Och sen då, Stefan?

Status
Ej öppen för fler svar.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Är helt klart på din egen linje i detta fall där jag även skrev att väst har en stor del i problemen i mellanöstern där man tidigare i historien varit med och både rest och störta ledare efter eget behag vilket ju mycket riktigt ägde rum i bla Irak med bla Saddam för att undvika Mullorna som faktiskt var klart hotfulla mot väst redan vid denna tidpunkt.IS befolkning pratar jag däremot inte med när jag anser att man utan huvud inte kan tillföra så mycket rent verbalt. :crash
Jag pratar om vanliga européer.. jag pratar inte heller med människor som vill skära huvudet av mig..
Och cia's specialitet har alltid varit "social engineering" alltså störtandet och bildandet av regimer, påverkande av opinion osv. Det är deras business.
Och business är jänkarnas business, och samtliga krig de startar anses nödvändiga för att de är bra för affärerna.
Det tråkiga är att snart lånar ingen fler pengar till dom, Och sen då?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ett bra tecken på när en tråd är nära att spåra ur är när foliehatten Twintorsk dyker upp. :)

Nåväl, Ankan, bra inlägg. En detalj bara IS har absolut inte sagt, vad jag sett, att de lämnar väst ifred om vi lämnar dem i fred. Möjligen att Al Qaida sagt så. Rätta mig gärna.

Den som vill ha löpande IS info bör förresten prenumerera på Clarion Project nyhetsbrev.

I övrigt undrar jag varför Frankrike har atomvapen. Arbetsmarknadspolitisk åtgärd?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Tycker det är bra att man tar avstånd från dessa handlingar.

Men spekulationen varför de sker vete fasen...

2E8257E400000578-3321053-image-m-10_1447709414708.jpg
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Bomba mer löser allt.
Russia Times förvisso, men dom vågar åtminstone ta upp grundproblematiken väldigt klart och tydligt:
http://bosniapress.info/index.php/n...royed-fake-news-on-paris-isis-and-the-nwo-wow
Att vi köper den felaktiga tolkningen från västvärldens media av vad som händer just nu kommer stå oss dyrt inom en snar framtid. Fast det spelar egentligen ingen roll, bollen har rullat, tärningen är kastad.

Om nu USA står med pinnen i getingboet och petar kan jag inte påverka det, däremot kan jag dra ett finmaskigt nät över mig så jag slipper bli stucken under tiden.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Om nu USA står med pinnen i getingboet och petar kan jag inte påverka det, däremot kan jag dra ett finmaskigt nät över mig så jag slipper bli stucken under tiden.
Jaha. Du hade tänkt ställa dig runt hela sveriges gräns och mota bort folk eller vad? :D Bygga en koja i skogen och vänta tills samhällskollapsen är avklarad och samtliga dårar tagit livet av varann? Jag lutar åt att göra det sistnämnda iaf.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tycker det är bra att man tar avstånd från dessa handlingar.

Men spekulationen varför de sker vete fasen...

View attachment 425155

Detta är, tillsammans med en massa andra uttalanden man läst och hört jag inte vill sprida då jag inte vet om det är vad som faktiskt sagts eller bara något påhittat för att elda på känslor av hat, det som skrämmer mest just nu.

I princip säger han, om man ser det ur deras perspektiv, att antingen låter vi dom vara med deras seder och bruk som att få styra och ställa i "deras" samhälle och ha sharia-lagar eller så kommer det aldrig det ta slut på radikaliserade muslimer som kan känna sig "tvingade" att utföra nya liknande dåd.

I förlängningen innebär det att, när de blivit många nog i samhället, att de ska få politiskt inflytande och vara med och instifta lagar och förordningar, helt naturligt då de faktiskt då kommer vara en betydande del av samhället vad man än må tycka om det.

Men, i valet mellan ett modernt, öppet samhälle som inte accepterar att en grupp bryter mot lagen och åberopar "religiös minoritet" som försvar vilket resulterar i en grogrund för terrorism och ett samhälle som viker sig för en grupps förtäckta hot för "dom är ändå inte några av oss" för att kanske slippa radikaliserade är Mitt val lätt.
Jag vill inte bli skjuten i ryggen men om alternativet är att ge upp mitt sätt att leva, tänka se framtiden är det lika bra att ta en kula nu.

Och, alla som säger, "vi kristna är inte bättre, läs detta i bibeln", jösses! De är Precis som de radikalisaerade muslimerna!

De som lever ett normalt muslimskt liv lever som de flesta amerikaner lever sitt kristna liv, firar sina högtider, ber en skvätt när det är tungt och går i kyrkan/mosken emellanåt för det är vad man ska i sitt samhälle men inte mer än så, de är inga problem Om man inte börjar sparka på dom......Då kommer problemen!

Sekter är en annan sak, finns i alla religiösa grupper och de är inte mottagliga för resonemang, de är svårare att inte sparka på då Alla är emot dom som dom ser det.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Jaha. Du hade tänkt ställa dig runt hela sveriges gräns och mota bort folk eller vad? :D Bygga en koja i skogen och vänta tills samhällskollapsen är avklarad och samtliga dårar tagit livet av varann? Jag lutar åt att göra det sistnämnda iaf.

Hmm, är det så det jag skrev ska läsas?

I min hjärna såg jag en kontroll av de som ska in i landet, kontroll av identitet och kontroll av de grupper inom landet som är presumtivt hot, om du får det till att "stå vid gränsen och mota" så säger det nog mer om dig.......

Kort sagt, ta hand om de som är medborgare i landet i första hand.

Och, de som säger "vi har avtal att följa, vi kan inte bara stänga och stoppa", Om någon har skrivit på ett avtal där Sverige inte har rätt att försvara sitt folk utan måste se på när det, i nuvarande form, måste gå under, då ska de personerna radas upp mot en vägg och avrättas för landsförräderi.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hmm, är det så det jag skrev ska läsas?

I min hjärna såg jag en kontroll av de som ska in i landet, kontroll av identitet och kontroll av de grupper inom landet som är presumtivt hot, om du får det till att "stå vid gränsen och mota" så säger det nog mer om dig.......

Kort sagt, ta hand om de som är medborgare i landet i första hand.

Och, de som säger "vi har avtal att följa, vi kan inte bara stänga och stoppa", Om någon har skrivit på ett avtal där Sverige inte har rätt att försvara sitt folk utan måste se på när det, i nuvarande form, måste gå under, då ska de personerna radas upp mot en vägg och avrättas för landsförräderi.

Problemet ligger där nånstans och ruvar.. det finns inte två personer i Sverige som är överens i den här frågan, gränserna har varit vidöppna så länge att det är snudd på meningslöst att stämma i bäcken nu, politikerna vägrar se problemet, och är helt friskrivna från ansvar gentemot sin befolkning.
Jag undrar varför inte misstroendeförklaringarna mot sittande regering står som spön i backen?
Det är en fruktansvärd soppa detta.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Problemet ligger där nånstans och ruvar.. det finns inte två personer i Sverige som är överens i den här frågan, gränserna har varit vidöppna så länge att det är snudd på meningslöst att stämma i bäcken nu, politikerna vägrar se problemet, och är helt friskrivna från ansvar gentemot sin befolkning.
Jag undrar varför inte misstroendeförklaringarna mot sittande regering står som spön i backen?
Det är en fruktansvärd soppa detta.

Det är Inte för sent, det är Aldrig för sent.

Däremot kommer det krävas mycket mer arbete och krafttag för att få ordning igen men det är en annan sak.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Stäng gränserna, armlängds avstånd i skallgångskedjan och driv ur radikalisterna ur sina hålor.

Som sagt, det är aldrig för sent men väl rejält krävande
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Det är Inte för sent, det är Aldrig för sent.

Däremot kommer det krävas mycket mer arbete och krafttag för att få ordning igen men det är en annan sak.
Jo. Men är inte huvudupgiften att göra mellanöstern stabilt och beboeligt igen, annars kommer inte den här strömmen av folk avta nånsin. Eller tänker jag fel?
Och hur fan går man tillväga då?
Västvärlden verkar ju bara intresserad av att ha lydstater med svaga regeringar där nere och pumpa ut alla resurser, vilket resulterar i en massa våldsamheter och uppror som vi ser nu.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Jo. Men är inte huvudupgiften att göra mellanöstern stabilt och beboeligt igen, annars kommer inte den här strömmen av folk avta nånsin. Eller tänker jag fel?
Och hur fan går man tillväga då?
Västvärlden verkar ju bara intresserad av att ha lydstater med svaga regeringar där nere och pumpa ut alla resurser, vilket resulterar i en massa våldsamheter och uppror som vi ser nu.

Det beror lite på hur man ser problemet, om man anser att det är viktigare att fixa klimatet när det riskerar bli översvämning på golvet eller om man ska prioritera att laga taket först istället. Personligen, för mig, kommer Alltid mitt liv trumfa andras om jag är tvungen att välja men det innebär ju inte att jag skiter i andra. . .
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
"Ett flertal unga män och kvinnor från Stockholmsområdet har värvats av extremiströrelsen Islamiska staten. För att möta det växande problemet med våldsbejakande extremism har den rödgrönrosa majoriteten tagit fram en strategi kring hur staden ska hantera återvändande jihadister.

I dokumentet står det bland annat att det är viktigt med ett samarbete med socialtjänstens försörjningsstöd, jobbtorg och en länk till Arbetsförmedlingen. Det står också att bostadsbolagen ska ingå i en samverkan. Något som oppositionen reagerat starkt på.

– Man talar om jobbtorg, bostadsförmedling och försörjning för återvändare. Det är ett gräddfilstänk för kriminella. Jag saknar skrivningar om hur man ska avradikalisera de här personerna, säger Erik Slottner (KD) gruppledare för Kristdemokraterna.
"

"Det är inte ett skäl att behandla IS-krigare på något annat sätt än andra medborgare. Man får inte jobb och bostad i Stockholm för att man beter sig illa, säger Lotta Edholm (FP) som menar att strategin hastats igenom och är dåligt genomtänkt."

Källa: SVT, igår måndag 16/11 10:26


Även att jag håller med representaterna för KD och FP i denna frågan så blir jag nästan mest irriterad på dem. "beter sig illa" är så galet snällt formulerat om vad Daesh-smutset sysslar med.
Vi snackar halshuggningar, slavhandel, våldtäkter, massavrättningar...

Att köra för fort i bostadsområden eller snatta i en butik, det är att bete sig illa. Halshugga oskyldiga civila för att man TROR på intellektuellt pinsamma myter från 600-talet (a.k.a. Koranen) är INTE att bete sig illa, det är på en helt annan nivå av idioti.

Tillägg: min syn på kristendomen är snarlik, enda undantaget är att dess myter kommer ända från bronsåldern, inte 600-talet...
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hur ska man annars spränga atoller? :va
Atoller, Ayatollor, who gives.

Hörde förresten att det firades i bla Vivalla i lördags. En kompis har en arab anställd som var förskräckt över eländet.

Kanske SVT kan åka dit och bli bortjagade? :)
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Du såg kanske att halva brevet handlade om hur synd det är om muslimer.

Bara så vi håller isär saker alltså.

Skön logo de har förresten, undrar vad den betyder.

Därav ifrågasättandet av spekulationen.

Loggan är väl ganska...vidrig helt enkelt.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Jo. Men är inte huvudupgiften att göra mellanöstern stabilt och beboeligt igen, annars kommer inte den här strömmen av folk avta nånsin. Eller tänker jag fel?
Och hur fan går man tillväga då?
Västvärlden verkar ju bara intresserad av att ha lydstater med svaga regeringar där nere och pumpa ut alla resurser, vilket resulterar i en massa våldsamheter och uppror som vi ser nu.

Det där är det nog bara invånarna i mellanöstern själva som kan åstadkomma, men det kan man ju bara glömma att de kommer göra. En gång i tiden så bildades världens första civilisationer i mellanöstern. Alltså första gången i jordens historia som större grupper människor gick ihop och bildade ett samhälle tillsammans. Det var för omkring 5000 år sedan och sedan dess har det bara gått utför.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top