Träningstråden

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
hmmm...diet resultaten har avtagit sedan jobbet drog igång å man inte kan dra ut på morgon PW längre, WHAT TO DO?! hmmmm............lösningen är inte att äta mindre......å inte att gå upp tidigare (sömn är högre prioriterat). Hur hade DU gjort, kontorsråtta 8-5?

Lösningen är tyvärr mindre mat, om du inte kan röra dig mer dvs.
En omfördelning av dina källor kan vara en tanke att testa innan du sänker.

Personligen kör jag alltid högt protein, högt kolhydratsintag och knappt nåt fett året runt.
Vid diet är det samma sak fast ett moderat kolhydratsintag och cardio.
 

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM smc-r
Jag körde på morgonpromenader innan jag började jobbet och kan säga att det funkar till 100% för mig. grymt effektivt och snabba resultat. lägger mig nästan så tidigt som möjligt men får ändå bara in max 6½ timmas sömn..minst 8 timmar funkar bäst för mig.
Gå upp klockan 6, göra sig iordning dra till jobbet. 8-5, dricka pwo å dra till gymmet. käkar kall mat PÅ gymmet eftersom att jag inte vill äta middag så sent + måste hinna med kvällsmål. Kommer hem runt halv 9 tiden och då ska allt fixas i ordning osv osv och livets allmäna saker skall tas om hand om. Känns som att det blir svårt att hinna med...allt.
Dieten funkade klockrent innan jobbet drog igång för övrigt. Jobb+inga morgon pws är ända skillnaden.
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
hmmm...diet resultaten har avtagit sedan jobbet drog igång å man inte kan dra ut på morgon PW längre, WHAT TO DO?! hmmmm............lösningen är inte att äta mindre......å inte att gå upp tidigare (sömn är högre prioriterat). Hur hade DU gjort, kontorsråtta 8-5?

Jag försöker träna innan jobbet - men å andra sdan så har ju gYm1 på jobbet öppet dygnet runt!!:D
 

Bifogat

  • 4.jpg
    4.jpg
    47.6 KB · Visningar: 68

dml

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2011 Street triple R
Har du möjlighet att duscha på jobbet? Cykla till jobbet är sjukt najs tycker jag.

@ForCa: hur är det med detta förslaget? Om du kan pendla till jobbet med cykel så får du din "morgonpromenad" samtidigt som du kommer till jobbet. Detta kräver ju dock en dusch, beroende hur långt du har till jobbet...
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Jag körde på morgonpromenader innan jag började jobbet och kan säga att det funkar till 100% för mig. grymt effektivt och snabba resultat. lägger mig nästan så tidigt som möjligt men får ändå bara in max 6½ timmas sömn..minst 8 timmar funkar bäst för mig.
Gå upp klockan 6, göra sig iordning dra till jobbet. 8-5, dricka pwo å dra till gymmet. käkar kall mat PÅ gymmet eftersom att jag inte vill äta middag så sent + måste hinna med kvällsmål. Kommer hem runt halv 9 tiden och då ska allt fixas i ordning osv osv och livets allmäna saker skall tas om hand om. Känns som att det blir svårt att hinna med...allt.
Dieten funkade klockrent innan jobbet drog igång för övrigt. Jobb+inga morgon pws är ända skillnaden.

Enkel lösning, ät inte på gymet utan släng i dig EAA under träningen eller en proteindrink efter.. sen hem och ät ditt vanliga mål
 

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM smc-r
Träna innan jobbet, då måste jag kliva upp typ..kl 04:00 å då är inte ens gymmet öppet :hihi
Cykla till jobbet är inte aktuellt då det tar mig ca 50minuter med lokal trafiken, kaaaanske skulle kunna gå hyffsat snabbt ändå (med cykel) eftersom lokal trafiken är efterbliven här i Stockholm.

Inte äta på gymmet, hur skulle det vara lösningen? :confused: Då måste jag käka MIDDAG halv 9, när ska jag hinna med kvällsmålet :hihi Dricker alltid EAA under träning, kanske skulle sagt att det tar mig 1 timma hem från gymmet, också. :brinnerup
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Ökade på bicepsträningen på curlbänken, känns i armarna idag. Det går framåt.

Körde också ett armpass för omväxlings skull. Kör det inte så mkt nuförtiden faktiskt, mer "basövningar" , men det var kul.

Mitt problem är att jag får rätt bra tryck, sen sjunker man ihop till en streckgubbe igen :huvet

armar.jpg

(och oroa er inte, kör rätt hårt på kreatin nu, så det kommer försvinna rätt mkt vätska inom kort när jag drar ner på det :D )
 
Last edited:

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM smc-r
Körde också ett armpass för omväxlings skull. Kör det inte så mkt nuförtiden faktiskt, mer "basövningar" , men det var kul.

Mitt problem är att jag får rätt bra tryck, sen sjunker man ihop till en streckgubbe igen :huvet

View attachment 382406

(och oroa er inte, kör rätt hårt på kreatin nu, så det kommer försvinna rätt mkt vätska inom kort när jag drar ner på det :D )

Kreatin binda mkt vätska? Du måste mena dbol :rofl
Edit, om det inte framgår så driver jag givetvis:hihi
 
Last edited:

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Tog en spännisbild på min arm också men den lägger jag inte upp efter Peter1980s bild :crash

Kom hem från ett bra pass, helt ok. Önskar jag var mer taggad och piggare men så är det ibland :rolleyes:

Filmade mig i knäböjen och jämförde med den förra videon. Kände nu att jag ville slå mig för ansiktet när jag såg den förra videon. Kanske törs lägga upp den nya för att få kritik igen :D Filmade marklyften också.

Apropå marklyft, hur gör ni med nedåtvägen? Själv går jag ner till knäna och sen "släpper jag". Drar sen upp från dödläge, dvs ingen studs. Har sett att alla gör olika, så jag är nyfiken.


PS. Gröt med proteinpulver och mjölk är förjävla gott. :D
 
Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Kreatin binda mkt vätska? Du måste mena dbol :rofl
Edit, om det inte framgår så driver jag givetvis:hihi

Haha.. tränar på ett RF-anslutet gym + har en säkerhetsklassad tjänst. Blir testad varje gång de kör tester, så 100% ren såklart. Men tar det alltid som en komplimang när just jag blir utpekad när dom är där :)
 

tkdrille

Guest
Tog en spännisbild på min arm också men den lägger jag inte upp efter Peter1980s bild :crash

Kom hem från ett bra pass, helt ok. Önskar jag var mer taggad och piggare men så är det ibland :rolleyes:

Filmade mig i knäböjen och jämförde med den förra videon. Kände nu att jag ville slå mig för ansiktet när jag såg den förra videon. Kanske törs lägga upp den nya för att få kritik igen :D Filmade marklyften också.

Apropå marklyft, hur gör ni med nedåtvägen? Själv går jag ner till knäna och sen "släpper jag". Drar sen upp från dödläge, dvs ingen studs. Har sett att alla gör olika, så jag är nyfiken.


PS. Gröt med proteinpulver och mjölk är förjävla gott. :D

Jag går hela vägen ner. Gillar inte att kasta vikter på golvet
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Själv vågar jag inte lägga upp någon bild, men här är iaf målet:
F64SbUP.jpg
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Erkänn nu Geggamoja, att det är du på bilden. :banana

-------------------

Angående marklyft så är det helt beroende på underlag hur jag släpper vikten.

Antingen:


Eller vid ett bra underlag så kan man bara släppa:

Det finns inget värre än när folk drämmer ner vikter så att det ekar i hela lokalen, men rättfärdigar det med att de minnsann lyfter snäppet mer än de som eventuellt sneglar på personen. Sånt kan förstöra ett helt gympass.

Däremot tror jag på att man bör släppa i toppläget efter att man har lyft upp stången, för att minimera skaderisken. Håller man emotordentligt på vägen mer så är man dels väldigt trött, och dels kan man hamna i en dålig position där man kan skada ryggen. Den excentriska träningen för ryggen är inte målet med marklyft anyway.
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Angående marklyft så är det helt beroende på underlag hur jag släpper vikten.

Det finns inget värre än när folk drämmer ner vikter så att det ekar i hela lokalen, men rättfärdigar det med att de minnsann lyfter snäppet mer än de som eventuellt sneglar på personen. Sånt kan förstöra ett helt gympass.

Däremot tror jag på att man bör släppa i toppläget efter att man har lyft upp stången, för att minimera skaderisken. Håller man emotordentligt på vägen mer så är man dels väldigt trött, och dels kan man hamna i en dålig position där man kan skada ryggen. Den excentriska träningen för ryggen är inte målet med marklyft anyway.

Det fetstilta var min tanke, därav nyfikenheten. Marklyften är ju till att dras med.

På mitt gym har vi "rutor" med stötdämpande och därmed ljuddämpande (hoppas jag :crash). Skulle aldrig komma på tanken på att släppa på ett vanligt golv. :D
Men jag känner ju ändå hur det skakar på gymmet när tyngdlyftarna kör sina OL-lyft och släpper vikterna. Men det stör mig inte, jag har vant mig.

Jag håller inte emot särskilt mycket på nedvägen utan "följer med" precis som du gjorde i den andra filmen (utan att släppa stången).
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Dags för sågning! Det var sista setet så jag var lite trött i benen.


Jag flaxar lite med armbågarna, försöker pränta in att jag ska ha dem rakt ner mot golvet. Sista reppet gick väl fort neråt men... Fortfarande långsammare än sist :rolleyes:

Jag tycker personligen att det ser bättre ut jämfört med förra videon.

Tycker det är svårt att veta om jag buttwinkar för mycket men säkerligen kan jag brösta upp mig lite till.
Har också börjat värma upp med stång över huvudet i för att få upp rörligheten ytterligare.

Men finns det mer att slipa på - tipsa på!
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top