Körning - eftersnack

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Denna var helvit. Inget blått. Körde inte illa. Var rätt snabb faktiskt.

Misstag kan ju hända oss alla, men visst är det synd när det drabbar andra.

Hoppas att Goffe vill berätta hur besöket på sjh avlöpte
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
16' C, solsken torra vägar idag på eftermiddagen, perfekt för en sista tur för säsongen tänkte jag och kittade upp mig med GoPro's och allt. I Kråkebo sprang en svart katt över vägen. Otur, tänkte jag, och mycket riktigt - i Bondstorp kom regnet. Bara att vända :huvet
Ett passande avslut på asfaltssäsongen 2012, präglad av regnskurar.

Nu är Gixxern avställd, nästa vecka älgjakt i Dalarna, sen försöka softa under mörka månaderna och kanske leka lite på 500'an för att hålla abstinensen i schack.

Eventuellt kommer lite film från dagen då jag hade Hero2'an i ännu en ny vinkel :)
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Var ute en kort tur vid 17-18 tiden. Mycket skit på vägarna bland annat grushögar och löv. Regnade gjorde det inte men det var ganska blött på asfalten stundtals.

hur många dagar har det regnat denna sommar och hur många dagar i rad är det nu? Nån som räknat?
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ja du har ju en Geggmoppe så sko den med dubb med så kan du fortsätta hela vintern... :hihi
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Var ute idag och körde ca 10-15 mil. Lite blåsigt men satan vad kul det är när de svänger. Den nyasfalterade sträckan mellan Statoil hyltena och rondellen mot wheelie rakan är ju faan helt underbar. Några få svängar bara men de är så de knullar i huvudet när ja tänker på hur gott de är att gasa sig igenom dom kurvorna. Känner mig som Rossi :yoparty:Bugar
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Japp, även här blev det några mil med hojen igår och farsan på sin Goldwing. Framförallt över Hökensås. Inte onödigt varmt om man säger så :näsblod men alltid uppskattat att få köra lite. Tror tyvärr det var sista rundan för året.


(Synd att vädret inte bara kan smälla om ordentligt och snabbt så att man ena veckan kan köra hoj och nästa plocka fram snowboarden och fortsätta leva hehe)
 
Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Var också ute en kortare sväng igår men det börjar bli kyligt om händerna. Är ju enda stället man inte kan pälsa på sej mycket mer. Får kanske skaffa bättre handskar helt enkelt.

Men jag håller med Werzion att det bästa vore om det kunde gå från +10 och sol till -5 och snö på en vecka..
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
BRAAAAAAAAAAAAAAP lät det bakom min hoj idag =)) Börjar bli lite kyligt om nävarna, men efter att ha legat över tanken en stund med händerna mot motorn så är det bara att BRAAAAAAAPA iväg igen =)
 

Tailgunner

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Ort
Jönköping
Hoj
TDM 850 -99
Frysen du om nävarna?
Köp tunna silke eller ylle hanskar att ha inuti. De finns på närmaste uteliv/sport-kjedja
 

Tailgunner

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Ort
Jönköping
Hoj
TDM 850 -99
http://www.rinab.nu/Styre/Skydd/Handtagsmuffar.htm

Om man fryser om nävarna.. Brukar oftast synas på snöskotrar men fungerar fint på alla styren.

Jag har aldrig testat sådana men tycker de ser livsfarliga ut. Kanske kan man inte klara sig utan efter ha testat, men hur får man in handen efter ha pillat med något medans man kör? Känns spontant som man får en dikesinspektion.

Ett par stora vantar som man kan ha utanpå handskarna har jag när det är riktigt kallt.
 
Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Jag har aldrig testat sådana men tycker de ser livsfarliga ut....

Av en bättre modell så är de ganska styva så man kan köra in näven utan problem och de sitter fast på styret av sig själva. ser lite lustigt ut men är helt underbart att köra med :mattias
styrmuffar_se.JPG

Edit: Jag har bara provat på snöskoter men det ska inte göra någon skillnad.
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Var ute ett par timmar idag. Fint väder till en början men mulnade på söderifrån och det blev 3 regndroppar på visiret precis innan jag rullade in i garaget. Lyckades med konststycket att köra halvt in i en häck när jag skulle ful-gena på cykelvägarna i Huskvarna. Gytt med handskydden, nu funktionstestade.

990:in går som den ska :brynad
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Blev 201km idag, lite grus men mest asfalt. Bränslelampan lyser inte! 4mil längre än jag kommit nån gång innan.
Månsarp - Bondstorp är riktigt dålig. Bondstorp - Nissastigen är fortfarande riktigt bra. Tranemo finns kvar och kiosken stänger klockan 16 på söndagar.

Tailgunnar lägger nog in en bild från äventyret.
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Blev 201km idag, lite grus men mest asfalt. Bränslelampan lyser inte! 4mil längre än jag kommit nån gång innan.
Månsarp - Bondstorp är riktigt dålig. Bondstorp - Nissastigen är fortfarande riktigt bra. Tranemo finns kvar och kiosken stänger klockan 16 på söndagar.

Tailgunnar lägger nog in en bild från äventyret.

SJUKT! jag kommer på en bra dag 13 mil kanske innan lampan går igång..;) Då har jag ju visserligen inte en touring hoj med bauta tank... :yoparty Eller vad jag borde säga är: Go fast or go home! :gnissla
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top