Hayabusa turbo.THE DREAM

Status
Ej öppen för fler svar.

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
nu är knaster.ventiltätningar.packningar.sving lager. en packbox till bakhjulet. och 2 st mutrar till bakhjulet beställt :tummenupp

lacken på svingen.fälgarna.staget för bakbromsen och staget för frontkåpan kommer blir silver med lite gliter i :tummenupp
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
tyvärr så går bygget lite segt nu pga inväntning av delar. men dom bör komma i mitten på veckan :tummenupp
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Kul läsning med bra fart.

Funkar som en spark i röven på mig att sätta fart med min turbohoj.:tummenupp
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
nu så är toppen borrad och blästrad i såväl förbräningsrummet som avgaskanalerna.sedan så slipade jag in ventilarna med lite pasta :yoparty

Tvätta 8 gånger efter blästring samt rensgänga alla gängor

Sen när du är helt säker på att den är ren tvätta 4 gånger till:va :)
 

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Ingen just nu
Tvätta 8 gånger efter blästring samt rensgänga alla gängor

Sen när du är helt säker på att den är ren tvätta 4 gånger till:va :)

Har även jag erfarenhet av blästring av topp och block och jag kommer aldrig mer att göra det för det är nästan helt omöjligt att få bort allt helst om den är glasblästrad.
 

Drulle1

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Karlskoga
Hoj
2000 Kawazaki ZX-6R x2
Hej igen, det där kopparna som sitter ovanpå ventilerna och under kammen. Är de på något sätt oljefyllda eller kan de oljefyllas ?

Är lite nyfiken då man skruvat diesel och bl.a. så finns det några mercadieselar som har en liknande konstruktion. Och med oljefyllda koppar så får de automatisk ventiljustering !
/MVH Adam

shimsen sitter under dessa "koppar" , de som du snackar om funkar inte så bra när man har så högt varvtal som det är i denna hoj.
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
idag har man fått allt man beställde:yoparty

jag har även sålt 4-1 systemet.kn/filter.powercommandern,framskärmen.hugger.kåpglaset.
tanklocket. och massa småkåpor. till oldman här på sporthoj. han va som ett litet barn på julafton när jag kom med grejorna :D
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
nu har de hänt lite gran igen. bygen som håller bromsoket bak är (grov polerat) kommer bli bättre finish när tid finnes. nya vevhusventilationen håller på att ta form som även kommer funka som fäste för bränsle pumpen:tummenupp

koppergasket är på sprutat och klart tills på söndag.

ventiltryckar maskinen är klar för snabba och smidiga topp renoveringar i framtiden. justerbar i alla tänkbara lägen:yoparty.

va och hälsa på lacken idag. grejorna låg på samma ställe som för en vecka sedan:huvet

kommer med fler uppdateringar så fort de går:tummenupp
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
nu har de hänt lite gran igen. bygen som håller bromsoket bak är (grov polerat) kommer bli bättre finish när tid finnes. nya vevhusventilationen håller på att ta form som även kommer funka som fäste för bränsle pumpen:tummenupp

koppergasket är på sprutat och klart tills på söndag.

ventiltryckar maskinen är klar för snabba och smidiga topp renoveringar i framtiden. justerbar i alla tänkbara lägen:yoparty.

va och hälsa på lacken idag. grejorna låg på samma ställe som för en vecka sedan:huvet

kommer med fler uppdateringar så fort de går:tummenupp
Kul o se en så "ung" människa genomföra ett så omfattande projekt o verkligen ge järnet.Men så bor du ju granne med världens bästa hockeykommun oxå.=):D :tummenupp Följer tråden med glädje. jacke//gammal timråbo
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Kul o se en så "ung" människa genomföra ett så omfattande projekt o verkligen ge järnet.Men så bor du ju granne med världens bästa hockeykommun oxå.=):D :tummenupp Följer tråden med glädje. jacke//gammal timråbo


jag må vara ung men jag har en god erfarenhet av mc mek:yoparty.

ja du om hojen ska vara klar till sommaren så är de bara och slita hund. för innan jul så ska motorn vara i ramen,chassit ska vara helt klart förutom bromsar/drivpacket. och första uppstarten kommer någongång i januari om allt går som planerat :yoparty

timrå hockey :Bugar
 
Last edited:

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
idag har man fått allt man beställde:yoparty

jag har även sålt 4-1 systemet.kn/filter.powercommandern,framskärmen.hugger.kåpglaset.
tanklocket. och massa småkåpor. till oldman här på sporthoj. han va som ett litet barn på julafton när jag kom med grejorna :D

Vad ska oldman göra med hayabusadelar? :va :)

Grymt projekt annars. Vet att du snackade om det ett tag och det är sjukt kul att se att du är på g. :yoparty
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Vad ska oldman göra med hayabusadelar? :va :)

Grymt projekt annars. Vet att du snackade om det ett tag och det är sjukt kul att se att du är på g. :yoparty

han har gjort de ända rätta och köpt sig en hayabusa han ochså :tummenupp.

tack så mycket. japp jag har pratat om de. men nu är jag på gång :yoparty
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
nu har hayan blitt en dussinhoj i sundsvall. :rolleyes:
följer bygget i bakundan :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top