(Throttle position sensor unit)
Det är en 2014, var inne på års service i fredags, då byttes det oljor, kn-filter och mappade om den.
Funkade som det skulle i fredags men igår (lördag) dog den när jag var ute och körde..
Får inget FI kod, ljud från insprutningen, startmotorn går men den vill inte starta och sen är det de dära ljudet från TPS(?)
Någon som vet vad som kan vara fel?
Vart i sthlm kan man få akramappen? Kör leovince men tanken var bara att den inte ska gå för snålt.
Tja!
Hämtade ut hojen (-12 smc-r) från service igår. Den har gått 750 mil, ca 100 mil sedan förra årets service. Dom sa att detta blev en 1000 mils service. Det dom gjort är att byta olja+filter samt mappa. Alla andra rutor är bara ifyllda med ett "K" som betyder att det är kontrollerat men inte bytt. De har alltså inte bytt bromsvätska, tändstiften luftfilter etc.
Priset landade ändå på 4800kr!!
Har jag blivit blåst?
Ska inte mappning ingå i service?
4.5h tog det skrev dom, enligt KTM Scandinavien ska det max ta 4h, eftersom dom kan behöva byta stiften etc vilket dom INTE gjort.
Efter att ha läst de här sista inläggen blir man lite orolig, många som får brev hemskickade för olika verkstadsåtgärder? Packboxar som läcker, spjällägesgivare, mätare som lägger av..
Hur är kvalitén egentligen, priset är dessutom höjt till 84900kr för 2016.
Någon som vet om SMC-R får samma uppgraderade motor som Duke? Var ju väldigt mkt prat om duken med större borr, kortare slag osv.
Hej, någon som gått från vanliga gathojar/sporthojar till motard? Hur är de att ha som brukshoj typ till och från jobbet? Är det rena lek/busmaskiner eller kan man leva med de också? Åker till och från jobbet och tar lite nöjesturer ibland på helgerna också. 690 SMC verkar ju vara mest användarvänlig när man kikar även 1000mil serviceintervall vad jag förstått? Hur är det med stöldproblematiken? Har de nya modellerna immobilizer eller liknande?
Provat en Aprilia SXV 550 för ett par år sen men förstod inte riktigt tjustningen då. Saknade moset i motorn (van vid 1000cc twin) osv. Men man kanske hade fattat det bättre om man fått prova lite längre på kurvigare vägar etc. Hann inte testa bakhjulet heller. Jag har senaste tiden kört nakenhojar så farter över 150 känns ganska ointressant förutom enstaka sprinter. Kör aldrig motorväg i princip.
Nån som har några tips/åsikter?
Får väll bli att provköra till våren.
Har wings någon återförsäljare i Sverige ? Annars antar jag att ni som köpt wings köpt från http://wings.si/ eller ?
Custom Bike Show imorgon!
Portarna till campingen är ... |
|
BMW visar upp konceptmodellen R20
BMW har visat upp på en hel... |
|
Prövotid på AM-körkortet införs
En ändring i körkortslagen ... |
|
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna
Husqvarna Motorcycles har p... |
|
BMW visar upp konceptmodellen R20
BMW har visat upp på en hel... |
|
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!
Carlbarks motor arrangerar ... |
|
”Vårservice”!
Ibland hinner man inte rikt... |
|
KTM 990 RC R på väg
KTM har presenterat prototy... |
|
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa
Fotograf: Lotta Kronåker ... |
|
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa
Fotograf: Lotta Kronåker ... |