Vad händer med vårt land? Sweden on fire

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Jag röstade inte blått. Kommer aldrig göra heller.

Nu är tydligen ligisterna beväpnade också. Ska bli kul att läsa tidningen imorrn.
Det spelar ingen roll vad du röstar. Det är inte politiker som sätter rådande agenda.

Skyldiga till själva lagbrotten är såklart ligisterna själva.
Skyldiga till segregationen (och därmed den uppkomna situationen) är både politiker och invandrarna själva.
Här säger jag inte emot dig. Politiker är helt medvetna om vad deras agerande kan leda till. Men oavsett så anser jag att det fortfarande är individen som bör dömas. Därför ska vi inte skylla på politiker.

Den mesta rasismen skapas fortfarande av etniska svenskar som inte förmår bedöma andra människor utifrån personliga egenskaper utan istället bedömer dem utifrån deras "ras".
Innan jag spårar ut helt. Förklara gärna den s.k. svenska rasismen. Det kulturkonservativa icke nationalistiska partiet SD lägger ingen vikt i rasfrågor. Så vilka är dessa rasister som tydligen har sådan opinion du verkar belysa.

Eftersom jag nu ska låta lite arrogant och belysa att du har helt fel i dina åsikter. Ställ dig frågan. Vad får du dina åsikter ifrån? Är det dig själv är det något färdigtuggat som levererats av aftonbladet som hänvisat till någon pseudo-vetenskap?

Polisen har också skjutvapen.
Polisens främsta syfte är att motverka skriverier i media (som i sin tur påverkar gemene svensk). Polisens viktigaste uppgift är att inte klämma någon på tån, vilket i sin tur leder till att polisen blir bakbundna.

Last edited:

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
För omvärlden, så är Sverige blott ett skämt.

Reinfeldt ditt lilla svin, se vad din eminenta politik har lett till.

Rolig kille, snacka om noll koll.

Läs på lite om vår politiska historia så kommer du inse att sossarna skapade detta samhälle där du som individ kan luta dig tillbaka och låta staten göra jobbet.
Inget personligt ansvar, propaganda i SFI, öppna gränser och låt nyanlända bo enligt egna önskemål. Höga skatter betalar kalaset. Skit samma om det inte finns jobb, bostäder eller en fungerande politik INNAN de kommer till Sverige.
Det här hände långt innan Alliansen kom in i bilden. Ska du skylla på någon så är det vänsterblocket som gäller (och individerna som inte sköter sig)

Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Vafan har dom slutat slåss? Parkerade bilen på gatan i hopp om att få en ny av försäkringsbolaget men bilen står kvar helt orörd, wtf?

Kanske skulle valt en by med fler än 3000 invånare dock...

Mer seriöst: Nej, tidningen i sig betalar säkert inte pengar till kravallande ungdom men vad deras provisionsjobbande frilansare gör är en annan femma....

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vafan har dom slutat slåss? Parkerade bilen på gatan i hopp om att få en ny av försäkringsbolaget men bilen står kvar helt orörd, wtf?

Kanske skulle valt en by med fler än 3000 invånare dock...

Mer seriöst: Nej, tidningen i sig betalar säkert inte pengar till kravallande ungdom men vad deras provisionsjobbande frilansare gör är en annan femma....

Kvällstidningarna betalar för bilder.
No questions asked.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det var ett jävla gnäll om att det är sossarnas fel bla bla hela jävla tiden, nu har ju för fan reinfeldt å company haft makten i sju år och sju år på sig att rätta till ev misstag men vad fan gör dom då? Läget är ju värre nu än när sossarna hade makten, reinfeldt drar ner byxorna gång efter annan för miljöpartiet, sluta lipa nu över vem som gjort vad och inse att inget parti vid makten varken orkar/vågar eller kommer att göra någonting åt sveriges situation, detta land är förlorat bara att inse faktum och så länge det sitter ryggradslösa sillmjölkar å styr detta land kommer inget att hända fråga "myten" ullenhag!

Vi får ju svart på vitt i den här intervjun lyssna från 2:40
dom varken orkar eller vill arbeta, knte så länge pengar ramlar ner från himlen lättvindigt utan några som helst krav på motprestation, är du inte med och bidrar till samhället lär man aldrig uppskatta densamme heller, jag menar, vad fan ger dom rätten att elda upp bilen som ägaren i många fall slitit arslet av sig för att få råd att köpa?

Och glöm inte: du betalar svenne:näsblod

Rolig kille, snacka om noll koll.

Läs på lite om vår politiska historia så kommer du inse att sossarna skapade detta samhälle där du som individ kan luta dig tillbaka och låta staten göra jobbet.
Inget personligt ansvar, propaganda i SFI, öppna gränser och låt nyanlända bo enligt egna önskemål. Höga skatter betalar kalaset. Skit samma om det inte finns jobb, bostäder eller en fungerande politik INNAN de kommer till Sverige.
Det här hände långt innan Alliansen kom in i bilden. Ska du skylla på någon så är det vänsterblocket som gäller (och individerna som inte sköter sig)

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Vår invandringspolitik är ju ett skämt, vi tar emot folk i överflöd men vi kan inte se till att anpassa dem väl på plats.
Så vad är lösningen då? Jo, självklart ska vi stänga ner gränserna och se till att lösa problemen som finns och om 10-15 år kanske vi kan börja öppna upp gränserna igen.
Men det parti som skulle föreslå det skulle ju i samma veva gräva sin egen grav då man absolut inte får nämna något om att stänga gränserna.

Är det rasistiskt att tänka så? Jag anser inte det, jag kallar det realistiskt. Det spelar ingen roll om det är en spanjor, aussie, tysk, afghan, iranier eller annat. Kraftig visumkontroll och endast insläpp om personen ifråga har ett kommande jobb som inte puttar undan en svensk medborgare. Precis som i Usa med fler länder som har/har haft problem med invandring. Inte för att ta Usa som ett bra exempel då...
Människor, och då framför allt föräldralösa barn, från krigsdrabbade områden ska vi fortsättningsvis givetvis ta emot i den mån vi kan men då endast som transitland.

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Polisen: Vi blir lurade i bakhåll

”En patrull hade ett efterföljande på en bil som *slutade vid Rinkebytorg, där bilen dumpades. Ett *30-tal personer samlades runt bilen och någon i samlingen belyser in i polis*bilen med grön laser. Bilen lämnar då platsen och *patrullen förhindras att *köra efter av den folk*samling som uppstått.”

Förstår inte riktigt; har inte polisen vapen samt basic träning i självförsvar? Vart ligger problemet med att använda dem?

Ge polisen träning i Krav Maga, det används redan inom försvaret; be försvaret om hjälp att utbilda poliskåren i Krav Maga, inför sedan två obligatoriska träningar i veckan. Vipps så är problemet med att polisen är rädda och ledsna i ögat över.

Det syntes ju redan på polisen som vart anfallen av tre 15 åringar och vart tvungen att fly. Ett slag på strupen, ett annat mellan benen och de hade varit redo för transport till häktet. :pUnKt

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Här säger jag inte emot dig. Politiker är helt medvetna om vad deras agerande kan leda till. Men oavsett så anser jag att det fortfarande är individen som bör dömas. Därför ska vi inte skylla på politiker.
Självklart bör ligisterna dömas för själva lagbrotten. Jag tycker ändå att samhället har rätt att döma politikerna som moraliskt medskyldiga eftersom man vetat om problemen med segregation i flera decennier utan att verkligen ta tag i problemet på allvar.
Innan jag spårar ut helt. Förklara gärna den s.k. svenska rasismen. Det kulturkonservativa icke nationalistiska partiet SD lägger ingen vikt i rasfrågor. Så vilka är dessa rasister som tydligen har sådan opinion du verkar belysa.

Eftersom jag nu ska låta lite arrogant och belysa att du har helt fel i dina åsikter. Ställ dig frågan. Vad får du dina åsikter ifrån? Är det dig själv är det något färdigtuggat som levererats av aftonbladet som hänvisat till någon pseudo-vetenskap?
Ditt inlägg spretar lite så jag vet inte riktigt vad du vill jag skall säga, så jag svarar efter bästa förmåga.
Den svenska rasismen består grovt förenklat av att vissa människor som ser sej själva som etniska svenskar anser att människor av ett visst ursprung inte hör hemma inom rikets gränser. Rasismen består i att man tillskriver dessa "främmande" människor negativa egenskaper utifrån deras ursprung.
För mej som antirasist är detta betéende förklastligt. Jag anser att människor alltid skall bedömas utifrån sina personliga egenskaper.

För övrigt: Jag undviker konsekvent skräpjournalistik typ aftonbladet och expressen. Mina åsikter försöker jag bilda mej genom förnuftigt resonerande baserat på logik och fakta. I den bästa av världar kunde människor enas om vad logik och fakta är för något, men jag tror du och jag har ganska skilda uppfattningar om vad det är.
Vår invandringspolitik är ju ett skämt, vi tar emot folk i överflöd men vi kan inte se till att anpassa dem väl på plats.
Så vad är lösningen då? Jo, självklart ska vi stänga ner gränserna och se till att lösa problemen som finns och om 10-15 år kanske vi kan börja öppna upp gränserna igen.
Men det parti som skulle föreslå det skulle ju i samma veva gräva sin egen grav då man absolut inte får nämna något om att stänga gränserna.

Är det rasistiskt att tänka så? Jag anser inte det, jag kallar det realistiskt. Det spelar ingen roll om det är en spanjor, aussie, tysk, afghan, iranier eller annat. Kraftig visumkontroll och endast insläpp om personen ifråga har ett kommande jobb som inte puttar undan en svensk medborgare. Precis som i Usa med fler länder som har/har haft problem med invandring. Inte för att ta Usa som ett bra exempel då...
Människor, och då framför allt föräldralösa barn, från krigsdrabbade områden ska vi fortsättningsvis givetvis ta emot i den mån vi kan men då endast som transitland.
Stängda gränser "till problemen är åtgärdade" är ett argument man ofta hör från de med smygbruna åsikter.
Själv tycker jag inte det finns något motsatsförhållande mellan invandring och integration. Hade vi haft en fungerande integration skulle vi kunna ta emot många fler utan negativa konsekvenser för samhället.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Ditt inlägg spretar lite så jag vet inte riktigt vad du vill jag skall säga, så jag svarar efter bästa förmåga.
Den svenska rasismen består grovt förenklat av att vissa människor som ser sej själva som etniska svenskar anser att människor av ett visst ursprung inte hör hemma inom rikets gränser. Rasismen består i att man tillskriver dessa "främmande" människor negativa egenskaper utifrån deras ursprung.
För mej som antirasist är detta betéende förklastligt. Jag anser att människor alltid skall bedömas utifrån sina personliga egenskaper.
Det känns inte som vi lever i samma land. Var kan man hitta denna rasism som du upplever finnas och är problematisk?

För övrigt: Jag undviker konsekvent skräpjournalistik typ aftonbladet och expressen. Mina åsikter försöker jag bilda mej genom förnuftigt resonerande baserat på logik och fakta. I den bästa av världar kunde människor enas om vad logik och fakta är för något, men jag tror du och jag har ganska skilda uppfattningar om vad det är.
Så fort ett ämne är det minsta stigmatiserat så klarar 99% inte att använda logik.

Stängda gränser "till problemen är åtgärdade" är ett argument man ofta hör från de med smygbruna åsikter.
Själv tycker jag inte det finns något motsatsförhållande mellan invandring och integration. Hade vi haft en fungerande integration skulle vi kunna ta emot många fler utan negativa konsekvenser för samhället.

Det kan fungera med invandring om det finns en integration. Eftersom det inte finns någon integration så får vi dessa resultat.

Personer som du anser är brunskjortor vill stoppa vansinnet. De har kommit till insikt att detta inte är hållbart. Personer som du fortsätter hellre att kör ner landet i botten istället för att ta något som helst beslut av vad som behövs göras.

Så vilka är det som tänker?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Vad är smygbruna åsikter? Jag har ingen dold agenda och jag står för det mesta av det jag säger :gnissla
Att vi skulle kunna ta emot många fler tvivlar jag på, det är ju bara att kolla på antalet jobbtillfällen som skapas i takt med hur många arbetslösa vi har. Även om man ser till att kanske runt 50% av de arbetslösa är arbetslösa på riktigt så tror jag inte att vi har nog med jobb för att integrera alla vi tar emot. Utan jobb= ingen integration. Det är ju vad vi ser just nu.

Att skylla på sittande regering är bara korkat, det här är upprinnelsen av vad som har skett under en längre tid. Man bör installera en långsiktig plan som ska hållas oavsett vilket parti som har makten helt enkelt, och sådana planer bör det finnas mer av. 4 års mandat är inget att komma med, oavsett om det är rödtottar eller smurfar som sitter.

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Äntligen, här dyker avpixlat´s forumsgestalt upp så han kan ge oss sanningen!

Vad skönt att du så enkelt kan förklara den här komplexa situationen för oss, det är alltså invandringens fel, att jag inte har tänkt på det innan.

Till allvaret: Det är förnedrande att du tror att jag mfl. är så dumma så vi köper det rakt av, lite bättre borde du ha presterat efter ha följt diskussionen.

Så du säger att det hade varit upplopp i Husby utan invandring?
Du kan kalla mig vad du vill, jag lovar att inte ta åt mig. :)

Givetvis är jag rasist för att jag skriver något så urbota korkat...

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Så du säger att det hade varit upplopp i Husby utan invandring?
Du kan kalla mig vad du vill, jag lovar att inte ta åt mig. :)

Givetvis är jag rasist för att jag skriver något så urbota korkat...

Någonting i hela den här debatten får mig ändå att känna att folk från Piteå eller andra byar inte riktigt har ett "say".. Har man inte bilden av förutsättningarna och har levt i skyddad verkstad så känns alla åsikter tämligen irrelevanta.

Ödmjukt? Nej, förlåt för det.. Men det är som att jag skulle börja uttala mig om skogsbruk eller hur man bäst mjölkar en ko. I don´t have a f-ing clew.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Kan nån med koll på svensk historia berätta hur det såg ut under 30-talets depression? Med avseende på upplopp och våldsamheter då självklart.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Upplopp har hänt åtskilliga gånger genom historien. Det ska man inte glömma i dessa diskussioner. Martin Luther King har citerats en hel del av olika skribenter vid olika upplopp sedan det myntades i samband med upplopp. Det ligger en hel del sanning i det faktiskt.

"A riot is the language of the unheard"

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Någonting i hela den här debatten får mig ändå att känna att folk från Piteå eller andra byar inte riktigt har ett "say".. Har man inte bilden av förutsättningarna och har levt i skyddad verkstad så känns alla åsikter tämligen irrelevanta.

Ödmjukt? Nej, förlåt för det.. Men det är som att jag skulle börja uttala mig om skogsbruk eller hur man bäst mjölkar en ko. I don´t have a f-ing clew.
Nog inte många här som vistats i nån förort

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87

Det kan så vara.
Dock är jag ganska säker på att det är högst 2-3 personer på SH som färdas mer i riket (t.o.m Skåne :) ) än vad jag gör så lite koll tycker jag mig ha.
Jag har ju så klart inte växt upp i ghettot så den erfarenheten har jag ej.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Upplopp har hänt åtskilliga gånger genom historien. Det ska man inte glömma i dessa diskussioner. Martin Luther King har citerats en hel del av olika skribenter vid olika upplopp sedan det myntades i samband med upplopp. Det ligger en hel del sanning i det faktiskt.

"A riot is the language of the unheard"

Frågan är om man kan jämföra USAs upplopp (t.ex. 1919) med dagens svenska variant?

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...