Red Bull Grand Prix of The Americas

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Alltså, allvarligt talat, michelin, det här e ju fan löjligt, framhjulssläpp på framhjulssläpp på framhjulssläpp:huvet
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Vilket manfall...

Pedrosa, vilken sportsman :tummenupp

Anade att detta skulle bli tråkigt men det är ju som att se färg torka...
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Crutchlow såg ut haft lite flax som inte fick hälsenorna avslagna
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Crutchlow såg ut haft lite flax som inte fick hälsenorna avslagna
Lite kul var det ju att se honom hoppa efter att hojen passerat honom med 5m. Men jäklar vad tur han hade. Kan inte vare mkt mer än 1dm ifrån en rejäl skada?

Dovi hade tur han också, kan inte vare långt ifrån att Pedrosa skulle träffa klockrent på låret? Kunde gjort ont det...

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Fan, lider med Dovi, kan han inte få en tio poäng eller nåt för sveda och värk.
Rossi klagade på kopplingsslir tyckte jag mig höra, kan ha varit det som gjorde att han stod still på bakrakan, och att han tog i lite extra i sväng 2...
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Mycket tråkiga krascher. Stackars Dovi alltså.
Cruchlow har nu fyra krascher på tre race. Väntade bara på att han skulle lägga sig en andra gång även detta race. Höj dig Kryckan!

Rossi klagade på att kopplingen slirade. Därför han tappade typ tre positioner på en raka. Hade antagligen inget att göra med kraschen dock. Inte likt Rossi att göra såna misstag.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Tråkigt race är förnamnet. Men jag är jävligt glad att Dovis vänsterben är okej.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Såg när de klippte in Lin Jarvis efter VR.s krasch, han såg onekligen så där lagom road ut då Michelin gubben satt på huk och skrattade o försökte skoja med Wayne Rainey. Vill bara säga, dålig tajming där Michelin gubben :7peta
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Såg när de klippte in Lin Jarvis efter VR.s krasch, han såg onekligen så där lagom road ut då Michelin gubben satt på huk och skrattade o försökte skoja med Wayne Rainey. Vill bara säga, dålig tajming där Michelin gubben :7peta

Crutchlows teamchef såg måttlig road ut även han när kalle stöp
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Ovanligt mycket oväntade krascher av toppförarna. Däcken verkar lömska när dom släpper.
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Jag såg aldrig att Pedrosa fick något straff för att han torpederade Dovi? I reprisen ser man att Pedrosa snabbt tar in på Dovi som går brett under inbromsningen, alltså Pedrosa hade högre fart än Dovi in i kurvan och trotts det valde han att ta innerspår. Hade han inte låst hjulen och ramlat så hade han med den farten med stor sannolikhet träffat Dovi i vilket fall.

Jag menar Iannone gjorde ju ganska exakt samma sak förra racet, förutom att han då höll sig på hjulen ändra fram tills att han nästan träffade Dovi, Pedrosa låste hjulen tidigare och lät hojen glida in i Dovi istället. Man kan argumentera att det finns små skillnader mellan fallen, men i båda fallen gällde det en felbedömd inbromsning (för sen bromspunkt) och sedan krock med en annan förare.

Är det bara jag som tycker att Race Direction inte är konsekventa med sina bestraffningar, vad är egentligen kriteriet som gjorde att Iannone fick straff men inte Pedrosa? Var det för att Pedrosa bad om ursäkt och var snäll direkt efter kraschen som han inte fick straff?

Dessutom som ni alla vet så fick Rossi en penalty point förra året för att han låg i vägen för Lorenzo under kvalet och där med sabbade ett av Lorenzos varv (denna penalty point avgjorde att VR fick starta sist i Valencia). Men när Lorenzo gjorde exakt samma sak för Rossi i Qatar detta år så fick inte Lorenzo någon penalty point. :va
http://www.autosport.com/news/report.php/id/123359
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag såg aldrig att Pedrosa fick något straff för att han torpederade Dovi? I reprisen ser man att Pedrosa snabbt tar in på Dovi som går brett under inbromsningen, alltså Pedrosa hade högre fart än Dovi in i kurvan och trotts det valde han att ta innerspår. Hade han inte låst hjulen och ramlat så hade han med den farten med stor sannolikhet träffat Dovi i vilket fall.

Jag menar Iannone gjorde ju ganska exakt samma sak förra racet, förutom att han då höll sig på hjulen ändra fram tills att han nästan träffade Dovi, Pedrosa låste hjulen tidigare och lät hojen glida in i Dovi istället. Man kan argumentera att det finns små skillnader mellan fallen, men i båda fallen gällde det en felbedömd inbromsning (för sen bromspunkt) och sedan krock med en annan förare.

Är det bara jag som tycker att Race Direction inte är konsekventa med sina bestraffningar, vad är egentligen kriteriet som gjorde att Iannone fick straff men inte Pedrosa? Var det för att Pedrosa bad om ursäkt och var snäll direkt efter kraschen som han inte fick straff?

Dessutom som ni alla vet så fick Rossi en penalty point förra året för att han låg i vägen för Lorenzo under kvalet och där med sabbade ett av Lorenzos varv (denna penalty point avgjorde att VR fick starta sist i Valencia). Men när Lorenzo gjorde exakt samma sak för Rossi i Qatar detta år så fick inte Lorenzo någon penalty point. :va
http://www.autosport.com/news/report.php/id/123359

AI har kraschat rätt mycket på sistone, och kört hårt mot andra, då tenderar bestraffningarna ligga närmare till hands. I AIs fall såg det ju ut som en lite överambitiös manöver för att ta sig om Dovi, och det gjorde det inte i DPs fall. Att DP sedan inte kört aggresivt och kraschat ur 4 race i rad hjälper nog med.

Mycket skönt att se DP först springa fram till Dovi och höra om han är okej/be om ursäkt innan han ens tittar efter sin egen hoj.

Annars var det ett rätt tråkigt race. MM vann totalt överlägset som väntat. JL sejfade som fan, och AI körde safe, vilket väl iofs i hans fall var på tiden. :hihi

Framdäcken verkar lömska, skitbra fäste ända fram tills det släpper utan förvarning.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ovanligt mycket oväntade krascher av toppförarna. Däcken verkar lömska när dom släpper.

Precis. väldigt lömska medium. Enligt Nico i studion var om jag förstod honom rätt dessa medium framsvålar endast körda o testade av Stoner i qatar för ett litet tag sen. Alltså helt andra förhållanden etc.. Marquez körde ju soft fram vilket passa honom riktigt bra
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag såg aldrig att Pedrosa fick något straff för att han torpederade Dovi? I reprisen ser man att Pedrosa snabbt tar in på Dovi som går brett under inbromsningen, alltså Pedrosa hade högre fart än Dovi in i kurvan och trotts det valde han att ta innerspår. Hade han inte låst hjulen och ramlat så hade han med den farten med stor sannolikhet träffat Dovi i vilket fall.

Jag menar Iannone gjorde ju ganska exakt samma sak förra racet, förutom att han då höll sig på hjulen ändra fram tills att han nästan träffade Dovi, Pedrosa låste hjulen tidigare och lät hojen glida in i Dovi istället. Man kan argumentera att det finns små skillnader mellan fallen, men i båda fallen gällde det en felbedömd inbromsning (för sen bromspunkt) och sedan krock med en annan förare.

Är det bara jag som tycker att Race Direction inte är konsekventa med sina bestraffningar, vad är egentligen kriteriet som gjorde att Iannone fick straff men inte Pedrosa? Var det för att Pedrosa bad om ursäkt och var snäll direkt efter kraschen som han inte fick straff?

Dessutom som ni alla vet så fick Rossi en penalty point förra året för att han låg i vägen för Lorenzo under kvalet och där med sabbade ett av Lorenzos varv (denna penalty point avgjorde att VR fick starta sist i Valencia). Men när Lorenzo gjorde exakt samma sak för Rossi i Qatar detta år så fick inte Lorenzo någon penalty point. :va
http://www.autosport.com/news/report.php/id/123359

MotoGP har blivit alltmer underhållning precis som Professional wrestling.
Tråkigt tycker jag.
Har du sett nån konsekvens i wrestling?
https://en.wikipedia.org/wiki/Professional_wrestling
Första gången jag reagerade var när MM körde på VR i Sepang 2015 och kraschade.
Först hette det att VR trängt MM av banan.
Men det var ju 2 meter asfalt till vänster om MM. När han går omkull.
Och det här är förare som regelbundet kör utanför banan !
Sedan var det att VR sparkat omkull MM när MM har så mycket nedlägg att han har styret vid VRs fotpinne.
Och det är som jag ser det rena flaxen att VR inte går omkulll när MM liggande med hojen stödd på VR
sliter VRs fot av fotpinnen. När VR drar ifrån.
Vem fick skulden, jo VR.
Och jag är ingen fanatisk VR fan.
Bortsett från att VR och Pedrosa verkar vara de trevligaste förarna.
När de inte kör.
Många av de andra MotoGP förarna uppför sig ju som de vill härma galopphästar när de lämnat banan.
Sedan verkar ju Texas banan svår.
Eller är det framdäcken som överhettar under hård inbromsning ?
Det var ju ren skicklighet(?) som gjorde att JLO inte försvann i 1a böjen.
 
Last edited:
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top