Filmer och Bilder

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Michelin Pilot Power 2CT är dom däck det har pratats om som kan överhetta vid bankörning, då ska det vara riktigt varmt ute och så skall man ligga på. Michelin har numera 2CT även i deras competiondäck och dom släpper inte.

Maxxis Presa Sport har gått 1,15-tider på Gelleråsen och under minuten på Kinnekulle, dock med skickliga piloter vid spakarna.
Deras vanliga power överhettas också om man pressar lite gokartbana och då blir dom inte roliga att åka på... även om det är kallt ute. :3freak Dock på gata är dom ju riktigt bra.
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Deras vanliga power överhettas också om man pressar lite gokartbana och då blir dom inte roliga att åka på... även om det är kallt ute. :3freak Dock på gata är dom ju riktigt bra.

Det släppte friskt ut på rakan på hälla ring för mig kan det vart däcken månne eller var det bara sbs:n som slog in:D Jag har vanliga pilot power bak:)
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
OM man får framhjulssläpp på gocartbana beror det på att däcken är för KALLA då det är svårt att jobba upp temp i däcken då.

Sorry, jag var nog lite otydlig. Han hade inte fått släpp på Hälla utan på Gelleråsen (har jag för mig att det var) men jag träffade och snackade med honom på årets första Hällakörning. Och det var baksläpp han hade råkat ut för vilket resulterade i en highsider.

Det släppte friskt ut på rakan på hälla ring för mig kan det vart däcken månne eller var det bara sbs:n som slog in:D Jag har vanliga pilot power bak:)

sbs:n :fakta
:D
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Italiabike

INga bilder därifrån, men några bilder från Köpingsligan som väntade in Bästeråsligan, kan upplysa Köpingsligan att de kom ca 10 minuter efter ni åkte. Helt gäng var det som kom:) Sorry att jag inte följde med, fortfarande lite matt i kroppen, sparar mig till Hälla ring imorrn istället
:tummenupp
 

Bifogat

  • 3 skramlaha och en italiensk skönhet (Medium).JPG
    3 skramlaha och en italiensk skönhet (Medium).JPG
    111 KB · Visningar: 51
  • Evis 2003a Retta (Medium).JPG
    Evis 2003a Retta (Medium).JPG
    99.1 KB · Visningar: 54

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Är det inte en kändis med 3:18 in på denna rulle? Denna gång SGM/Jerry i kvarnkurvan(tror jag det är?):tummenupp
http://www.youtube.com/watch?v=D-_wc-Zvf34

Heeeelt oskyldig, har bara spakat impreza på kullen, än...dränker sorger och botar ryggvärk med en flaska rött just nu, så det blir nog inget imorgon heller.

Men det känns bättre med en halvpava Casillero del Diablo i systemet. :fyllisar

Hoppas du får kalasväder och en grym dag imorgon polarn'! :tummenupp

/J
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Heeeelt oskyldig, har bara spakat impreza på kullen, än...dränker sorger och botar ryggvärk med en flaska rött just nu, så det blir nog inget imorgon heller.

Men det känns bättre med en halvpava Casillero del Diablo i systemet. :fyllisar

Hoppas du får kalasväder och en grym dag imorgon polarn'! :tummenupp

/J

Det blev det, det finns INGEN gatkörning som kommer i närheten ligga på banan känna hur hojen jobbar och få in det där flytet, f örstår inte riktigt alla avåkningar, folk övertar sig och skall "pressa" på, det fungerar inte så att tro man första gången skall pressa fan, det kan gå, men har ett högt, pris i form av kraschad hoj tyvärr, om folk får in flyten så kommer det lite extra fart av det, själv så ligger jag väldigt lika, varv efter varv i 15 mil...., kullen är ju mjukt böljande o fin, dock ganska teknisk bana, men jag tycker gelleråsen är värre, ökade fart med mer o hårdare inbromsningar(br aför mig för att komma förbi effektstarkare hojar som bromsar på halva rakan)takten ökade under dagen, men fick planera mina omkörningar. bl a:yoparty.för att steka en aprila touno krävdes 2 varv och vara lite lurig, då de gasar fan rakt fram, med effektstarkare o vridstarkare hoj, men är man i röven o bromsar sent, så fixar det sig i utgången ur böjen så han stektes av en 600:)

Undrar hur många jag kommer steke den 28:)
 
Last edited:

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Å så lite powermeetbilder...
 

Bifogat

  • 8.jpg
    8.jpg
    68 KB · Visningar: 83
  • 7.jpg
    7.jpg
    92.5 KB · Visningar: 97
  • 6.jpg
    6.jpg
    65.1 KB · Visningar: 78
  • 5.jpg
    5.jpg
    74.4 KB · Visningar: 79
  • 4.jpg
    4.jpg
    87.9 KB · Visningar: 87
  • 3.jpg
    3.jpg
    67.7 KB · Visningar: 72
  • 2.jpg
    2.jpg
    104.2 KB · Visningar: 97
  • 1.jpg
    1.jpg
    108.1 KB · Visningar: 96

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Ser kul ut! Synd att jag inte kunde hänga med...
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Kollade igenom bilderna som Pappa hade tagit och han har visst fått med Mustangen från gone in 60 seconds utan att veta om det.
 

Bifogat

  • Mustang.jpg
    Mustang.jpg
    105.9 KB · Visningar: 85

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Åker på semester, skall ni ut o tis/ons åka, skriv om äventyren, ladda upp bilder, tjata inte för mycket och tråda utan mig nu så jag missar massa kul då jag åker till internetfri skog i det närmaste i en vecka..Får väl se om jag lyckas "ragga" upp någon pc i receptionen dit jag skall för att hålla koll på vad som händer ute i verkliga världen:D Internetberoende måhända:va
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top