Sporthoj Skellefteå

yxjoel

Lebowski
Gick med
3 Jun 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawa ZX6R -96
mc-olja i skellefteå?

kikade runt idag om ny olja men lite trist urval på mackarna så sprang in på mekonomen och köpte en dunk castrol som en herre pekade på, kollade runt på sporthoj och många klagar på slirande koppling efter bytt till den

så undrar vart man får tag i nån bra motorolja som går bra i mc här i stan? är för tillfället inte så pass rik att jag vill byta olja veckovis och pröva mig fram... :)
 

ingon

Medlem
Gick med
3 May 2004
Ort
Luleå
Hoj
GSXR 1000 K5, Yamaha YZF 450
Jag hade luft i däcken hela rundan, men var höll du hus? Ramen fick jag bytt på garanti i vintras.

Jag var påväg till Midlanda, då har jag bytt gaffeltätningar lika ofta som du har bytt ram är det inte ganska jobbigt att byta ram? Men man blir väl vass på det också,,,
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
kikade runt idag om ny olja men lite trist urval på mackarna så sprang in på mekonomen och köpte en dunk castrol som en herre pekade på, kollade runt på sporthoj och många klagar på slirande koppling efter bytt till den

så undrar vart man får tag i nån bra motorolja som går bra i mc här i stan? är för tillfället inte så pass rik att jag vill byta olja veckovis och pröva mig fram... :)

Köp oljan dom har på Shell Norr, funkar klockrent, kör på deras halvsyntet.
 

Ride2Wheels

Ride2wheels
Gick med
16 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
DR-Z 400 s -04 tidigare: GSXR 1000,ZX9R,GSXR 750
Mc-olja!

kikade runt idag om ny olja men lite trist urval på mackarna så sprang in på mekonomen och köpte en dunk castrol som en herre pekade på, kollade runt på sporthoj och många klagar på slirande koppling efter bytt till den

så undrar vart man får tag i nån bra motorolja som går bra i mc här i stan? är för tillfället inte så pass rik att jag vill byta olja veckovis och pröva mig fram... :)

Annars finns ju valvolines sortiment på el&diesel har kört på den i alla mina 4 hojar och det har funkat kanon även sambon har den i sin hoj.. finns i helsyntet,del,och mineral.:tummenupp
 

yxjoel

Lebowski
Gick med
3 Jun 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawa ZX6R -96
okej tack för tipsen :) det är väl el&diesel som ligger mitt emot shell norr så man kan traska över gatan bara och jämföra priser ;)
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Sluta puttra runt på era "bra vägar" och häng med på lite bankörning istället. Boka in er på UMCC:s bandagar på midlanda till helgen nu :mad:
 

Richtmann

Energizer Bunny
Gick med
30 May 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha R1 -03
Sluta puttra runt på era "bra vägar" och häng med på lite bankörning istället. Boka in er på UMCC:s bandagar på midlanda till helgen nu :mad:


Fan vad tjat om ban körning verkar ju lite fegt o köra på en välsopad bana utan grus o mitträcken =).

Skulle va jävligt nice men man jobbar ju tyvär jämt sen måste man ju ha puckar o allt för krasch risken skulle ju va 100 % :tungan
 

Richtmann

Energizer Bunny
Gick med
30 May 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha R1 -03
Låter ju kul men blir nog svårt o sälja barnen , fan tanten skänker jag bort men blir nog inte lätt det heller :tungan
 

_bagarn

www.teamrackel.se
Gick med
20 Jul 2007
Ort
skellefteå
Hoj
ktm 450 exc -11 gixxer 1000 tyyrbo
nu kan man äntligen börja va med å skrutta runt på onsdagarna igen, fick ihop min galt i dag.. men vädret var ju inte direckt till fördel:mad:


är de nån som behöver en mek hojj plats i ursviken?? vi har plats för en hojj till i garaget i gammla konsum,

hör av er till mig isf på tel nummer:0738117364

mvh ola
 
Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Låter som ett bra förslag, sätt upp lite tider vart ni ska vara och när så man kan komma förbi och snacka lite dynga eller så får man bjuda på kaffe. Måste locka folket från det där cafét i rosvik :rolleyes:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=184806

Vi har fått en inbjudan att joina UMCC i piteå över midsommar och jag tyckte det lät som en bra ide.

Jag är lätt med om vi får ihop ett par pers som åker upp.

1. Ghandi
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
 

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
Någon som ska dit? Piteå..

jag och en polare kör nog upp på Lördagsmorgonen få se.. bara det blir bra väder så..

http://www.bikecity.se/

Info finns längre ner på sidan..

Ha de!

/Horn1

Låter ju hur kul som helst....
Men jag har lillorna i helgen samt personalfest med gummans jobb på löprdag så det går ej. Skulle lätt ha hängt med annars.
 

fiat600

Lite å rapp
Gick med
20 Aug 2005
Ort
Drängsmark
Hoj
XJR 1300.CBR1000rr
Poker

Snabb och med framförhållning som vanligt med killarna här på SH:D

Tänkte kolla om det finns några pokersugna på fredag den trettonde:tummenupp

Fick ett sådant sug att skinna lite dårar:arsele

Tänkte att vi lirar i metropolen Drängsmark , vid 18-19 tiden och tills pengarna lr orken e slut:D



070-3561238
 

Dirty950

Grusbusare
Gick med
25 Jun 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
KTM 950 Adventure
Snabb och med framförhållning som vanligt med killarna här på SH:D

Tänkte kolla om det finns några pokersugna på fredag den trettonde:tummenupp

Fick ett sådant sug att skinna lite dårar:arsele

Tänkte att vi lirar i metropolen Drängsmark , vid 18-19 tiden och tills pengarna lr orken e slut:D



070-3561238

Kommer nog att vara i drängs imorgon men är rädd att det inte finns tid för nån poker.

Har för mycket motorfordon som kräver en del uppmärksamhet, tur farsan är intresserad och hjälper till en del.

/Johan
 

Bifogat

  • DSC01782.JPG
    DSC01782.JPG
    112.1 KB · Visningar: 123
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top