Det tråkiga med att köra hoj!

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
När jag var 16 bast så var det en kompis som krocka med en geting i 100 knyck. Den träffade på handen och han fick ett stick!

Hur f-n gick det till? Körde han upp i röven på getingen?

:rofl :arsele

Det måste han f*n ha gjort! De går ju att smälla med händerna utan att de hinner sticka.

hmmm.... har alltid undrat vem som egentligen blev mest överraskad .... polarn eller getingen ... ?
 

Dark_Messenger

Guest
Ja du blir lika träckig hur du än gör.

Vad är problemet?
 

Hudik

Guest
Det finns inte något tråkigt med att köra hoj, massa flugor visar bara att man har haft roligt en lite längre stund.
Mycket av dom försvinner när man kör igenom lite regn och inte ens regn gör hojåkning tråkigt, sen är det bara att åka hem å tvätta med ett stort flin på läpparna och drömma sej bort inför nästa flugmassaker:tummenupp

Mycket flugor = man har haft kul... :tummenupp

Kom igen, tävla med polarna vem som får flest flugor under en dag, ju fler flugor ju roligare åka har det varit. Den med minst flugor har åkt minst och då också spart pengar så han får bjuda på öl på kvällen..:öl
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag har aldrig ens tänkt tanken att det skulle va nåt tråkigt, det är ju bara att klappa sig lite för bröstet så faller de av.

Det tråkigaste med hojåkning är när man har 20 mil hem mitt i regnskuren och insåg för 10 mil sen att man glömt regnstället hemma.
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Oavsett hastighet kommer precis lika många mygg att komma i din väg, nämligen:

antal mygg = myggtätheten x frontarea x sträcka

Samma formel funkar för övrigt på älgar, även om älgtätheten lyckligtvis är betydligt lägre än myggtätheten.

Precis som för älgar blir kollisionen dock olika våldsam beroende på hastighet, så förmodligen kan du få dem att inte fastna lika illa genom att köra riktigt långsamt.

Fast lite lik på stället gör väl inte så mycket? Försvinner ju vid nästa regnkörning.
 

Hudik

Guest
Ingen som kan svara på "Lundgrens" teori om neonfärger, krockar jag oftare med monstren med mitt gula ställ än nån med ett helsvart?

Utav nån jä*la anledning så dras dom till gult, iallafall getingar, jag jobbar ibland i en Volvo L70 (traktor) och den är gul å jag tycker man får sitta och vifta som fan för att få bort dom små rackarna..

Min förra hoj var nån typ av guldgul och det gick inte att stanna på stan och sitta kvar på hojen för man blev invaderad av getingar, nya hojen är svart/röd och jag ser inte en geting nu..:va
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Ingen som kan svara på "Lundgrens" teori om neonfärger, krockar jag oftare med monstren med mitt gula ställ än nån med ett helsvart?

Om du kör så pass lugnt att flugorna kan genskjuta dig så kan de nog också landa säkert ...

Att de döda flugorna ser ut att vara fler på de vita delarna av mitt skinnställ, jämfört med de svarta delarna, har nog väldigt lite med det faktiska antalet döda flugor att göra.
 
Last edited:

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Det tråkigaste med hojåkning är när man har 20 mil hem mitt i regnskuren och insåg för 10 mil sen att man glömt regnstället hemma.
Nej, det tråkigaste med hojåkning är när man har 20 mil hem, racetec på hojen, det är ett par grader ute när man startar, det börjar snöa i Norrköping för att övergå i underkylt regn i trakten av Norsholm.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Nej, det tråkigaste med hojåkning är när man har 20 mil hem, racetec på hojen, det är ett par grader ute när man startar, det börjar snöa i Norrköping för att övergå i underkylt regn i trakten av Norsholm.

Fast då börjar det ju bli intressant igen och Norrköping tar ju knappt 20 min att komma hem från. :tungan

Jag tyckte det var rätt kul att köra med Supermotoslicks till jobbet när det snöade och var minusgrader. Ända tills jag gjorde en 180 påväg in på parkeringen och knäckte bromsgreppet.
 

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Ort
Alingsås
Hoj
*såld*
Jag tycker gråsparvar och skator är MYCKET jobbigare än flugor och mygg, fy f*n för att spetta loss fågelkadaver från kyl och bromsskivor. För att inte tala om barnvagnar och rollatorer.................
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Nej, det tråkigaste med hojåkning är när man har 20 mil hem, racetec på hojen, det är ett par grader ute när man startar, det börjar snöa i Norrköping för att övergå i underkylt regn i trakten av Norsholm.

Dylika resor blir ju i alla fall minnesvärda ...

Körde 50 mil i regn för en vecka sedan. Den resan glömmer jag inte i första taget ...

(Appropå lik... kan nån förklara varför det blir fullt med grodor på vägarna när det regnar? Jag trodde de där hoppjerrkorna kunde simma. )
 

knallen

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2004
Ort
Borås
Hoj
Ducati
Det tråkigaste med hojåkning är när man har 20 mil hem mitt i regnskuren och insåg för 10 mil sen att man glömt regnstället hemma.

Men den regnskuren sköljer ju bort alla insekter som du lyckats träffa under dom första 30milen. Så då borde man ju kunna gå in i mataffären och köpa det man ska ha utan att skämmas..:D:tummenupp
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Fast då börjar det ju bli intressant igen och Norrköping tar ju knappt 20 min att komma hem från. :tungan

Jag tyckte det var rätt kul att köra med Supermotoslicks till jobbet när det snöade och var minusgrader. Ända tills jag gjorde en 180 påväg in på parkeringen och knäckte bromsgreppet.
Jo, intressant var ordet. Speciellt när man kommer in i stan och måste kunna bromsa och koppla med lite känsla eftersom man inte har något fäste överhuvudtaget, och inser att fingrarna sedan länge fixerats i ett läge, så man får koppla med handleden. Och bromsa ville man nog egentligen inte göra då ändå...

Tror för övrigt att det kan ha tagit strax över 20 min den gången. :)
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Jo, intressant var ordet. Speciellt när man kommer in i stan och måste kunna bromsa och koppla med lite känsla eftersom man inte har något fäste överhuvudtaget, och inser att fingrarna sedan länge fixerats i ett läge, så man får koppla med handleden. Och bromsa ville man nog egentligen inte göra då ändå...

Tror för övrigt att det kan ha tagit strax över 20 min den gången. :)

Handtagsvärmare amigo, handtagsvärmare! :tummenupp
 

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
det där med neonfärger asså.. jag tror inte en geting hinner se en motorcykel 50 meter bort i 100 knyck, och på den tiden det tar för motorcykeln att köra 50 meter tänka att "nu ska jag färga av mig på den där fina, gula hojen" OCH även planera om, och genomföra sin egen färdrutt för att ställa sig precis i vägen för mc:n... om hojen däremot står still och getingarna flyger så pass fort att de mosar sig själva så spelar färgen större roll.

tror jag alltså, med min egen streetkänsla.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top