KTM 1290 Super Duke R

Migesson

Guest
Ja skit när man bor i stan :mad: jag ska bet 17,600kr hel/hel det är mycket men går att lösa. CP att S1000R tar Bilsport& mc den kommer jag bet 10700kr på Bilsport& mc. Den kör man väl lika mycket ihjäl sig på som Superduken eller? inte så de typ 30hk gör den gränsen.
Ja SMC-R är en skitbra hoj du skulle hittat min gamla och köpt, där var allt på den gick upp i alla växlar. PCV och QS :tummenupp
Men den räckte inte till för mig vill ha mer pulver och 1290 är klart drömmen :kär
Gott du ska ha en hoj oavsett :krama så kommer jag ha det med och det vet tjejen mycket väl om med :tummenupp ska bjuda lite mc lektioner åt hon för hon gilla och åka på 1290 :D kul om man kan köra ihop :)
Man skulle köpt din Jonas :yoparty det kryper så i min kropp nu att köpa den. Särskilt när där är ca 5 st på blocket nu. Räkna på vad jag vill ha på min hoj och det blev ca 50,000kr om den är helt org när man köper den :rofl
Vi får se vad tiden har att ge :tummenupp

Fan bara vi som håller liv i tråden är alla döda :död kom igen bilder och snack nu här.


Hojen får mig att må oförskämt bra! Problemet i storstan är ju försäkringspremien vilket skrämmer bort 99% av alla köpare...
men även om 1290n blir såld så slutar jag inte köra hoj, utan tankarna lutar åt en smc-r som jag kan leka lite med och som inte kostar mig något att äga i princip. då blir jag och frugan nöjd! Fast inget kommer att vara som en 1290.....
men som det ser ut nu så har jag bara fått bytesförslag mot sånt jag inte vill ha, tror att marknaden är liten för folk som är villiga att lägga så mkt pengar på leksaker, speciellt när man säljer privat.
Men vi får se helt enkelt, jag kör min 1290 så mycket och länge jag bara kan :)
 

Migesson

Guest
Kolla på din annons igen :tummenupp har du bild på dina broms och kopplingsgrepp ? Sen är det kolfiber framskärm du har ? :banana

Tjena!
Ska se om jag kan fixa ett klipp med ljudet, blir nog inte lika maffigt som det låter live
Låter annars lagom vid uppstart och galet bra när man pressar motorn lite!
Går absolut inte att jämföra med original eller med katten på.
Så vill man göra 1290n ännu mer komplett så skulle jag rekommendera att ta bort katten vilket kostar en bråkdel av ett helsystem..
 

Patric L

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2010
Ort
Strömstad
Hoj
2014 KTM 1290 Superduke R
Fan vad gott :fyllisar inte alls avis. :banana då köpte du de ny ? Vilken firma köpte du den samt färg :) lycka till med hojen har fan aldrig kört en hoj som är så bra på allt och då är den original :kär

Yes sprillans ny orange från mc-kompaniet i väring tack så mycket skata väl hand om den :rofl
 

Patric L

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2010
Ort
Strömstad
Hoj
2014 KTM 1290 Superduke R
Fan vad gott :fyllisar inte alls avis. :banana då köpte du de ny ? Vilken firma köpte du den samt färg :) lycka till med hojen har fan aldrig kört en hoj som är så bra på allt och då är den original :kär
Det blev lite av ett impulsköp hade bestämt mig för en grå/grön z1000 -14 men på lingvalls i Gävle ville dom inte sälja den sista dom hade (dummaste jag hört aldrig blivit nekad för att köpa något tidigare) han ville sälja på mig en svart som gått några mil istället så då sket jag i det ringde runt till några andra men dom hade inga inne. Så ringde jag till mc-kompaniet å frågade om dom hade en z1000 inne å de hade dom, men så hade jag läst lite på nätet å tester så jag frågade om dom hade nån 1290 inne då hade dom en orange kvar då sa jag bara att jag tar den å kommer om tre dagar :D har inte ångrat de valet en sekund :D
 

Jonsey83

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
täby
Hoj
2006 Yamaha R1
Kolla på din annons igen :tummenupp har du bild på dina broms och kopplingsgrepp ? Sen är det kolfiber framskärm du har ? :banana

Tycker du kan köpa min så får du ett fint SH-pris! :D
Koppling och bromsgrepp beställde jag på ebay för runt 600-700kr med frakt, funkar och sitter kanon på hojen.
När det kommer till framskärmen så är det ingen kolfiber utan polarn testade någon sprayfärg som blir som ett "skinnlager" som man enkelt tar bort om man vill, det blev snyggare med och så skyddar det mot stenskott.

hade jag köpt en 1290 nu så skulle jag garanterat köpt en nybeggad med lite extra utrustning för under inköpspris, fast man var rätt så het på gröten när man fick chansen att lägga beslag på en av dom första redan i december, och priset rusar iväg när man börjar lägga till lite godis på hojen..
I framtiden när läget är rätt så kommer jag garanterat köpa en ny 1290 eller likvärdig hoj då eftersom att den känns så förbannat komplett!!
Ska lägga upp lite bilder från datorn strax:tummenupp
 

Jonsey83

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
täby
Hoj
2006 Yamaha R1
Här är lite bilder på koppling o broms plus framstänkan som är målad!
Vi får försöka att hålla tråden vid liv, antar att alla andra är ute och kör :D

20140803_183232_resized_resized.jpg20140803_183311_resized_resized.jpg20140803_183404_resized_resized.jpg20140803_183439_resized_resized.jpg
 

Migesson

Guest
Tackar så hjärtligt för bilderna :rolleyes: kommer köpa en lätt beg när 2015 års modeller släppts :banana. Vill hitta en med avgas och lite lull lull. Blir väl i års skiftet och tänkt att lägga runt 125000kr typ :smasha tror din är värt sitt pris men vill inte lägga 140000 kr :smasha grym hoj annars.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Kan slänga upp lite bilder från helgen :)

Geller%C3%A5sen%2B2-3%2BAugusti%2B005.JPG


Geller%C3%A5sen%2B2-3%2BAugusti%2B139.JPG


Geller%C3%A5sen%2B2-3%2BAugusti%2B058.JPG


Geller%C3%A5sen%2B079.JPG


Geller%C3%A5sen%2B083.JPG


Geller%C3%A5sen%2B088.JPG
 

jonfog

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2010
Ort
Vid Havet
Hoj
Ktm Adv
Hej! Visserligen kör jag en Adventure, men då det är samma firma och någorlunda samma motor är jag intresserad av att höra om ni har problem med vägmätaren på era nya hojar?
Hittade ett inlägg om att så kunder vara fallet.
Själv har jag i mina preliminära undersökningar sett att den mäter runt 13% längre vägsträcka än vad en iPhone GPS gör.
Det innebär glädje mätare för hastighet, bensinförbrukning mm.
Tyvärr också att servicar kommer för snabbt, andrahands värdet dalar fortare.
Ex. är då 1000 mil på mätaren ca 880 i verkligheten.

Första indikation är att många bilar kör fort 140+ på motorväg...
Ni kan väl kolla.
Lite avis är jag på er :hihi
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Det är samma på 1290n, har själv stört mig på det... lite väl mycket glädjemätare kan man tycka.
Efter vad jag har kollat på nätet verkar det inte finnas så mycket man kan göra åt det heller, tyvärr.
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
Hej! Visserligen kör jag en Adventure, men då det är samma firma och någorlunda samma motor är jag intresserad av att höra om ni har problem med vägmätaren på era nya hojar?
Hittade ett inlägg om att så kunder vara fallet.
Själv har jag i mina preliminära undersökningar sett att den mäter runt 13% längre vägsträcka än vad en iPhone GPS gör.
Det innebär glädje mätare för hastighet, bensinförbrukning mm.
Tyvärr också att servicar kommer för snabbt, andrahands värdet dalar fortare.
Ex. är då 1000 mil på mätaren ca 880 i verkligheten.

Första indikation är att många bilar kör fort 140+ på motorväg...
Ni kan väl kolla.
Lite avis är jag på er :hihi

Vad jag förstått så är det väl bara hastigheten som är fel men inte den totala körsträckan hur det nu går till, eller har du kontrollerat total sträcka med?

Ute o kör?? nää står nedplockad i garaget, installerat pcv, bodis de-cat, nya anslutningar till lambdasonderna och väntar på min autotune :yoparty
 

jonfog

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2010
Ort
Vid Havet
Hoj
Ktm Adv
Vad jag förstått så är det väl bara hastigheten som är fel men inte den totala körsträckan hur det nu går till, eller har du kontrollerat total sträcka med?

Ute o kör?? nää står nedplockad i garaget, installerat pcv, bodis de-cat, nya anslutningar till lambdasonderna och väntar på min autotune :yoparty
Hej, nja det verkar vara vägmätaren. Har dock endast kolla tripmätaren, men har mycket svårt att tänka mig att vägmätaren (den totala), inte använder sig av samma system som för trip mätarna.
Detta borde ligga helt i mjukvaran (ABS pulserna) och så svårt kan det inte vara tycker man att fixa.
Framför allt som alla mina tidigare cycklar klarar detta.
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Vad jag förstått så är det väl bara hastigheten som är fel men inte den totala körsträckan hur det nu går till, eller har du kontrollerat total sträcka med?

Ute o kör?? nää står nedplockad i garaget, installerat pcv, bodis de-cat, nya anslutningar till lambdasonderna och väntar på min autotune :yoparty
PCV från adventure som du har satt in eller?
Ska du köra hojen i bänk sen efter alla moddar?
Själv så slänger jag in PCV när dom släpper den till 1290n...
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Fan va mycket du kör Djulle :D Jag har rullat ynka 530 mil eller så.
 
Last edited:

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Dyrare försäkring i stockholm=mer svårsåld? Men det priset gör ju att det är värt att åka en bit.
Det var en rejäl prissänkning på denna, 20 000kr bara sådär:p Fattar ju att man vill få sålt sin hoj, men firman lär ju ta 15K iaf och då är det inte mycket kvar:/
Bike i Trollhättan sålde ju en liknande begagnad på en vecka ca, så undra vad HojCenter gör för fel:p
http://www.blocket.se/stockholm/KTM_1290_Super_Duke_R_54952852.htm?aw=1
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Det är samma på 1290n, har själv stört mig på det... lite väl mycket glädjemätare kan man tycka.
Efter vad jag har kollat på nätet verkar det inte finnas så mycket man kan göra åt det heller, tyvärr.

Kontakta dessa och kolla. De gör Speedohealer och sådana finns till 1190 iallafall. Borde finnas till 1290 också inom kort.
http://www.healtech-electronics.com/
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top