Du kommer att behöva mer plats till mer än så.
ABS-system är strömkrävande rackare. Du lär behöva steppa upp till minst samma batteristorlek som på donatorhojen. Jag säger "minst" eftersom du dessutom saknar generatoreffekt på den gamle DRen.
Skulle gissa att din generator idag ligger på 180-200 watt, och en ER6 troligen på 280 w eller lite till.
Det
kan funka med originalgeneratorn om du kompenserar med bra mycket större batteri, eller växlar över till ett Shorai som med ett högre CCA-tal kan mata systemet med vad det behöver, men för att få det hela att funka i långa loppet lär du behöva uppa generatoreffekten.
Här hittar du en färdig stator som ger 250 watt
http://www.webbikeworld.com/suzuki-dr650/250-watt-stator/
och på både Thumpertalk och Advrider finns det teutorials hur man kan linda själv.
Vidare är din önskan att bara ha ABS-verkan fram något som kräver extra tankeverksamhet.
Om du tror att det räcker med att bara ansluta givare fram så lär du bli besviken. Får inte centralenheten en läsbar signal från den bakre givaren så lär den helt sonika koppla ner och ge dig en felkod.
Om främre och bakre kuggkransen är identiska så kan du komma runt problemet genom att helt enkelt montera båda givarna mot främre kuggkransen.
Är dom på något sätt olika i utförandet så lär du få sätta bägge kransar och givare fram för att åstadkomma det du vill. Kanske, möjligen, eventuellt går det att duplicera signalen från den "riktiga" frambromsgivaren och mata även denna som bakre signal, men...
På det hela taget finner jag idén att ABS-konvertera en typ 20 år gammal DR som långsökt.
Det är grav grissminkningsvarning på projektet, men visst: vill man bränna tid och pengar över vintern så - kör igång bara. Se till att lägga upp en tråd här inne så vi kan följa dig.
Om det är stånka med ABS du är ute efter så är BMWs 650 nere i vettiga pengar nu - troligen billigare att byta DRen mot en sådan än att bygga om det du har.