Hej alla
Är ny på sidan men tänkte ändå börja med ett knepigt problem. Köpte mc:n i somras som "omöjlig objekt" enligt förra ägaren. Problemen var dom klassiska efter 7 års vila i garaget. Jag gjorde rent förgasarna och fick den gå rent - trodde jag. Mc:n vägrar gå rent efter c 5000 rpm under belastningen men varvar ut utan belastning helt normalt. MC:n är strypt på pappret men återställt till originalskicket enligt förra ägaren. Inte helt tillförlitlig uppgift då huvudmunstycken i förgasarna var i storlek 125 . Här en lista vad som jag har hittills gjort utan att komma fram till lösningen.
1. bytt tändstift o kollat färgen
2. kollat förgasarna , munstycke 150 , ändrat nållägen
3. luftfilter on/off
4. bytt tändkablar o hattar
5. by- passat bränslepumpen o bränslefiltern
6. ingen luftläckage på insuget
7. tänd boxen är gjordad för avstrypningens skull
Frågan är vad som återstår att göra då ovanstående operationer inte har haft någon effekt.
Är ny på sidan men tänkte ändå börja med ett knepigt problem. Köpte mc:n i somras som "omöjlig objekt" enligt förra ägaren. Problemen var dom klassiska efter 7 års vila i garaget. Jag gjorde rent förgasarna och fick den gå rent - trodde jag. Mc:n vägrar gå rent efter c 5000 rpm under belastningen men varvar ut utan belastning helt normalt. MC:n är strypt på pappret men återställt till originalskicket enligt förra ägaren. Inte helt tillförlitlig uppgift då huvudmunstycken i förgasarna var i storlek 125 . Här en lista vad som jag har hittills gjort utan att komma fram till lösningen.
1. bytt tändstift o kollat färgen
2. kollat förgasarna , munstycke 150 , ändrat nållägen
3. luftfilter on/off
4. bytt tändkablar o hattar
5. by- passat bränslepumpen o bränslefiltern
6. ingen luftläckage på insuget
7. tänd boxen är gjordad för avstrypningens skull
Frågan är vad som återstår att göra då ovanstående operationer inte har haft någon effekt.