Startade hojen i förmiddags, uppborrad från 650 cc till 790 och har gått från 32 till 36 mm på insugsventilerna och från 28 till 32 på utsug samt portad.
Förra året blev en kort säsong för mig med endast 280 mil på denna cykel dock var förgasarinställningarna de samma då som nu. Nu känns han dock väldigt våt, inte nog med att han är lite smokey men det kan bero på olja i avgasröret (topplockspackningen gick förra våren så det kom in olja lite var stans). Han dör så fort jag drar ut choken men klarar lite gaspådrag, stiften är dock rätt sotiga och märkbart våta.
Det som sätter myror i skallen på mig är hur han kan ha gått bra förra året på otrimmad motor men vara tokvåt i år, rent spontant borde det väl vara tvärt om?
Hur som helst är inte jag ett stort fan av föggen, kollade aldrig stiften förra året så jag vet inte hur dom såg ut. Men vilka munstycken bör jag byta? Ska se om jag inte hittar specifikationerna för vad som sitter i. Återkommer kanske med det ikväll/natt, har 10 timmars arbetsdag framför mig.
Förra året blev en kort säsong för mig med endast 280 mil på denna cykel dock var förgasarinställningarna de samma då som nu. Nu känns han dock väldigt våt, inte nog med att han är lite smokey men det kan bero på olja i avgasröret (topplockspackningen gick förra våren så det kom in olja lite var stans). Han dör så fort jag drar ut choken men klarar lite gaspådrag, stiften är dock rätt sotiga och märkbart våta.
Det som sätter myror i skallen på mig är hur han kan ha gått bra förra året på otrimmad motor men vara tokvåt i år, rent spontant borde det väl vara tvärt om?
Hur som helst är inte jag ett stort fan av föggen, kollade aldrig stiften förra året så jag vet inte hur dom såg ut. Men vilka munstycken bör jag byta? Ska se om jag inte hittar specifikationerna för vad som sitter i. Återkommer kanske med det ikväll/natt, har 10 timmars arbetsdag framför mig.