Den här filmen ser jag mest fram emot att se

speedfreak404

Touring Fantast
Gick med
20 May 2009
Ort
Mellansverige
Hoj
;)
Kan inte annat än hålla med, "28 days later/28 weeks later" är lätt de bästa zombiefilmerna så förväntningarna på "28 months later" är skyhöga hos mig...
Jag ser fram emot en ny "Pestens tid", hoppas någon tar tag i det inom kort...

Och en filmatisering på "The dark tower" av Stephen King vore inte heller helt fel, skulle kanske bli lite mysko dock och likna en modern "Wizard from Oz"...

Jo hoppas de har gjort en bra story på 28 months later... den var perfekt på 24 days later.. men det var lite sämre på 28 weeks..

Ska Pestens tid filmatiseras ? ( Helfilm istället för serier ) läste just omslaget tyckte det lät bra dock ej läst varken den eller The Dark tower..

åhh, nu vill jag köra Zombie-Film maraton.. :)

Det är på tiden med lite nya fräscha zombie filmer.. de kan aldrig bli för gamla :yoparty
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ska Pestens tid filmatiseras ? ( Helfilm istället för serier ) läste just omslaget tyckte det lät bra dock ej läst varken den eller The Dark tower..

Ingen aning, tror inte det man man kan ju alltid hoppas. Den storyn har ju grym potential men filmen/serien är ju inte sådär jättebra men det skulle gå att få den riktigt grym. OCH den måste vara 7-8 timmar lång också, är trött på alla jävla kortfilmer som bara är 2 timmar långa :(
Läs *lyssna ljudbok såklart* The dark tower om du gillar postapokalyptisk stil, grymt bra bok :tummenupp 7 böcker totalt så du har att göra ett tag.
 

speedfreak404

Touring Fantast
Gick med
20 May 2009
Ort
Mellansverige
Hoj
;)
Ingen aning, tror inte det man man kan ju alltid hoppas. Den storyn har ju grym potential men filmen/serien är ju inte sådär jättebra men det skulle gå att få den riktigt grym. OCH den måste vara 7-8 timmar lång också, är trött på alla jävla kortfilmer som bara är 2 timmar långa :(
Läs *lyssna ljudbok såklart* The dark tower om du gillar postapokalyptisk stil, grymt bra bok :tummenupp 7 böcker totalt så du har att göra ett tag.

Hehe är mitt i Tolkien Serien just nu så har lite kvar på det men det var ett bra förslag de skriver jag upp..

Ja helt sant alltid bara 1.30 - 2 timmar alldeles för kort..
 

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Där du inte bor
Hoj
SV1000S -06
Världens bästa filmtrailer!!!!!!! :D
Skaparna bakom MACHINE GIRL och TOKYO GORE POLICE, så förbered er på galet slafs.


[YOUTUBE-ID]Wo-gGes6qig[/YOUTUBE-ID]
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Världens bästa filmtrailer!!!!!!! :D
Skaparna bakom MACHINE GIRL och TOKYO GORE POLICE, så förbered er på galet slafs.
Haha det blir nåt för b-filmskvällarna. Machine Girl var en hit där. :)

Annars är den indiske telugustjärnan Chiranjeevi en personlig favorit. Inte så slafsig men en riktig uberhjälte. Lite svårt att få tag på rätt filmer, men Stalin: Man for the Society finns iaf. En filmupplevelse.
[YOUTUBE-ID]N2vISHj6GQU[/YOUTUBE-ID]
 

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Där du inte bor
Hoj
SV1000S -06
Annars är den indiske telugustjärnan Chiranjeevi en personlig favorit. Inte så slafsig men en riktig uberhjälte. Lite svårt att få tag på rätt filmer, men Stalin: Man for the Society finns iaf. En filmupplevelse.
[YOUTUBE-ID]N2vISHj6GQU[/YOUTUBE-ID]

Snacka om att vara inspirerad av Tony Jaas filmer, hehe :yoparty

Hahahahaha!! Fyyyyyy satan så kasst :rofl :rofl

Typ.
Men du kan inte säga att du sett något så här coolt förr? :D
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Och så undrar en del människor varför jag förkastar allt vad asiatisk film heter :3freak
 

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Där du inte bor
Hoj
SV1000S -06
Och så undrar en del människor varför jag förkastar allt vad asiatisk film heter :3freak

Jag har sagt det förr o säger det igen, sydkorea är bäst på göra film i hela världen. Finns mycket seriöst därifrån...

Oldboy som sagt. Hela den trilogin är helt magiskt jävlig.


Men, men är man uppvuxen med amerikanskt och svenskt och innerst inne är nöjd med sitt svennebananliv, go right a head. :huvet
 

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
när kommer alla filmerna? ganska dött på filmfronten, svenskfilm ala Johan Falk är väl de enda som kom i veckan

var ju en varningstext till dig i slutet av klippet innan du surfade vidare på internetet :tungan

nu har jag missat något.. show me :)
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Jo jag har sett den på blu-ray(bättre ljud?), den kom förra veckan, bra spelat av skådespelarna, jo den går nog lite snabbt där.

Såg Cadillac Records i helgen och den var riktigt jäkla grym! :tummenupp

För en annan som uppskattar musiken från den här tiden så var det mycket godbitar från filmen, rent skådespelsmässigt var det bra också!

Den hade gärna fått vara en halvtimme längre med lite fler anekdoter som hände då, man får som mersmak! :)

En till liten tankeställare från filmen är hur sjukt underskattade dessa inflytelserika musiker var och är idag, vilket ju är grymt tråkigt egentligen.

Hur många vet vem Muddy Waters är VS. Rolling Stones?
Eller Etta James VS Beach Boys?
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Hur många vet vem Muddy Waters är VS. Rolling Stones?
Eller Etta James VS Beach Boys?

Det stämmer nog, filmen gör ett bra jobb.

En annan bra film, konstigt att den inte gick på bio.

[YOUTUBE-ID]WbK4WTQFf9U[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]O0H8L3KRWvc[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har sagt det förr o säger det igen, sydkorea är bäst på göra film i hela världen. Finns mycket seriöst därifrån...

Oldboy som sagt. Hela den trilogin är helt magiskt jävlig.


Men, men är man uppvuxen med amerikanskt och svenskt och innerst inne är nöjd med sitt svennebananliv, go right a head. :huvet

Jag får väl ge Old boy ett försök, men jag väntar mig inget under direkt :D
Och att ens våga påstå att jag kollar på svensk film, jag skulle antagligen hellre köra ett 24-maraton med att kolla på inspelat Utiiset-material insmord i honung sittandes i en myrstack :mad:
Bra svensk film finns inte, en eller två stycken lyckade projekt gör inte att vi har bra film...
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top