Honda X11-tråden

D_J

Specialmedlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Linköping
Hoj
KTM 950 SM
Blir nog till att bygga om till orginal nu i vinter & sälja till våren har just köpt hus & har två små barn så det blir inte mycke åka har nog kört ca 20mil i sommar :(

tråkigt att behöva sälja när det är en sådan skön hoj :(

Jag köpte min nyss, och jag har tre barn...:tummenupp

Jag kör nästan 20 mil i veckan. Kalasbra pendlarhoj, ju!:hihi
 

klasseman

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Ort
mellerud
Hoj
-01 Honda X11
svenesse

såg din hojj på blocket. inget intresse alls eller? funderar på att sätta ut min oxå för att lätta lite på kostnaderna. men de verkar lite märkligt. många vill ha en x-11, finns inte många till salu... men ingen handlar (har jag fått för mig)
 

Svenesse

Streetfighter
Gick med
9 May 2007
Ort
Dalsjöfors
Hoj
Honda VFR800 -98
Det va en som va intresserad men så va det en som satte ut sin x11a för 32000:- så han köpte den istället :(
sen va det en till men han tyckte min hade gått för långt 4000mil på 10 år, tycker inte det är så farligt..
 

klasseman

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Ort
mellerud
Hoj
-01 Honda X11
Det va en som va intresserad men så va det en som satte ut sin x11a för 32000:- så han köpte den istället :(
sen va det en till men han tyckte min hade gått för långt 4000mil på 10 år, tycker inte det är så farligt..

min har gått 4300... de e ju inte så mycket att bråka om nej.

32k ja.... hade varit kul att veta skicket på den.

nä de e nog bara att hoppas på att man snart får jobb så man kan ha kvar hojjen. roligare för samma pengar får man inte (försäkringsmässigt)
 

Svenesse

Streetfighter
Gick med
9 May 2007
Ort
Dalsjöfors
Hoj
Honda VFR800 -98
Nu är min pärla såld :(
va tvungen att sälja då vi har skaffat hus & bergvärmen blev dyrare än vi räknat med.
 

D_J

Specialmedlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Linköping
Hoj
KTM 950 SM
Nu är min pärla såld :(
va tvungen att sälja då vi har skaffat hus & bergvärmen blev dyrare än vi räknat med.

Ajdå, det var tråkigt. :(

Tänkte ta premiärtur idag, kom tebax till NL inatt och här är det 10 grader och sol. Men den har läckt kylarvätska. Inga jättemängder, men ändå.
52adb4c9-8e18-eac9.jpg
 

D_J

Specialmedlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Linköping
Hoj
KTM 950 SM
Premiärturen avklarad!
Oj, vad KUUUUUL det är. Fräste iväg en sväng till stranden och tebax.
3e8c8964-a8b9-7506.jpg

Och så LJUUUDET! Vem behöver Pavarotti?
 

Svenesse

Streetfighter
Gick med
9 May 2007
Ort
Dalsjöfors
Hoj
Honda VFR800 -98
jag får väl ta bort ljuddämparen på min åkergräsklippare till våren :)

men vi köpte en ny bil häromdagen en V70 2,5T får väl försöka ha lite kul med den istället !!
 

jimmynilsson81

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Oskarshamn
Hoj
Honda X-11 Yamaha TTR600
Vad jag har läst så ska X11:an vara strypt med några brickor i insuget. Nån som har mer info om det stämmer?
 

D_J

Specialmedlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Linköping
Hoj
KTM 950 SM
Min är bänkad med 133 på hjulet så det låter som BS

Var såldes din hoj som ny och har den haft några tidigare ägare (som kanske pillat bort ifall det fanns)?

På ggogle blir det iaf några träffar där det pratas om strypningar till 100 eller 101 hk.
 

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
Var såldes din hoj som ny och har den haft några tidigare ägare (som kanske pillat bort ifall det fanns)?

På ggogle blir det iaf några träffar där det pratas om strypningar till 100 eller 101 hk.

Såld i Sverige med 100kW = 136hp och en ägare före mig, han va en touring-farbror som knappt använt hojen 300 mil på två år .

Du har inte blandat ihop kW och hp? :confused:
 

D_J

Specialmedlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Linköping
Hoj
KTM 950 SM
Såld i Sverige med 100kW = 136hp och en ägare före mig, han va en touring-farbror som knappt använt hojen 300 mil på två år .

Du har inte blandat ihop kW och hp? :confused:

Nä. Googla på att ta bort strypningen på X11, det pratas om att ta bort plastinsatser, typ rör(?). Nåt forum kallade det för Euro-restriction eller nåt liknande.

Min är såld ny här i NL, en ägare och har som sagt också 140 hk på regpappret, som är daterat då hojen togs ut.

Men det är möjligt att det har funnits begränsningar i andra länder som haft lagar på max-effekt på MC.
 

Stone Cold

Been there destroyed that
Gick med
2 Feb 2009
Ort
Hus
Hoj
Honda X11 Screaming Death edition Kawasaki GPZ-900 -86, Suzuki SV650 -01 Honda CBR1000RR -04 Repsol Dark Edition
Någon som vurpat under året eller reparerar sin x-11:a så finns här lite delar.http://www.sporthoj.com/annonser/?id=50265:banana

Bilder på min best när den är färdig kommer upp i denna tråd.:tummenupp
Omsvetsad bakram, bakkåpa från racehoj, pulverlackad ram/sving/fälgar.
Omlackad i mattgrå, ny framlampa/styre/mätare mm mm mm:D:D
 

Dlmc

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Ort
Borlänge
Hoj
2002 Honda X-11
Adapterplatta

Är det nån som har nåt bra tips hur jag monterar ett fatbar-styre på min X11?
Jag vet att det finns nya adapterplattor att köpa(ganska dyra). Helst skulle jag vilja använda typ Biltemas styrhållare men får då problem med fastsättningen av instrumenthuset.
 

Svenesse

Streetfighter
Gick med
9 May 2007
Ort
Dalsjöfors
Hoj
Honda VFR800 -98
Är det nån som har nåt bra tips hur jag monterar ett fatbar-styre på min X11?
Jag vet att det finns nya adapterplattor att köpa(ganska dyra). Helst skulle jag vilja använda typ Biltemas styrhållare men får då problem med fastsättningen av instrumenthuset.

Har för mig att det finns färdiga gängor eller så är det bara att borra & göra nya om du ska ha tillbaka orginal senare så kommer det ju inte att synas då man sätter tillbaka plasten :)
 

Dlmc

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Ort
Borlänge
Hoj
2002 Honda X-11
Adapterplatta

Har för mig att det finns färdiga gängor eller så är det bara att borra & göra nya om du ska ha tillbaka orginal senare så kommer det ju inte att synas då man sätter tillbaka plasten :)

Det har skrivits om ämnet tidigare här i tråden och då nämndes det något om distanser. Undrar om dom finns att köpa eller måste man tillverka själv?
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top