Att bygga upp en ”komplett” vapengarderob

Mr_Turbo

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki sv1000
Om man vill köpa ny studsare privat, hur gör man med sin existerande så länge? När Byråkrat-Benke på Polisen får se ens licensansökan framåt jul kommer han ju säga att "nähädu, de där lurarn'te mej serru" och stämpla AVSLÅS över hela skiten.

Hata byråkrati, hata den, hata hata. :mad:

Fårstår inte riktigt frågan, har du tre jaktvapen eller färre så är det bara å lämna in ansökan och vänta. Har du fyra vapen så vill de ha en motivering på användningsområdet.
Vad du ska göra med din nuvarande bestämmer du väl själv, såvida du inte har 6 bössor och vill söka på en till för då lär du nog göra dig av med något först.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Fårstår inte riktigt frågan, har du tre jaktvapen eller färre så är det bara å lämna in ansökan och vänta. Har du fyra vapen så vill de ha en motivering på användningsområdet.
Vad du ska göra med din nuvarande bestämmer du väl själv, såvida du inte har 6 bössor och vill söka på en till för då lär du nog göra dig av med något först.

Motivering gäller först på vapen 5 och 6.

Markus: Du kan ha fyra Klass 1 om du vill det. Om dom mot förmodan undrar så är det bara att hävda att vapnen är till helt olika slags jakt.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Det där ser mycket roligare ut än att byta däck på bilen och städa i friggeboden !! :gnissla
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Läste i en jaktidning (Jakt och vapen?) om att dom körde .224 kulor i 308w och 30-06.
Man stoppa i en plastbit och sen var det en kula som gav 1250m/s i 308 och 1300m/s i 30-06.

Enda kruxet var att det var handladdning. Något jag varken har prylar eller kunskap om.
Det finns inte såna bastarder att köpas färdigt?
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Sabot, går att ordna ännu enklare genom att linda basen på kulan med papper så den passar i hylsan.
Skulle faktiskt vara kul att experimentera med om man hade tiden...
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Tänkte köpa choker till bocken. Carlsson eller briley? Skeet eller steget under? Walterborg tog bara 500 styck för extended briley. Helt ok va?
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Läste i en jaktidning (Jakt och vapen?) om att dom körde .224 kulor i 308w och 30-06.
Man stoppa i en plastbit och sen var det en kula som gav 1250m/s i 308 och 1300m/s i 30-06.

Enda kruxet var att det var handladdning. Något jag varken har prylar eller kunskap om.
Det finns inte såna bastarder att köpas färdigt?

Jag fattar inte.
Sköt man småkulor i stor pipa?
Hur sönder gick det?
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Hm. Vet inte hur fan jag lyckades hitta under 30 USD.

Vad har du för choker idag?

Typ bara full för steel. Tror det är det som följer med bössan. Vill pimpa med extended i mässing eller vad det är.

Vad gäller om jag ska flyga med bocken. Dela den och ner i kofferten och sen speciell incechning bara? Lås på kofferten? Måste jag ta någon del i en annan väska?
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Typ bara full för steel. Tror det är det som följer med bössan. Vill pimpa med extended i mässing eller vad det är.

Äh. Det är ju inte så att du kommer skjuta bättre men andra choker. Spar dom pengarna.

Fick hem dessa igår. Nu ska det börja nötas "påfyllning av tuben".

IMAG1222.jpg
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top