Att ni inte tog turbo-hojarna till Tierp Arena i helgen är klantigt på gränsen till kriminell försumlighet.
Det var i princip fri körning i två dagar på en av världens bästa dragstrips med lite paus för nitro-hojar, rekord-tider från Bröderna Svensson och annat.
Dom som var där och körde i det som ni borde deltagit i, Run What Ya Brung, körde varvlopp från målgång tillbaks till line-up. Bokstavligt talat. Vill påstå att det hade gått att fixa en egen kval- och elimineringsstege till er om ni bara hade tagit er dit.
Mvh
PiPPi
Vad sägs om Tex en turboträff väst en öst och en nord.
Om vi har en turboträff väst i tex gbgregionen borde pain, lahi, heliac, jag, flu, och mr steen iaf inte ha för långt att åka, säkert ett par till i bästa fall som inte jag känner till på rak arm.
Och i upplands väsby häckar ju ett tietal turbogubbar varje helg hos andersson så där borde det ju gå lätt att dra ihop tie till med lite vilja.
Norr om polcirkeln är det väl lag på att ha turbo, så där får ni nog ihop femti man om ni annonserar i tidningen Jakt o fiske.
Men att alla turbohoj ägare i hela sverige skulle åka till ett o samma ställe är en utopi.
Kolla med dom på storaholm om dom vill låna ut sin bana! Det ligger i Gbg för den som inte vet... Fast vad har jag att säga jag kör ju bara 125a
För oss i väst och syd så kan man hyra flygfältet i Ljungbyhed för runt 10000 + moms, dvs dyrt men överkomligt om många kommer. För 5 år sedan kunde man hyra Koenigseggs flygraka (1,7 km) i Ängelholm för 3000:- för en heldag. Dvs. ännu bättre Mycket mer överkomligt. Körskolorna hyr den, och jag antar att de gör det fortfarande så då borde det gå att hyra även nu för turbofolk. Finns intresse så kan jag undersöka. Kanske många som vill komma om det körs på ett flygfält med fri fart? Även mer långväga gäster?
Förresten, listan nedan kan kanske vara bra att ha?
View attachment 362474
Kolla denna länk istället för mer aktuell baninfo http://rejsa.nu/bana_lista.asp
Magnus blev lite iom att inte källan till ovanstående lista angavs Men det gav mig ju anledning till att informera
Det var ingen dålig listaKolla denna länk istället för mer aktuell baninfo http://rejsa.nu/bana_lista.asp
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|