Svensk RR 2014

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Teng är norrman och körde 2 race och har igentligen inget med svemo att göra, han bör köra sst nösta år, marcus är uppklassad, det du är rädd för är att inte komma på pallen.. Är ni rädda för att bli omkörda så är nog schack en bättre hobby, nils heter ja så du kan ju själv se va ja körde för tider då.. Och som sagt tidigare är ja en av 5 som ör upp klassade till nösta år

Kul med uppklassning!!

Rädd för att bli omkörd är jag verkligen inte, Har ju inte blivit något annat i 2 års tid. Men ska jag ge mig in bland folk som kör 1.08 så vill jag ha mer kött på benen än 1.15 tider.

Hade Rookie varit en instegsklass för nybörjare så hade jag kört ifjol. Men när dom snabbaste Rookie killarna svänger runt på 1.08 är det lixom inte ens lönt att ställa upp om man själv inte presterar 1.10-1.11.

Men 2014 då ska det stångas, Har numera 3 1/2 kåpset och massa extra fotpinnar/clipons !!!
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Kul med uppklassning!!

Rädd för att bli omkörd är jag verkligen inte, Har ju inte blivit något annat i 2 års tid. Men ska jag ge mig in bland folk som kör 1.08 så vill jag ha mer kött på benen än 1.15 tider.

Hade Rookie varit en instegsklass för nybörjare så hade jag kört ifjol. Men när dom snabbaste Rookie killarna svänger runt på 1.08 är det lixom inte ens lönt att ställa upp om man själv inte presterar 1.10-1.11.

Men 2014 då ska det stångas, Har numera 3 1/2 kåpset och massa extra fotpinnar/clipons !!!

Tolkar jag det rätt att du ska till varje pris komma på pallen? Med tanke på att du har bunkrat upp med både kåpor och fotpinnar :D
 

Niitraam

Ny medlem
Gick med
25 May 2011
Ort
Steninge
Hoj
Honda RS125R
Kul med uppklassning!!

Rädd för att bli omkörd är jag verkligen inte, Har ju inte blivit något annat i 2 års tid. Men ska jag ge mig in bland folk som kör 1.08 så vill jag ha mer kött på benen än 1.15 tider.

Hade Rookie varit en instegsklass för nybörjare så hade jag kört ifjol. Men när dom snabbaste Rookie killarna svänger runt på 1.08 är det lixom inte ens lönt att ställa upp om man själv inte presterar 1.10-1.11.

Men 2014 då ska det stångas, Har numera 3 1/2 kåpset och massa extra fotpinnar/clipons !!!

Knappt lönt?? Kör du 1.15 tider på bandagar kör du ju lätt 1:13 tider redan på fredagsträningen! Då är du åtminstone med och fightas i bakre klungan om man ska kolla tiderna du länkade tidigare (som man inte kan gå efter då det var 4e sm/so helgen och en norsk tävling helgen innan). Och det bästa sättet att bli snabbare är ju att hänga på någon som bara är aning snabbare än dig själv. Du måste ju börja någonstans? Bandagar är väl bra träning men gränserna hittar du inte på egen hand... det blir i alla fall MYCKET svårare.
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Knappt lönt?? Kör du 1.15 tider på bandagar kör du ju lätt 1:13 tider redan på fredagsträningen! Då är du åtminstone med och fightas i bakre klungan om man ska kolla tiderna du länkade tidigare (som man inte kan gå efter då det var 4e sm/so helgen och en norsk tävling helgen innan). Och det bästa sättet att bli snabbare är ju att hänga på någon som bara är aning snabbare än dig själv. Du måste ju börja någonstans? Bandagar är väl bra träning men gränserna hittar du inte på egen hand... det blir i alla fall MYCKET svårare.

Jag avslutade ifjol på 1.11 tider hade ett utvecklande år där jag började säsongen på 1.18 tider.

Nästa säsong blir det tävling alla race är det planerat för med start i Anderstorp.
Jag vet att det enda sättet att bli ruggigt snabb på är att tävla och målet är att klassa upp och köra SST 2015 om man får vara hel och cykeln pallar med.

Det blev en del låtsas race med BK och TT ifjol istället för Rookie då det helt enkelt gick för snabbt för mig tyckte jag. Jag vågade helt enkelt inte ställa upp!

Men inte gav jag upp eller förkastade iden på att tävla istället tränade jag och la upp som mål att köra R-600 2014 likaså vet jag 3 st till som gjort och som även dom kommer debutera i R-600 nästa säsong.

Problemet som jag ser det är att vi kommer bli dom nya problem nissarna som skrämmer bort dom riktiga Rookie förarna då dom kommer tycka att vi är för snabba för att dom ska ställa upp!

En ond cirkeln helt enkelt som den nya instegsklassen kanske kan bryta?
 

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Ekar det här.....:tungan

Om jag minns rätt var det inte en bra idé den gången...:va
Men va själv rätt nöjd den gången.....:tungan

Å jagar man inte de 3 första platserna i B-finalen så får man ju lite racing 4 fun å är inte ivägen för någon.
Är man sen skitsnabb på någon eller har en bra dag så får man vara med de stora pöjkera utan å vara ivägen.

Vad menar du med att det inte var en bra ide den gången?

Har inte läst ditt inlägg tidigare, men vi är helt klart på samma spår.
Som sagt.... har inte riktigt tänkt igenom detta helt å hållet... poäng, licenskostnad, anmälningsavgift, träningstid, racevarv m.m. Finns säkert fler saker man bör fundera på.

Det fokuseras mycket (vilket är helt rätt & riktigt) på återväxten inom RR, men lösningen att fylla ut startfälten kanske är en annan. Som att hitta en klass som får tillbaks dem som tävlat tidigare, men lagt av. Jag vet ganska många som skulle ställa upp i en "For Fun" klass, och hoppas lite att den nya klassen även inbjuder dem att köra.

Det var ju även snack om "semi-classic" Hört spekulationer om allt från minst 10år gamla hojar till ett annat förslag för inte nyare hojar än 1998...
Själv väntar jag otåligt att det kommer en sådan klass... då kanske jag börjar köra igen.
(Om jag inte gett nig på Classic innan dess :kär #sökerhojförfullt
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Städar upp den här listan då den krashade ett par sidor bak.

Vad vi behöver är ett gäng på 5-10 rundningsmärken så ingen behöver känna sig ensam bak i fältet, vilka hänger på?

1. PSXCARE
2. Achtung!
3. Petrol Head
4. Manne990
5. EBS
6.
7.
8.
9.
10.

Jag har skapat facebookgruppen "Team Rookie Blues" där är alla välkomna som funderar på att börja köra t.ex. Rookie ELLER är mer erfaren men vill hjälpa till på olika sätt

https://www.facebook.com/groups/331185837023184/
:)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag har skapat facebookgruppen "Team Rookie Blues" där är alla välkomna som funderar på att börja köra t.ex. Rookie ELLER är mer erfaren men vill hjälpa till på olika sätt
Jag vill egentligen inte skylta alltför tydligt med att jag är en gnällkärring, men det känns som att vi pendlar mellan två problem här. Antingen är det noll vägar till kommunikation, om man inte vill åka några timmar till ett möte man inte känner sig välkommen till, eller så skapas det trådar på olika forum, facebookgrupper osv, några hänger här, några hänger där, några hänger ingenstans, det blir väldigt svårt att få en överblick över all information, när samma sak diskuteras på flera olika ställen.

Hur ska en spelare kunna samla in allas synpunkter, om dom är så spridda? Det blir lite som att sätta upp privata valurnor för polarna vid riksdagsvalen, och sen klaga på att fel parti vann...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Städar upp den här listan då den krashade ett par sidor bak.

Vad vi behöver är ett gäng på 5-10 rundningsmärken så ingen behöver känna sig ensam bak i fältet, vilka hänger på?

1. PSXCARE
2. Achtung!
3. Petrol Head
4. Manne990
5. EBS
6.
7.
8.
9.
10.

Jag har skapat facebookgruppen "Team Rookie Blues" där är alla välkomna som funderar på att börja köra t.ex. Rookie ELLER är mer erfaren men vill hjälpa till på olika sätt

https://www.facebook.com/groups/331185837023184/
:)

Tror inte jag kommer ha råd med hela säsongen nästa år, men 2015 ska jag vara med och skämma ut mig hela säsongen, iaf enligt lagd plan. :hihi
 

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Kommer att köra R600 nästa år och då förhoppningsvis hela säsongen. Var även jag för feg för att starta förra sommaren och tränade så mycket jag han med. Men nu är det dags! Tycker det är riktigt bra att klassa upp toppen på Rookie och tror att det är helt rätt väg att gå för att få igång sporten igen. Dock tror jag det kommer ta något år innan vi ser resultatet. Därför känns det lite konstigt att blanda SBK och R1000. Nu blir ju några uppflyttade och det samma nästa år osv. Tempot sjunker i Rookie, fler vågar börja, fler flyttas upp. Tycker det är en bra början. Varför krångla till det mer?
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Jag vill egentligen inte skylta alltför tydligt med att jag är en gnällkärring, men det känns som att vi pendlar mellan två problem här. Antingen är det noll vägar till kommunikation, om man inte vill åka några timmar till ett möte man inte känner sig välkommen till, eller så skapas det trådar på olika forum, facebookgrupper osv, några hänger här, några hänger där, några hänger ingenstans, det blir väldigt svårt att få en överblick över all information, när samma sak diskuteras på flera olika ställen.

Hur ska en spelare kunna samla in allas synpunkter, om dom är så spridda? Det blir lite som att sätta upp privata valurnor för polarna vid riksdagsvalen, och sen klaga på att fel parti vann...

Jag förstår din synpunkt och håller med. När inte informationen kommer från en väl fungerande kanal "ovanifrån" så blir det spridda skurar när entusiaster lägger upp egna hemsidor som fungerar ett tag och sedan slutar uppdateras m.m.

Och just den här facebookgruppen försvarar jag då den har ett tydligt syfte och passar bra i ett socialt media som Facebook. Den kan utan regler eller pekpinnar samla de som tycker att dom finner ett värde i att hitta kompisar med samma intresse och problematik och hitta vägar att hjälpa varandra med t.ex. peppning, råd eller samåkning/samboende/depådelning eller kanske bara för den blyge att hitta några att våga hälsa på i depån.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
eller köra i Minigp10 eller minigp50.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Rör? Njae, jag beställde en extra ljuddämpare!

Okej då :) Skulle du kunna skicka mig kontakten? skulle behöva ta reda på hur man ska göra med Hynda nästa år.. har smält 2 kattor i år... :smasha

och eftersom det inte verkar finnas nåt bra alternativ mer än att själv böja till nåt rör så kan det ju va enklare att få tag på nån som kan
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top