ved ekspansjontanken)" Kan du utveckla mer exakt var relät ska sitta?
 

Jonatan.j

Ny medlem
Gick med
18 May 2016
Ort
Luleå
Hoj
2016, kawasaki z800
Fundering, det regnade ganska bra igår när jag var ute och körde, när jag väl stannade rann det ganska bra med vatten från kylaren (eller ja, "gallret" där fram/luftintaget/va det nu kallas :p), någon som varit med om detta?

ny på hoj och har väl egentligen inte kört något alls i regn innan...
 

MrMask

Ny medlem
Gick med
1 May 2014
Ort
Broddbo
Hoj
Kawasaki z800 -14
Fundering, det regnade ganska bra igår när jag var ute och körde, när jag väl stannade rann det ganska bra med vatten från kylaren (eller ja, "gallret" där fram/luftintaget/va det nu kallas :p), någon som varit med om detta?

ny på hoj och har väl egentligen inte kört något alls i regn innan...

Helt normalt allt vatten som kylaren samlar upp när man kör i regn rinner ur när man stannar.


iPhone Tapatalk
 

Jonatan.j

Ny medlem
Gick med
18 May 2016
Ort
Luleå
Hoj
2016, kawasaki z800
Tack för snabbt svar! :)

Tänkte lite i de banorna men ville va säker då jag ska iväg på en längre resa med start på lördag (luleå till lund).

Några bra väg tips för resa förresten? enda planerade stoppet jag har på väg ner är stockholm, men vill ju inte sitta på motorvägen hela tiden.
 

P|_|FF

Ny medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki z800 2016
Dags för första servicen på min z800 -16. Är 3000:- ett rimligt pris för en första service?
 

Lunaticz800

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2015
Ort
Davao
Hoj
Kawasaki z800 2015
Tycker jag inte betalade 1978 :- för min första service.

Skickat från min LG-H850 via Tapatalk
 

Kawas

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Panigale 959 -19
Dags för första servicen på min z800 -16. Är 3000:- ett rimligt pris för en första service?

Jag betalade min 100 mil service för 2517kr juni 2015 hos Örby mc i stockholm. Bra pris där om du har vägen förbi. Ava mc tar ca 1500kr till, för samma service.
 

NewMC

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2013 Kawasaki Z800e, Svart
Hallå alla glada!
Jag har kollat en hel del i tråden för att se om någon redan ställt frågan, hur är det för långa personer att köra den här hojen? Jag är sjukt sugen på att skaffa en, men är osäker på hur den är för oss som är lite längre. Hur är körställningen och komforten på denna? Sen så vill man ju helst inte att det ser ut som om man sitter på en liten monkeybike, vilket är lätt hänt för oss! :p När farsan åkte runt på sin vn800 så såg det ut som om han satt på en böld som stack ut ur röven :lol (jag vet, inte alls samma typ av hoj eller någonting, var bara exempel på hur det såg ut!)
Mvh

Hej!
Själv är jag 185cm och sitter helt OK på den, ser inte ut som någon mupp tror jag ;) Är du längre än så dock så kanske du sticker upp lite väl för mycket, det är ju trots allt en nakenhoj. Då ska du nog ha mer kåpor kring dig

- - - Updated - - -

Dags för första servicen på min z800 -16. Är 3000:- ett rimligt pris för en första service?

Kolla med svenska motorcykelaktiebolaget i Järfälla. Han är riktigt trevlig, vet vad han gör, är självklart auktoriserad och brukar erbjuda bra priser.
 

rtessmann

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2015
Ort
Örebro
Hoj
Letar
Någon som är sugen på att köpa min -14 z800? 1400mil med tailidy,GPR-Slipon och lite lull-lull :) PM isf
 

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki
sjuka priser på 100 milaservice då det innefattar i princip ingenting.
knepigt det där.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top