Bikinichock!... Bilder!

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det är sexigt att vara fattig om man inte bryr sig.

:va
Ok.
Jag köper att vissa inte lägger vikt vid om en tilltänkt partner är rik eller fattig. Jag kan väl också tänka mig att om man är lite osäker på sig själv kan det ju vara läge att snärja någon som är rätt fattig och därmed inte har råd att lämna en. Jag kan också se att det kan vara attraktivt att någon trots en svår ekonomisk situation kan göra det bästa med det denne har & leva ett ok liv trots detta då det pekar på stark karaktär.
Men att vara fattig, leva på existensminimum och inte ha råd att göra något alls, äta vettigt, osv, och sen "inte bry sig om det" känns ju som en extrem brist på ambition...

Personligen tycker jag överhuvud taget inte att ekonomi & attraktion har något med varandra att göra. Men det är min syn.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
:va
Ok.
Jag köper att vissa inte lägger vikt vid om en tilltänkt partner är rik eller fattig. Jag kan väl också tänka mig att om man är lite osäker på sig själv kan det ju vara läge att snärja någon som är rätt fattig och därmed inte har råd att lämna en. Jag kan också se att det kan vara attraktivt att någon trots en svår ekonomisk situation kan göra det bästa med det denne har & leva ett ok liv trots detta då det pekar på stark karaktär.
Men att vara fattig, leva på existensminimum och inte ha råd att göra något alls, äta vettigt, osv, och sen "inte bry sig om det" känns ju som en extrem brist på ambition...

Personligen tycker jag överhuvud taget inte att ekonomi & attraktion har något med varandra att göra. Men det är min syn.


Eftersom detta var första kommentaren, "Det är ju jävligt löjligt men jag har tänkt på det där själv. Det är inte sexigt att vara fattig alltså. Jag vet inte varför egentligen.", kände jag att tonfallet var liiiiiite lättsammare än ditt är nu.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Eftersom detta var första kommentaren, "Det är ju jävligt löjligt men jag har tänkt på det där själv. Det är inte sexigt att vara fattig alltså. Jag vet inte varför egentligen.", kände jag att tonfallet var liiiiiite lättsammare än ditt är nu.

Just så, jag tog för givet att han (och därigenom även du) var ytterst seriös.
Taskig tilltro till mänskligheten, beskyller jag det på.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Just så, jag tog för givet att han (och därigenom även du) var ytterst seriös.
Taskig tilltro till mänskligheten, beskyller jag det på.

Seriöst så är det sexigt att inte eftersträva rikedom mätt i pengar.
Man måste ju inte vara helt uppgiven som människa för att man inte bryr sig om att man är fattig.
Man kanske helt enkelt inte strävar efter att ha fetast bankkonto :)
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Personligen tycker jag överhuvud taget inte att ekonomi & attraktion har något med varandra att göra. Men det är min syn.

Där har du en ganska stor skillnad mellan män och kvinnor. För män så spelar kvinnans ekonomi oftast ingen roll, vi bryr oss om utseende. För kvinnor däremot är status och pengar väldigt attraktivt. Det är ju ingen slump att rika män med hög status och unga och vackra kvinnor tenderar att välja varandra. Naturen är inget för romantiker och människan är ett djur som alla andra.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Där har du en ganska stor skillnad mellan män och kvinnor. För män så spelar kvinnans ekonomi oftast ingen roll, vi bryr oss om utseende. För kvinnor däremot är status och pengar väldigt attraktivt. Det är ju ingen slump att rika män med hög status och unga och vackra kvinnor tenderar att välja varandra. Naturen är inget för romantiker och människan är ett djur som alla andra.
Det där är lite intressant.. vad kvinnor attraheras av. Vi män gillar snygga tjejer i första hand(tits and ass!), i andra hand är det positivt om dom inte är bindgalna (vilket oftast tyvärr visar sig när det är för sent).
Kvinnor däremot, kan ju få för sig att ligga med 90 åringar bara för att dom har cash, eller tungt missbrukande egocentriska kvinnomisshandlare, sålänge dom är kändisar, sjukt självsäkra eller nån annan faktor som invaggar dom i nån sorts trygghet. Trygghet verkar vara attraktivt för kvinnor.
Och i andra hand intelligens, kreativitet, drivkraft och såna där luddiga egenskaper män typiskt bör besitta för att lyckas här i världen. På dessa grunder har jag aldrig fått ligga, så jag ägnade mina formativa år åt rena lurknull och råkade bara ha tur i slutändan.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Trygghet verkar vara attraktivt för kvinnor.

Kvinnor söker en beskyddare och försörjare. Därför är status, pengar, dominans och aggressivitet saker som går hem, precis som i djurvärlden. Vi människor vill gärna tro att vi är så annorlunda men det är vi inte.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Seriöst så är det sexigt att inte eftersträva rikedom mätt i pengar.
Man måste ju inte vara helt uppgiven som människa för att man inte bryr sig om att man är fattig.
Man kanske helt enkelt inte strävar efter att ha fetast bankkonto :)

Det beror ju dock lite på hur man definierar fattig.
Det är skillnad på att inte vara "rik", och när det helt enkelt inte räcker till.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Kvinnor söker en beskyddare och försörjare. Därför är status, pengar, dominans och aggressivitet saker som går hem, precis som i djurvärlden. Vi människor vill gärna tro att vi är så annorlunda men det är vi inte.

Och eftersom få kvinnor har förmågan att planera och tänka på framtiden så ratar de de fattiga männen med egenskaper som sannolikt kommer göra dem rika lite senare i livet.

Yngre tjejer, säg 18 till 22 väljer gärna en lågbetald loser som som köpt en fin fasad med lånade pengar framför studenten som sannolikt kommer tjäna pengar inom några år. Några år senare är det studenten som skördar och losern sitter ensam i sin nu slitna BMW, med en tatuerad armbåge hängande ut genom rutan, rökande sin Prince och funderande över vad det var som hände.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Där har du en ganska stor skillnad mellan män och kvinnor. För män så spelar kvinnans ekonomi oftast ingen roll, vi bryr oss om utseende. För kvinnor däremot är status och pengar väldigt attraktivt. Det är ju ingen slump att rika män med hög status och unga och vackra kvinnor tenderar att välja varandra. Naturen är inget för romantiker och människan är ett djur som alla andra.

Man ska inte dra alla över en kam. Finns många kvinnor inklusive mig själv som inte är ett dugg intresserad av vad ens kille tjänar. Finns även många män som inte klarar av att deras kvinna tjänar mer än vad de gör. Personligen bryr jag mig mer om hur jag blir behandlad, en viss intelligens och hur man klickar tillsammans. Framförallt bryr jag mig om humor.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Man ska inte dra alla över en kam. Finns många kvinnor inklusive mig själv som inte är ett dugg intresserad av vad ens kille tjänar.

Är du verkligen helt säker på att du inte tycker det är lite sexigare med en man som kan göra som han vill, bo schysst, åka bra bilar osv? Inte skrytsamt alltså utan bara att de har möjligheten och friheten och förmodligen därtill en sysselsättning där de är respekterade. Det hedrar ju dig absolut. Förövrigt håller jag med om att humor är absolut viktigast.

För egen del kan jag bara säga att jag gillar att en kvinna kan klara sig själv. Köpa sin egen bil, resa eller vad fan det kan vara. Inte en som hävdar att hon minsann är stark bara för att hon klipper av luggen och färgar håret rött och att de sa det på den senaste gruppterapin på feministiskt forums kvällsträff.

Jag måste säga att det är ju absolut inget fel i att vara fattig, jag är verkligen inte rik, men det är helt enkelt inte sexigt med nån som har gjort en massa dåliga val och har sin rostiga lilla bil som alltid är trasig, aldrig kan göra nåt kul osv. Som liksom inte klarar sig själv. Inget jag är stolt över och jag vet inte riktigt varför man känner så men förmodligen är det i grund och botten för att man vill ligga sig till bra avkomma på nåt sätt. Även om det inte behöver hänga ihop alls. Inte riktigt logiskt kanske men jag är knappast ensam om det.


Hur som helst så är det osexigaste i sammanhanget snålhet och gnidighet. Och ens ekonomi är ju förstås inte varken den enda eller viktigaste faktorn om man tycker någon är attraktiv som person.
 
Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Är du verkligen helt säker på att du inte tycker det är lite sexigare med en man som kan göra som han vill, bo schysst, åka bra bilar osv? Inte skrytsamt alltså utan bara att de har möjligheten och friheten och förmodligen därtill en sysselsättning där de är respekterade. Det hedrar ju dig absolut. Förövrigt håller jag med om att humor är absolut viktigast.

För egen del kan jag bara säga att jag gillar att en kvinna kan klara sig själv. Köpa sin egen bil, resa eller vad fan det kan vara. Inte en som hävdar att hon minsann är stark bara för att hon klipper av luggen och färgar håret rött och att de sa det på den senaste gruppterapin på feministiskt forums kvällsträff.

Jag måste säga att det är ju absolut inget fel i att vara fattig, jag är verkligen inte rik, men det är helt enkelt inte sexigt med nån som har gjort en massa dåliga val och har sin rostiga lilla bil som alltid är trasig, aldrig kan göra nåt kul osv. Som liksom inte klarar sig själv. Inget jag är stolt över och jag vet inte riktigt varför man känner så men förmodligen är det i grund och botten för att man vill ligga sig till bra avkomma på nåt sätt. Även om det inte behöver hänga ihop alls. Inte riktigt logiskt kanske men jag är knappast ensam om det.


Hur som helst så är det osexigaste i sammanhanget snålhet och gnidighet. Och ens ekonomi är ju förstås inte varken den enda eller viktigaste faktorn om man tycker någon är attraktiv som person.

Jag tycker att intelligens och humor är viktigare än pengar.
Har varit tillsammans med killar som varit ganska korkade men kunnat köpa vad de vill och jag blir spyfärdig efter en månad.
Jag menar inte nu att jag tycker att det är sexigt med en uteliggare eller dylikt, vill gärna att personen ska kunna ta hand om sig själv. Är dock inte ett dugg intresserad av hur mycket min partner har på banken.
Håller med dig om att snålhet är riktigt osexigt, men bara för att man inte har massor pengar behöver inte det betyda att man är snål. Finns massor sätt att vara generös på som inte innefattar mängder med pengar.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Jag tycker att intelligens och humor är viktigare än pengar.
Har varit tillsammans med killar som varit ganska korkade men kunnat köpa vad de vill och jag blir spyfärdig efter en månad.
Jag menar inte nu att jag tycker att det är sexigt med en uteliggare eller dylikt, vill gärna att personen ska kunna ta hand om sig själv. Är dock inte ett dugg intresserad av hur mycket min partner har på banken.
Håller med dig om att snålhet är riktigt osexigt, men bara för att man inte har massor pengar behöver inte det betyda att man är snål. Finns massor sätt att vara generös på som inte innefattar mängder med pengar.

Fast nu drar ju du till ytterligheter. Det är ingen som har sagt att pengar är viktigast. Vill du hellre ha en fattig som är smart och rolig men aldrig kan köpa sig något eller hänga med på något du ska göra och kanske snyltar på dig eller vill du ha samma fast han har råd att betala för sig och kanske dig. Det är ju där frågan står egentligen?

Banken är väl oviktigt? Du är ju själv inne på det. Kunna ta hand om sig själv. Lat, tar ut soc istället för att jobba, går till närmsta Jack Vegas i sina slitna skitiga sweatpants, lirar bort allt och tar en kebabpizza på krita. Sexigt? Ja för fan. Han kan dra bra skämt och är en jävel på TP! ;)
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Det beror ju dock lite på hur man definierar fattig.
Det är skillnad på att inte vara "rik", och när det helt enkelt inte räcker till.

Folk som strävar efter att vara rika lär ju bry sig så då faller det ändå :)
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Intressant, uteliggare är alltså per definition sexiga?

Som jag ser det är de flesta fattiga utan pengar just för att de inte bryr sig och tvärtom de som bryr sig om sin ekonomi är sällan utan pengar oavsett inkomster.

Om uteliggaren strävar efter att vara rik lär uteliggaren bry sig, men om uteliggaren vill vara uteliggare så är det långt sexigare än killen som följer efter den rike som en uppmärksamhetstörstande hundvalp.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Det där är lite intressant.. vad kvinnor attraheras av. Vi män gillar snygga tjejer i första hand(tits and ass!), i andra hand är det positivt om dom inte är bindgalna (vilket oftast tyvärr visar sig när det är för sent).
Kvinnor däremot, kan ju få för sig att ligga med 90 åringar bara för att dom har cash, eller tungt missbrukande egocentriska kvinnomisshandlare, sålänge dom är kändisar, sjukt självsäkra eller nån annan faktor som invaggar dom i nån sorts trygghet. Trygghet verkar vara attraktivt för kvinnor.
Och i andra hand intelligens, kreativitet, drivkraft och såna där luddiga egenskaper män typiskt bör besitta för att lyckas här i världen. På dessa grunder har jag aldrig fått ligga, så jag ägnade mina formativa år åt rena lurknull och råkade bara ha tur i slutändan.

Kvinnor söker en beskyddare och försörjare. Därför är status, pengar, dominans och aggressivitet saker som går hem, precis som i djurvärlden. Vi människor vill gärna tro att vi är så annorlunda men det är vi inte.


Jag tror faktiskt att den biten förändras mer och mer efterhand som kvinnor och män har samma möjlighet att försörja sig.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Jag tror faktiskt att den biten förändras mer och mer efterhand som kvinnor och män har samma möjlighet att försörja sig.

Säkert, men rätt mycket ligger nog ändå nedärvt. Det är därför vi lite längre killar är så jävla populära, haha! :hihi Gärna med ett par rediga biccar också.

Men penga- och maktgrejen ger ju även Mark Zuckerberg chansen så att säga.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Man ska inte dra alla över en kam. Finns många kvinnor inklusive mig själv som inte är ett dugg intresserad av vad ens kille tjänar.

Absolut finns det undantag. Jag pratar givetvis i generella termer. Tittar man på män och kvinnor som grupp så ser man rätt så tydligt vad som är populärt och vad som inte är det.
 
Last edited:
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top