Yamaha MT-09

patrics

Medlem
Gick med
3 Oct 2012
Ort
södra vi
Hoj
suzuki m1800 r2-yamaha R1-99 ny skick yamaha thunderace -00 såld mt-09- SÅLD
Det är lag på det i Frankrike att hojar får ha max 100 hk så om Yamaha inte ordnar det innan leverans säljs ju hojarna tyvärr strypta. Det kommer ju dock en lagändrig som gäller från 2016 att ingen EU-stat får effektbegränsa hojarna till 100 hk. (Källa)

Mailade Yamaha för över en vecka sedan men har inte fått svar ännu så jag tror inte man vill eller kommer att kommentera, men skulle man det kommer jag självklart att posta svaret här.



Ser riktigt bra ut. Deep Armor får det nog bli. Måste bara se den med egna ögon först.

Min lokala handlare sa att det var slutsålt överallt förutom att det fanns några Race Blu i butiken norrut. Även hojarna som kommer i maj är, eller ska vara, i Race Blu som det ser ut i dagsläget så det verkar vara omöjligt att få tag på färgen jag vill ha.
kolla blocket ligger en ny ute 9 mil 71900 måste vara ett klipp:tummenupp
 

NiteRidr

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Sverige
Hoj
Suzuki SFV650 -14
Har också läst det, men vart hörde du att hojarna som tas in i Sverige i maj kommer från Frankrike? Är det för att de har hojar över eller?

Läste det på nätet. Tydligen så ska Yamaha fått in för lite hojar i hela skandinavien så därför försöker man få tag i flera genom att gå in på andra marknader. Verkar som att det finns kvar hojar i Frankrike så därför tas dessa därifrån. Källan till detta är som sagt var något jag läst på nätet så ta det med en nypa salt. Man kan ju dock börja undra om det inte stämmer med tanke på att Yamaha inte svarar på mitt mail...

kolla blocket ligger en ny ute 9 mil 71900 måste vara ett klipp:tummenupp

Tack för tipset men jag köper aldrig begagnat.
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Gött mos. Det lönar sig att vara 43. Eller iaf 40+.
ja i försäkrings synpunkt är det bra att vara 40+
fick bra pris genom mc firman yamahas märkes försäkring, när jag ringde själv förra veckan skulle det kosta runt 4300 hel hel år xl genom svedea
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
nån mer som tyckte kedjan på mt09 var väldigt spänd, enligt instruktionsboken ska den vara mellan 5-15 mm endast, på förra hojen honda vtr firestorm skulle det vara mellan 25-40mm
på mt 09 var det max 20mm som man fick ha.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
ja i försäkrings synpunkt är det bra att vara 40+
fick bra pris genom mc firman yamahas märkes försäkring, när jag ringde själv förra veckan skulle det kosta runt 4300 hel hel år xl genom svedea

Det är väl alltid bra att vara 40+ :D
Man har förhoppningsvis hunnit landa lite i livet, ungarna har växt upp, kärringen vill inte ha dig, och lönen har utvecklats till det bättre.

Så summan är att du har oändligt med tid, och bottenlöst med pengar.
Tyvärr så måste man jobba bort den mogna sidan för att kunna lägga allt detta på meningslösa, men underbart roliga prylar, som förgyller tillvaron, och ger balsam för själen.

Men jag gör mitt bästa :tummenupp

Så egentligen borde vi 40-plussare betala mer i försäkring - för att vi har råd.
Och är man yngre så borde man vara förlåten för ett och annat misstag, även om det kostar en hoj ibland.

Men livet är ju orättvist.....

Nu har jag flummat färdigt, ville bara bryta av med ett filosofisk inlägg.
Kanske är det den sakta framtinande asfalten som gör att jag svävar ut :banana
 

Vipergts

Medlem
Gick med
22 Dec 2013
Ort
piteå
Hoj
YZF R1-08
man kan inte ta bort strypning genom att använda en tex powercomander.i så fall måste man in i ECU och ändra mjukvaran där.
 

Buddas

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2014
Ort
Sverige
Hoj
Letar
Motstridiga uppgifter från recensenter. Bikeland skriver "also note your toes tingling from vibration over 6000 rpm" medan Motorcycledaily skriver "vibration was never an issue during our test".

Någon ägare som vill kommentera?
 

Naccache

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2011
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha MT-09 -14
Motstridiga uppgifter från recensenter. Bikeland skriver "also note your toes tingling from vibration over 6000 rpm" medan Motorcycledaily skriver "vibration was never an issue during our test".

Någon ägare som vill kommentera?

Håller med första citatet, det finns en del vibrationer när man kommer över 6000 varv (har dock bara varit uppe i 7000). Vid oinspirerad raksträckskörning märks den, annars inte!

Får för övrigt hem min från 100-milsservice idag, det ska firas med att känna av 11000 varv :hihi
 

Foff

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2010
Ort
Piteå
Hoj
14, Yamaha Mt-09
Någon som kan säga vad det står i manualen angående inkörning??
Jag kommer hämta min senare, och sen köra 50 mil hem på direkten, så jag kan inte kolla det själv eftersom jag inte fått den...
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
inte över 5800 var nån längre sträcka första 100 milen ingen fullgas körning inte överbelasta motorn
rätt självklara saker :)
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top