Mektråden!

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Superduke wanna be

Minimeck i höstmörkret
Sådär då fick hyndan nya ögon. Vetifan om del blev så snyggt just nu men jävlar va skönt de e med ljus när man kör :)

Jaja, visst blev det en Superduke wannabeeee

Lägg gärna märke till arbetshandskarna o pelarborren :yoparty
 

Bifogat

  • P1010932.JPG
    P1010932.JPG
    47.9 KB · Visningar: 54
  • P1010937.JPG
    P1010937.JPG
    34.7 KB · Visningar: 46
  • P1010938.JPG
    P1010938.JPG
    52.1 KB · Visningar: 58
  • P1010940.JPG
    P1010940.JPG
    54.9 KB · Visningar: 51
  • P1010941.JPG
    P1010941.JPG
    53.4 KB · Visningar: 47

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Minimeck i höstmörkret
Sådär då fick hyndan nya ögon. Vetifan om del blev så snyggt just nu men jävlar va skönt de e med ljus när man kör :)

Jaja, visst blev det en Superduke wannabeeee

Lägg gärna märke till arbetshandskarna o pelarborren :yoparty

Hehe fina handskar :yoparty

Blev ljuset bra? Måste hitta på nån lykta till min under vintern.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Minimeck i höstmörkret
Sådär då fick hyndan nya ögon. Vetifan om del blev så snyggt just nu men jävlar va skönt de e med ljus när man kör :)

Jaja, visst blev det en Superduke wannabeeee

Lägg gärna märke till arbetshandskarna o pelarborren :yoparty

Bra där Ugglan :)
vet inte om du har de inställningmöjligheterna eller orket att göra detta nu men tror det blir en jäkla skillnad i utseende om du flyttar ner lampan ett par cm :)
 

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Hehe fina handskar :yoparty

Blev ljuset bra? Måste hitta på nån lykta till min under vintern.

Är riktigt nöjd me ljuset, var ute på en provrunda i går men lyckades iof inte hitta några vägar utan gatljus......
men som sagt än så länge e ja nöjd, e ju 100 ggr bättre än innan (säger iof inte så mycket.......)

Bra där Ugglan :)
vet inte om du har de inställningmöjligheterna eller orket att göra detta nu men tror det blir en jäkla skillnad i utseende om du flyttar ner lampan ett par cm :)

Håller med, någon cm ner men framförallt in mot styret.
Men nä du har rätt, går inte att enkelt få ner den, eller jo typ 10 cm men det blev helt galet :) den får se ut så nu, får fixa i vinter.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Nån som är sugen på isdäck?

jag tänkte försöka få ihop ett par isdäck till vintern.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=172151

På andra sidan järnvägen 3min från mig har jag Mälaren som brukar frysa rätt bra på vintrarna. Skulle va as kul att kunna dra ut på vintern dra några sköna wheelies och försöka sig på knäskrap på isen :D

Och det går ganska snabbt att träffas upp på lämplig plats om man bor runt mälaren :D

Förra året körde jag och en polare jävligt mycket med hans bakhjulsdrivna bmw och det var kul, men detta kommer bli riktigt kul :)
 
Last edited:

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Söderförort
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
Nån som är sugen på isdäck?

jag tänkte försöka få ihop ett par isdäck till vintern.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=172151

På andra sidan järnvägen 3min från mig har jag Mälaren som brukar frysa rätt bra på vintrarna. Skulle va as kul att kunna dra ut på vintern dra några sköna wheelies och försöka sig på knäskrap på isen :D

Och det går ganska snabbt att träffas upp på lämplig plats om man bor runt mälaren :D

Förra året körde jag och en polare jävligt mycket med hans bakhjulsdrivna bmw och det var kul, men detta kommer bli riktigt kul :)

Kan vara riktigt kul det där, sen kopplar man en snowracer bak o sen jÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄvlar blir det åka av:yoparty:yoparty
Fast nån annan får åka snowracern, jag filmar..
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Härligt att ni är sugna :) vet nån vart man får tag på bra skruv tilll schysst pris?
 

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Nån som är sugen på isdäck?

jag tänkte försöka få ihop ett par isdäck till vintern.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=172151

På andra sidan järnvägen 3min från mig har jag Mälaren som brukar frysa rätt bra på vintrarna. Skulle va as kul att kunna dra ut på vintern dra några sköna wheelies och försöka sig på knäskrap på isen :D

Och det går ganska snabbt att träffas upp på lämplig plats om man bor runt mälaren :D

Förra året körde jag och en polare jävligt mycket med hans bakhjulsdrivna bmw och det var kul, men detta kommer bli riktigt kul :)

Riktigt ballt Bully!

O jag fotar gärna :)

Din kunskap o kamera uppskattas alltid lasse :tummenupp

Härligt att ni är sugna :) vet nån vart man får tag på bra skruv tilll schysst pris?

Tänk bara på att inte köpa för billigt mjukt skit, ska nog va ganska hård kvalite på dom om spetsarna ska funka.
I tråden du länkade till körde han med 10.9
 

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Nån som är sugen på isdäck?

jag tänkte försöka få ihop ett par isdäck till vintern.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=172151

På andra sidan järnvägen 3min från mig har jag Mälaren som brukar frysa rätt bra på vintrarna. Skulle va as kul att kunna dra ut på vintern dra några sköna wheelies och försöka sig på knäskrap på isen :D

Och det går ganska snabbt att träffas upp på lämplig plats om man bor runt mälaren :D

Förra året körde jag och en polare jävligt mycket med hans bakhjulsdrivna bmw och det var kul, men detta kommer bli riktigt kul :)

Eller så köper man "riktiga" grejer
http://www.scason.se/Daeckdubb/MCdubb__Rallydubb

Läste även om en firma som dubbade endorodäck o dom satt mycket mindre, typ bildubbar, i mitten o störe ute på sidorna.
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Eller så köper man "riktiga" grejer
http://www.scason.se/Daeckdubb/MCdubb__Rallydubb

Läste även om en firma som dubbade endorodäck o dom satt mycket mindre, typ bildubbar, i mitten o störe ute på sidorna.

de dubbarna är ju gjorda för offroaddäck och kommer inte ge samma eller tillräckligt grepp på en sporthoj.

håller på att undersöka lite grejer, har nog hittat ett enkelt och bra sätt fixa ett däck som både kommer fram ifall det är lite snö, hård material i spetsen och sedan ger bra stabilitet i högre farter :)
 

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Söderförort
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
de dubbarna är ju gjorda för offroaddäck och kommer inte ge samma eller tillräckligt grepp på en sporthoj.

håller på att undersöka lite grejer, har nog hittat ett enkelt och bra sätt fixa ett däck som både kommer fram ifall det är lite snö, hård material i spetsen och sedan ger bra stabilitet i högre farter :)

Bra initiativ inför höst/vinter, kommer bli sjukt kul o se premiärturen:tummenupp Själv letar jag enduro, o blir det is o snö så blir det definitivt isdäck på den, fan vad skoj det skulle va :yoparty
 

exet

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
7 Jul 2006
Ort
värmdö
Hoj
TL 1000 R X edition
Härligt att ni är sugna :) vet nån vart man får tag på bra skruv tilll schysst pris?

swebolt garanterat billigast

Minimeck i höstmörkret
Sådär då fick hyndan nya ögon. Vetifan om del blev så snyggt just nu men jävlar va skönt de e med ljus när man kör :)

Jaja, visst blev det en Superduke wannabeeee

Lägg gärna märke till arbetshandskarna o pelarborren :yoparty

haha den ser ju ut som en vespa!!!
 
Last edited:

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Last edited:
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top