Lilla surrogatmödraskap-tråden

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Undrar om föräldrarna skrev skyltarna redan på adoptionsdagen samtidigt som dom applåderade sig själva med tanke på vilka fantastiska föräldrar dom skulle bli.

Du menar på samma vis som folk när dom tar på sig spanska gatuhundar?
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Du menar på samma vis som folk när dom tar på sig spanska gatuhundar?
Ha ha ha hänger dom skyltar runt halsen på hunden som skyltarna barnen har?
Konstigt folk.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Nej, men dom tar upp faktumet så fort man ser hunden.

Som tur är, iof...
Jag har aldrig träffat nån med adopterad gatuhund, vad jag vet. Kanske så dom inget ;)
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jodå det hade dom nog, det är lite det som är meningen med att importera ett nervvrak, att kunna påvisa hur god man är.
Tycker dom flesta anser sig bättre än andra. Vi har bara olika uppfattning om vad som är bra. Dom tycker väl vovveadoption är bra :)
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Knappast brist på omplaceringshundar inom landets gränser...
Jag håller med dig.
Fast det finns gott om omplaceringsungar också. Folk ska tvunget klämma ut eget ändå, eller hämta från långt borta.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag tror inte du skall ta det så bokstavligt, självklart är det roligare att överleva än att inte överleva.

"Överleva". Det kanske är roligare att "överleva", men det är inte ledsamt att inte påbörja sin existens, det är otroligt neutralt, inte ens noll, det är null.

Om jag hade blivit aborterad så hade jag ju knappast blivit ledsen över det, för jag hade aldrig existerat. Detsamma gäller ju alla hundratusentals fall utav aborter...
Vad är det att vara ledsen över?

Det är ju inte så att man som barn blir mördad :hihi

Betnér föreslår ju aborträtt upp till 18 års ålder, och ibland håller man ju med om den tanken - men det är ju stå upp humor, inget seriöst förslag.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
"Överleva". Det kanske är roligare att "överleva", men det är inte ledsamt att inte påbörja sin existens, det är otroligt neutralt, inte ens noll, det är null.

Om jag hade blivit aborterad så hade jag ju knappast blivit ledsen över det, för jag hade aldrig existerat. Detsamma gäller ju alla hundratusentals fall utav aborter...
Vad är det att vara ledsen över?

Det är ju inte så att man som barn blir mördad :hihi

Betnér föreslår ju aborträtt upp till 18 års ålder, och ibland håller man ju med om den tanken - men det är ju stå upp humor, inget seriöst förslag.

Du skulle inte bli ledsen om du dog i sömnen i natt heller, det betyder sannerligen inte att det är något du lär ställa dig neutral till.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag håller med dig.
Fast det finns gott om omplaceringsungar också. Folk ska tvunget klämma ut eget ändå, eller hämta från långt borta.
Fast de barnen är inte alls säkert att man får adoptera. Eller du kanske vet mer i ämnet?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Dom tog upp ensamståendes rätt att bli inseminerade på lokalnyheterna i dag, det är nämligen brist på sperman redan nu

Endast 5 av 39 spermadonatorer hade godkänts, då kraven tydligen är höga.

Så dom efterlyste mer eller mindre fler donatorer i nyhetsinslaget, men avslutade med "Givetvis får inte donatorerna vara annonyma, utan barnet har rätt att få veta vem pappan är efter att dom har fyllt 18"

Jag tror att antalet potentionella donatorer sjönk drastiskt där på slutet...

Om man runkar i en burk i dag så börjar telefonen att ringa om 18 år och 10 månader...
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag vet inte vad problemet är, vet du?
För att man inte får betalt för sitt barn i Sverige?
För att vi har ett evighetssystem med fosterfamiljer?
För att vi inte bryr oss om barnen?
För att vi har ett socialt skyddsnät?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
För att man inte får betalt för sitt barn i Sverige?
För att vi har ett evighetssystem med fosterfamiljer?
För att vi inte bryr oss om barnen?
För att vi har ett socialt skyddsnät?
Förstår inte dina frågor eller varför du ställer dem till mig.
Är barnfrågor något du brinner för, vad är dina åsikter i så fall?
Min åsikt är att ju fler barn desto bättre.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Förstår inte dina frågor eller varför du ställer dem till mig.
Är barnfrågor något du brinner för, vad är dina åsikter i så fall?
Min åsikt är att ju fler barn desto bättre.
Att ta hand om barnen som sätts till världen tycker jag är viktigt, ja.
Dom har inte valt, varken att leva eller vem det livet ska levas med.
Jag tycker inte att man har rätt till ett barn endast av den enkla anledningen att man lyckats avla ett.
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top