MotoGP - Valencia 2014

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
En liten notis från "på plats" , det duggregnade aldrig. Vet inte vad dom sa på tv men det kom några droppar endast under en kort stund. Rossi och Marquez verkade inte har några problem med det.

Jag tror att Ianonne körde slut på sina däck under inledningen för han körde hårt och hade en bra lucka en kort stund, Lorenzo vete tusan vad han gjorde i början. Är väl inte ofta han ligger bakom alla fabriksduccarna.
Efter en stund förbi duccarna men sen verkade han tappa tempo igen och eftersom det kom några droppar och molnen på himlen såg rätt hotfulla ut så tog han kanske en riktigt vild chansning att byta till regn hojen för det skulle ha lönat sig OM det hade börjar regna, Ianonne med däck som var slut följde väl samma chansning... som visade sig väldigt felaktig.

Riktigt roliga race att se på plats i samtliga klasser och sjukt bra stämning bland spanjorerna när deras "homies" blev mästare.

//Nitrous

Min uppfattning är att det aldrig går att följa ett race live jämfört med via tv. Sitter man på läktaren får man aldrig samma info och även om man har en stor tv-skärm framför sig så hör man inte särskilt bra (eller så är det fel språk) eller så missar man en massa omkörningar mm.

Du missade ju tex att det regnade på en del av banan:D

När jag såg F1 live i Budapest så var det inte i närheten lika bra info som man får via tv-soffan hemma. Då hade vi en stor skärm rätt framför oss också.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Vi satt i sektion 1 och där var det aldrig blött det minsta, kom några få droppar under 5-10 min.

På innerplanen innanför kurva två och tre regnade det i alla fall, i två omgångar. Tillräckligt mycket för en kraftig försämring av sektionstider såväl som varvtider.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Miller kommer gå långt! Äntligen någon som är uppriktigt SUR för att han inte vann VM! Slut med gullandet!

Jag kan bara hålla med. En riktig racer jublar inte över ett missat VM-guld...!

Jag är mycket intresserad av att se honom på måndag-onsdag. Helt klart den största naturliga talangen i Moto3. Jag blir inte förvånad om han kan mäta sig med MM inom bara något enstaka år.
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
På innerplanen innanför kurva två och tre regnade det i alla fall, i två omgångar. Tillräckligt mycket för en kraftig försämring av sektionstider såväl som varvtider.

Lite roligt, vi satt på läktare Naranja och alla där undrade vad tusan Lorenzo gjorde som åkte in och började byte hoj :)
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag kan bara hålla med. En riktig racer jublar inte över ett missat VM-guld...!

Jag är mycket intresserad av att se honom på måndag-onsdag. Helt klart den största naturliga talangen i Moto3. Jag blir inte förvånad om han kan mäta sig med MM inom bara något enstaka år.

Är du på plats i valencia?
 

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Ort
i Hus
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Förmodligen:
1. MM
2. VR
3. DP

Vad det gäller Moto3, så vore det kul med Miller.
Men med tanke på hur han kör och beter sig, så vore AM bättre.
Tror på att AL kommer att få det hett om öronen och möjligtvis en eller ett par likadana ombromsningar med närkontakt, precis som förra racet.
Sätter dock mina slantar på AL som Världsmästare.

Denna tippning kändes rätt ok :rolleyes:
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Hjälp mig att förstå...

Är personligheten viktigare än vad man presterar på banan? Pedrosa, Lorenzo, Stoner m fl blir bespottade hela tiden för att de är sura. Sura eller koncentrerade? MÅSTE man bete sig som en fåntratt som Rossi framför kameran för att få er välsignelse? Håller med om att många är lite tråkiga men i så fall kan man ju tycka illa om Rossi av den anledningen att han efter så många år har ett så URUSELT engelskt uttal? Lorenzo är väl att högakta då han är den ende som aldrig balanserar upp hojen med benet som alla andra gör. Är förarnas uppsyn det viktigaste?

För att vinna titlar så är det i stort sett enbart prestationen på banan som gäller. För att få fans, däremot...
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Lorenzo gamblade nästan i nivå med Stoner och Hayden vid Donington -09, och liksom då gick det inte så bra.
Var det bara jag som tyckte han verkade skraj så fort det kom ett par droppar. Verkade tappa mycket mer tempo än de andra. Inte minst med tanke på hur akterseglad han blev av Dovizioso och Crutchlow första gången det kom regn.

Lattjo för övrigt att #99 hamnade 99 poäng från MM i totalen.
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Är prenumeration detsamma som videopass? Och fattar jag rätt om det kostar 24.95 eller 14.95 euro per race?

Om man köper säsongspass i början av året får man alla race för 99euro. Lätt värt med alla intervjuer och bonusmaterial man får.

Imponerande kört av Miller! Ska bli spännande nästa år i Mototgp.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Blir väl mer och mer uppenbart att självförtroendet hos Lorenzo är det som ställer till det på sista tiden.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Riktigt bra av Pol E att ta en sjätteplats i totalen på sitt rookie-år!:tummenupp
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Klart att Rossi var årets stora överraskning, Lorenzo visade inga mästartakter idag.
Marques har ett övertag som jag tror få kan rubba de närmaste åren, det måste komma något nytt.
Trodde hockeyfrillor var ute men vore skönt med ett slut på gullandet.


Miller_1NEU_85.jpg
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Klart att Miller kommer att gå långt och han är en frisk fläkt. Men jag har personligen jäkligt svårt för han då han kör så fult.. Lorre mfl anklagas för att vara surmuppar men Miller som är lika sur som en liten knatte som har fått sin glass uppäten av sin pappa hyllas för detta:D

Håller inte med, han kör stentufft för att han måste kontra sin låga toppfart med något, men fult nja. Tycker Rossis knuff på Sete på Jerez 05 t.ex. är ful, kastar sig och vallar på någon i sista kurvan. Skulle du säga att Rossis omkörning i korkskruven på Stoner var ful? Om man menar att Miller kör fult så tycker jag det är lite konstigt att använda Rossi som en förebild för fina omkörningar. Miller driver ut och bromsar sent och kör stenhårt men det gör han ju redan från början eftersom det finns inget annat sätt att hänga med Hondorna. Miller gör allt han kan men tycker inte han kör fult. Tycker det är mycket Schwantz i hans åkning faktiskt.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Håller inte med, han kör stentufft för att han måste kontra sin låga toppfart med något, men fult nja. Tycker Rossis knuff på Sete på Jerez 05 t.ex. är ful, kastar sig och vallar på någon i sista kurvan. Skulle du säga att Rossis omkörning i korkskruven på Stoner var ful? Om man menar att Miller kör fult så tycker jag det är lite konstigt att använda Rossi som en förebild för fina omkörningar. Miller driver ut och bromsar sent och kör stenhårt men det gör han ju redan från början eftersom det finns inget annat sätt att hänga med Hondorna. Miller gör allt han kan men tycker inte han kör fult. Tycker det är mycket Schwantz i hans åkning faktiskt.

Jag har absolut inget emot närkontakt. Särskilt om det är oavsiktligt. Miller är en vinnarskalle till 100%. Enda skillnaden mot de andra förarna jag nämnt är att Miller verkar kunna ta till exakt vilka medel som helst för att själv komma vinnande ur situationen. Tex som Prost gjorde mot Senna för typ 25 år sedan i F1. Eller Schumacher mot Villeneuve runt -97.

Kanske skärper sig Miller när han kör MotoGP, hoppas verkligen att han gör det, men just nu känns det som att vad som helst kan hända med honom på banan, på gott och ont.
Men det är som sagt en känsla jag fått av att ha sett honom köra.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ja, jag åker i princip på alla försäsongstester och alla rejs som har måndagstest.

Grymt:tummenupp

Kan du ge oss lite tider, hur går det för Espargargo på suzukin?
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Just nu:
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    1.4 MB · Visningar: 166
Last edited:
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top