Tiggeriet i Sverige

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Under natten mot söndag ska en 19-årig kvinna i Örnsköldsvik blivit våldtagen av tre zigenska tiggare från Rumänien. Männen följde med kvinnan hem och där ska de ha våldfört sig på henne. Enligt polisen erbjöd kvinnan de tre zigenarna att de skulle få sova, duscha och äta hos henne.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Under natten mot söndag ska en 19-årig kvinna i Örnsköldsvik blivit våldtagen av tre zigenska tiggare från Rumänien. Männen följde med kvinnan hem och där ska de ha våldfört sig på henne. Enligt polisen erbjöd kvinnan de tre zigenarna att de skulle få sova, duscha och äta hos henne.

Källa?
 

donald duck

Medlem
Gick med
8 Aug 2011
Ort
t
Hoj
japansk riskokare
Under natten mot söndag ska en 19-årig kvinna i Örnsköldsvik blivit våldtagen av tre zigenska tiggare från Rumänien. Männen följde med kvinnan hem och där ska de ha våldfört sig på henne. Enligt polisen erbjöd kvinnan de tre zigenarna att de skulle få sova, duscha och äta hos henne.

Ja avpixlat exponerat fria tider. Bara ljug säkert eller hur?
Stackars romer. Snyft!

Tror man på allt som skrivs där är man nog ganska naiv. :dummer
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Tror man på allt som skrivs där är man nog ganska naiv. :dummer

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=5989199

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article19687607.ab¨

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/mittnytt/misstankt-gruppvaldtakt-i-ornskoldsvik

http://polisen.se/Aktuellt/Pressmeddelanden/Vasternorrland/Grov-valdtakt-i-Ornskoldsvik1/

Läser ni inte nyheterna ? undra vem som är naiv ?

Det jag menar är att man bör källgranska tveksamt matrial och inte svälja allt med hull och hår. Det gäller både för och emot... försöka hitta rapporter från alla håll .

Ta kriget i Ukraina som exempel eller Palestina konflikten. Väldigt mycket propaganda krig. Eller "The war on Terror" lol . sanningen finns väl någonstans mellan de två ytterligheterna.
 
Last edited:

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
Zigenarna/Romerna har inte tid att bry sig om tiggarproblemen.. Det finns viktigare problem i samhället! :gnissla

Romer rasar mot ”zigenar”-korven
Unga Romers ordförande: ”Människor förstår inte att det är rasism”


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19686688.ab

Hur tror du vi stackars Stockholmare känner oss då? Varenda gång man åker utomläns får man höra gliringar om ens ursprung. Sen har Scan mage att kalla en deras griskorv för just Stockholmare. :gråta
Ska fan i mig skälla ut varenda sibylla jag går förbi i fortsättningen!
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Hur tror du vi stackars Stockholmare känner oss då? Varenda gång man åker utomläns får man höra gliringar om ens ursprung. Sen har Scan mage att kalla en deras griskorv för just Stockholmare. :gråta
Ska fan i mig skälla ut varenda sibylla jag går förbi i fortsättningen!
Fast Sibylla är ett dotterbolag till Lithells..
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Norsk lax och Finska pinnar då? Kränkningar på radf.
Ang korven så för dom väll döpa om den till Hästhandlarkorv, Tjuvkorv eller Multikulturellintegrationskorv?:hihi
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Flyttkorv? Resekorv?

Tycker gott Soraya Post (som är talesperson år romer samt har bestämt sig att driva deras frågor i EU) kan kommentera händelsen i Ö-vik. :gnissla
 

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Ort
Danderyd
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Jag reagerade också på "Zigeunerwürstaffären" först och tyckte att det var löjligt.
Fast... Zigenare är ett nedsättande ord/tillmäle som kanske lättast jämställs med exvis "nigger", "blatte" och liknande. Så det är säkert ok att kalla den Romsk korv (om den nu är det?). "Zigenare" finns tydligen inte ens på Romani och ingen rom kallar sig själv Zigenare. Paralleller till "Stockholmare", "Parisare" mm faller rätt platt.
Så sååå jäkla PK var det inte att reagera på korven.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
När vi är de andra....

Och på romani betyder Rom "vuxen man, eller människa ", vad är då andra?
Romani tillsammans med Kantonesiska och Japanska -och kanske något annat språk som jag inte känner till-har alla tre ett ord för främlingar, de andra som inte är som oss.
De flesta användningar av orden har inga positiva kopplingar, iaf inte för de som beskrivs med dessa ord. Alla börjar märkligt nog på G:

  • Gweilo
  • Gaijin
  • Gadjo

Och här är det vi som är de andra...
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Top