Mektråden!

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Fan ingen smutts undgår dinna ögon:krama
ja jag ska lämna in den så fort det blir vår:D

Ganska lätt att se på en svart hoj och man tar kort med blixt.

Haha och det värsta är att du inte gillar att tvätta men ändå har du förbannat alltid svarta hojar där damm och skit syns direkt.

Tvätta nu så den är fin och mår bra under vintern, för senare i vår hinner den inte ens njuta av att skiten under naglarna är borta innan det blir skitig igen.
 

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Nu ser den inte ut som en ratbike längre,
Börjar få ordning på Svarta synden.:tungan
Nu är det bara lite små saker + vår som fattas:banana

Ja de ska bli kul att se sukkan nu när den bytt kläder.
Ser ut som den har det rätt bra där i källaren.
Hur har det gått med flytten, trivs ni i kåken?
 

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Det är så skönt att ha hojen hemma garaget är precis under sov rummet så jag sover bokstavligen på hojen:trött.
synd bara att det är lite lågt i tak.

Flytten har gått bra och jag trivs som fisken :tummenupp.
hur har det gått för dig och din flytt?

Härligt att höra!
Jo det där med lågt i tak i källaren känner jag till, dom va väl inte så långa förr i tiden helt enkelt....

Fick tillträde i torsdags men de e tänkt att vi ska gör en del småjobb innan vi flyttar in, ja du vet små grejer som en tillbyggnad o nytt kök o nytt badrum :)
Som det ser ut nu går nog inte flyttlasset innan april, blir för jobbigt att gå upp o elda för att hålla värmen på natten :D
 
Last edited:

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
kan det vara värt att satsa på ventiljustering nu när hojen gått över 1800 mil tror ni?
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
kan det vara värt att satsa på ventiljustering nu när hojen gått över 1800 mil tror ni?

kolla service manualen, om det inte är dags så är det inget man bara gör så där då det är lite jobb och verkstäderna tar betalt där efter.
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
kolla service manualen, om det inte är dags så är det inget man bara gör så där då det är lite jobb och verkstäderna tar betalt där efter.

en snubbe på sv1000-tråden skrev att ventiljustering ska normalt genomföras vid 2400-servicen. jag kan inte kolla då jag lämnade verkstadshandboken hos meken. kanske inte behöver göras då.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
en snubbe på sv1000-tråden skrev att ventiljustering ska normalt genomföras vid 2400-servicen. jag kan inte kolla då jag lämnade verkstadshandboken hos meken. kanske inte behöver göras då.

stämmer nog, för på min står det att det ska också göras vid 2400mil
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
stämmer nog, för på min står det att det ska också göras vid 2400mil

undrar om det gäller v-twinmotorn med. ?

fan, skickade iväg hojen på service igår och upptäckte att jag hade punka bak, satt en gipsskruvjävel rakt in i däcket! :kulspruta:mad: man undrar hur fan det går till. det va fan mycket kvar på det däcket, det jag betalade två lax för på honda city dagen. :huvet
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
undrar om det gäller v-twinmotorn med. ?

fan, skickade iväg hojen på service igår och upptäckte att jag hade punka bak, satt en gipsskruvjävel rakt in i däcket! :kulspruta:mad: man undrar hur fan det går till. det va fan mycket kvar på det däcket, det jag betalade två lax för på honda city dagen. :huvet

laga det, folk slår fartrekord i isracing med 300+ skruv/bult genom däcket så en lite spik som denna gör fan ingenting. Utan jag tror bara handlare skrämmer en för de tjänar på det.
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
laga det, folk slår fartrekord i isracing med 300+ skruv/bult genom däcket så en lite spik som denna gör fan ingenting. Utan jag tror bara handlare skrämmer en för de tjänar på det.

hur fan lagar man det då? spiken har ju gått rakt igenom!

jag har hur som helst inte lämnat in hos någon stor "handlare" utan hojen står hos Kamikaze_Kid och hans verkstad/företag Race Repairs i Uppsala. schysst snubbe som jag litar på och han byter inte ut något som enkelt kan lagas.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
hur fan lagar man det då? spiken har ju gått rakt igenom!

jag har hur som helst inte lämnat in hos någon stor "handlare" utan hojen står hos Kamikaze_Kid och hans verkstad/företag Race Repairs i Uppsala. schysst snubbe som jag litar på och han byter inte ut något som enkelt kan lagas.

en däckhandlare vet hur han ska laga det :) kostar kanske 100-300kr
 

jompa25

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Ort
under en sten i skogen
Hoj
ingen
hur fan lagar man det då? spiken har ju gått rakt igenom!

jag har hur som helst inte lämnat in hos någon stor "handlare" utan hojen står hos Kamikaze_Kid och hans verkstad/företag Race Repairs i Uppsala. schysst snubbe som jag litar på och han byter inte ut något som enkelt kan lagas.

Patrik är grymt bra att ha med att göra.
och håller bra priser också.

Det som man gör med däcket är att sätta i en gummi plugg det ända dom behöver gör är att ta ur skruven och sen trycker dom dit den med en syl.
så vulkar den i hop sig med däcket.

Har gjort det själv på hoj. kostnad 50-100:-
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Patrik är grymt bra att ha med att göra.
och håller bra priser också.

Det som man gör med däcket är att sätta i en gummi plugg det ända dom behöver gör är att ta ur skruven och sen trycker dom dit den med en syl.
så vulkar den i hop sig med däcket.

Har gjort det själv på hoj. kostnad 50-100:-

jo jag vet, bra snubbe att ha å göra med. men jo, det låter ju logiskt men patrik snackade om att stommen kan vara skadad med, han skulle iaf ta av däcket och kolla skadorna.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
jo jag vet, bra snubbe att ha å göra med. men jo, det låter ju logiskt men patrik snackade om att stommen kan vara skadad med, han skulle iaf ta av däcket och kolla skadorna.

förstår patriks oro då han inte vill att han ska få skulden ifall det skulle hända nåt, men efter att veta att personer åkt över 250km/h med både fram och bakdäck med sammanlagt 700 butlar/skruvar i så är det inget att oroa sig för. detta tror jag är en rädsla som växt till sig lika stort som ett jätte läskigt monster inom en och alla andra inom mc världen då alla tjänar på denna rädsla förutom du, och det är lättare att acceptera detta av en däckhandlare då han slipper ta ansvar eller få skuldkänslor om det händer en nåt samtidigt som personen även får ett däck sålt.

Och det är ganska vanligt att detta händer, så man kan tänka sig hur många stackare varit rädda för detta och slängt på ett nytt däck.


På bilar funkar denna metod kanon så förstår inte varför ett mc däck skulle vara så farligt att göra detta på.

Hade Myt Busters gjort detta spikdäcks test hade nog denna myt dött ut ganska snabbt. Men för mig räcker det med den faktan som jag läst till mig på SH.
 
Last edited:

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
förstår patriks oro då han inte vill att han ska få skulden ifall det skulle hända nåt, men efter att veta att personer åkt över 250km/h med både fram och bakdäck med sammanlagt 700 butlar/skruvar i så är det inget att oroa sig för. detta tror jag är en rädsla som växt till sig lika stort som ett jätte läskigt monster inom en och alla andra inom mc världen då alla tjänar på denna rädsla förutom du, och det är lättare att acceptera detta av en däckhandlare då han slipper ta ansvar eller få skuldkänslor om det händer en nåt samtidigt som personen även får ett däck sålt.

Och det är ganska vanligt att detta händer, så man kan tänka sig hur många stackare varit rädda för detta och slängt på ett nytt däck.


På bilar funkar denna metod kanon så förstår inte varför ett mc däck skulle vara så farligt att göra detta på.

Hade Myt Busters gjort detta spikdäcks test hade nog denna myt dött ut ganska snabbt. Men för mig räcker det med den faktan som jag läst till mig på SH.

näe det låter som att det borde funka. men aja, hojen är i patriks händer nu så vi får se vad han säger. väntar med spänning att få tillbaka den i prima skick, även nerdrevad och eventuellt med PCIII och sportfilter på. för då ska jag montera på nya framlyktan som dyker upp vilken dag som helst nu. kommer bli grymt snyggt! :tummenupp
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Så då var mitt styre bytt! nån som sugen på kolfiberstyret jag hade på innan?
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top