Ah men vad fan. Kläm ihop er i MC-rutorna.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Det gömmer sig ju ett sjukt roligt practical-joke här.

Kan vi inte dra ihop ett gäng från SH och åka dit och bygga något med gatstenen?

Edit: Med bruk kanske, så att det blir "permanent" :rofl

Kanter på kortändorna så kommer ingen biljävel åt den platsen igen. ;)
Jag har begärt att de sätter stolpar mitt i våra mc-rutor på jobbet så att bilarna inte ställer sig där. Vi får se vad som händer med förslaget. :p
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Inte en chans att jag klämmer ihop min hoj med andras, vill inte ha hojjen söndersparkad när "grannen" svingar upp sina boots över sin cromsläde.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
"Ansökan om lokal trafikföreskrift

Juridik & parkeringsenheten har mottagit din ansökan om förlängning av befintlig avgiftsfri parkeringsplats för motorcykel på XXXgatan.

Ärendet kräver viss utredning innan det kan avgöras/besvaras.

Med vänlig hälsning

Marie Carlsson,utredare

Trafikkontoret, Tillståndsavdelningen Juridik & parkering"

Ni skulle sätta hur mopparna stod idag. Jösses, lyfte en åt sidan. Sjukt att 3 moppar ska ta 3 meter.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Nu vaknade stan.

"Hej !

Gällande ert önskemål angående förlängning av befintlig avgiftsfri parkeringsplats för motorcykel på XXXgatan så blir det lite svårt att förlänga den ytterligare då den redan ligger som sista
Plats på sträckan i dag fram till 10-metersgränsen till korsningen med XXXgatan.

Finns det något annat önskemål om vi kanske kan titta på en ny plats i så fall ? Är det vid någon arbetsplats den bör vara belägen eller för dig som boende ?

Med vänlig hälsning

Marie Carlsson,utredare"
 

TimmyJ

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2014
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC -08
Någon som vet hur ATV/Fyrhjulingar placerar sig i kategorin "MC"?

Vi har MC-rutor i fler-bils-garaget under jobbet. Det stod en sådan fyrhjuling i en sådan igår, och visst, den fick plats. Men det var precis. Hursom, varje ruta är anpassad efter en (1) MC, så egentligen är det inget problem (såvida det inte är fullt när jag kommer ;)).

Mest nyfiken på om någon vet om det är ok att stå på MC med den?
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Tjoho! I win!


"Ansökan om lokal trafikföreskrift

Med anledning av din ansökan 2014-04-24 får Juridik & parkeringsenheten meddela följande.

2014-06-13 inrättas en avgiftsfri parkeringsplats för motorcykel på XXXgatan vid fastigheten med adressnummer 55.

Målning av platsen är beställ och kommer att utföras snarast möjligt.

Med vänlig hälsning

Marie Carlsson,utredare"

Tack för tipset vem det nu var som sa åt mig att kolla med stan!
 

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R nineT
Woooh! Snyggt!
Jag försöker googla mig fram till vem man ska kontakta gällande mc-parkeringsfrågor i Norrmalm?

Tjoho! I win!


"Ansökan om lokal trafikföreskrift

Med anledning av din ansökan 2014-04-24 får Juridik & parkeringsenheten meddela följande.

2014-06-13 inrättas en avgiftsfri parkeringsplats för motorcykel på XXXgatan vid fastigheten med adressnummer 55.

Målning av platsen är beställ och kommer att utföras snarast möjligt.

Med vänlig hälsning

Marie Carlsson,utredare"

Tack för tipset vem det nu var som sa åt mig att kolla med stan!
 

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R nineT
Woooh! Snyggt!
Jag försöker googla mig fram till vem man ska kontakta gällande mc-parkeringsfrågor i Norrmalm?

Vi fick också en ny ruta!
Hej !

Vi har i dag den 13/6 2014 inrättat en ny avgiftsfri parkeringsplats för motorcykel på xxxgatan vid fastigheten med adressnummer 55 då det fanns önskemål från flera åkare att behovet finns för ytterligare en plats i kvarteret.
Mvh Marie Carlsson, Juridik & parkeringsenheten


Men har stått en SAAB i den i 5 dagar nu
20140618_083311.jpg
 
Last edited:

Buell_M2

Buell M2 cyclone
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1998 Buell M2 cyclone
Varför inte men ska du montera en glasburk med lås för att få ha kvar din betalda parkeringslapp då? Så att inte något kötthuvud tar den ifrån dig så att böteslappen ramlar in??? Mc parkering är för just mc och inte något annat.



Varför inte bara parkera i en vanlig bilparkeringsruta och betala för det?
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Vi fick också en ny ruta!
Hej !

Vi har i dag den 13/6 2014 inrättat en ny avgiftsfri parkeringsplats för motorcykel på Luntmakargatan vid fastigheten med adressnummer 55 då det fanns önskemål från flera åkare att behovet finns för ytterligare en plats i kvarteret.
Mvh Marie Carlsson, Juridik & parkeringsenheten


Men har stått en SAAB i den i 5 dagar nu
View attachment 407643

Bara att ringa så kommer de o lappar direkt. ;)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vi fick också en ny ruta!
Hej !

Vi har i dag den 13/6 2014 inrättat en ny avgiftsfri parkeringsplats för motorcykel på Luntmakargatan vid fastigheten med adressnummer 55 då det fanns önskemål från flera åkare att behovet finns för ytterligare en plats i kvarteret.
Mvh Marie Carlsson, Juridik & parkeringsenheten


Men har stått en SAAB i den i 5 dagar nu
View attachment 407643

Borde bara vara att ringa parkeringsbolaget (eller vem det nu är som har ordning på det på den gatan) så hamnar det p-böter på saaben.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Någon som vet hur ATV/Fyrhjulingar placerar sig i kategorin "MC"?

Vi har MC-rutor i fler-bils-garaget under jobbet. Det stod en sådan fyrhjuling i en sådan igår, och visst, den fick plats. Men det var precis. Hursom, varje ruta är anpassad efter en (1) MC, så egentligen är det inget problem (såvida det inte är fullt när jag kommer ;)).

Mest nyfiken på om någon vet om det är ok att stå på MC med den?

Enbart tvåhjuliga fordon får stå på parkering markerad för MC. Inte trikes, mopedbilar eller quads. :fakta
 

gio

Medlem
Gick med
12 May 2010
Ort
Svartsjö
Hoj
Triumph Tiger 800 XC, -11
Enbart tvåhjuliga fordon får stå på parkering markerad för MC. Inte trikes, mopedbilar eller quads. :fakta

Nja. Jag ringde och frågade här i Stockholm. De säger att lagen säger "Tvåhjulig MC och moped". Dvs inte tvåhjulig mc och tvåhjulig moped, vilket gör att de inte kan lappa mopeder med fler än två hjul. Och eftersom de tycker att det är svårt att skilja på mopeder och motorcyklar lappar de oftast inte motorcyklarna heller. :confused:
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nja. Jag ringde och frågade här i Stockholm. De säger att lagen säger "Tvåhjulig MC och moped". Dvs inte tvåhjulig mc och tvåhjulig moped, vilket gör att de inte kan lappa mopeder med fler än två hjul. Och eftersom de tycker att det är svårt att skilja på mopeder och motorcyklar lappar de oftast inte motorcyklarna heller. :confused:

Well, jag läser "tvåhjulig mc och moped" som att båda ska vara tvåhjuliga. Kollade upp lagen för ett tag sedan, och hittade någon såndär kunnig som uttalat sig i frågan med som sa att mopedbilar inte fick parkeras på mc-parkeringar, med hänvisning till antalet hjul.
Men, IANAL.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Well, jag läser "tvåhjulig mc och moped" som att båda ska vara tvåhjuliga. Kollade upp lagen för ett tag sedan, och hittade någon såndär kunnig som uttalat sig i frågan med som sa att mopedbilar inte fick parkeras på mc-parkeringar, med hänvisning till antalet hjul.
Men, IANAL.

Mopedbilar ska lappas, har själv fått en av dom lappad i stan.
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jag parkerar aldrig i MC ruta. varför skulle jag det ? P hus är gratis och rätt bra om man är i innerstan.
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Kul att du fick gensvar, Jonte!

Staden är som bekant ytterst trögrörlig (även om det likväl har sina orsaker). För ett helhetsgrepp beträffande MC-parkeringar i staden önskar jag rekommendera att ta kontakt med Trafiknämnden, som Trafikkontoret svarar under, för att be vederbörande förvaltning författa ett tjänsteutlåtande som nämnden kan ta ställning till - hur man kan se över samt förbättra nuvarande situation. Med en stor portion flitighet samt tur kan nämnden välja att tillstyrka tjutet för fler samt större/längre parkeringar i hela staden, alltså en övergripande strategi.

Dock, jag skulle avråda från att göra det nu innan sommaren (duh), och framförallt innan samt en tid efter valet :)
 
Last edited:
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top