Dr.Bike
Guest
Testarossa!
Ett 54mm rör ger samma area som två 38mm.En sak många fuskar med är sekundärröret det måste ha dim som är lika vad som dubbla 38mm krökarna blir tillsammans (räkna ut) tror det ligger på 67mm utv mått?
Dags att byta ventiler.Något jag inte förstår riktigt på 525 toppen är att ktm utnyttjar ventilen så dåligt det är ovanligt långt kvar av ventilen från tätytan till ytterdia? + att dom sänkt in tätytan i ett dike/ grubba i ventilen har aldrig sett något sådant tidigare?
Dags att byta ventiler.
En fråga: Guldfärgat/kopparfärgat spån ca1mm i storlek (någon lite större) i oljan,är det något att oroa sig för? Hojen är en 525exc.
Det är lika ventiler på Husaberg och KTM.Nya på vänstra bilden och två drygt 100 timmar gamla insugsventiler på den högra.Nä det såg fabrikstillverkat ut Och i övrigt var styrningar och resten av toppen toppen skulle vara intresant att se en ny ventil från en husaberg 04- eller ktm 04-
Nä det såg fabrikstillverkat ut Och i övrigt var styrningar och resten av toppen toppen skulle vara intresant att se en ny ventil från en husaberg 04- eller ktm 04-
Det är lika ventiler på Husaberg och KTM.Nya på vänstra bilden och två drygt 100 timmar gamla insugsventiler på den högra.
Är det rostfria eller titan?
Fina bilder Bra gämförelse... ja ventilerna jag slipade påminde starkt om dom sletna typerna på bilden enda skillnad var att dom såg fabriksnya ut i tätytan och övrigt (kan ju ha varit slipade förut?) Men vilket matrial gör ktm o husa sina ventiler av om dom blir så slitena efter 100 tim?? Aluminium på xr 600,650 så kan man köra 5000mil utan att dom ser ut så.
Jo just det i morrgon släpps dom första spionbilderna på Boost nya motorkonfiguration Ombyggd xr650 motor normalt 4 takt men denna är 6 taktad blandning mellan 2 & fyrtakt kan lova att den går bra provkördes i dag med otroligt bra resultat bilder kommer som sagt i morrn
Det är väl 2t förgasaren till XR:en han menar...Haha, vad busar Boost med nu du
Det är väl 2t förgasaren till XR:en han menar...
När vi ändå pratar ventiler så slänger jag upp en bild på en RHC ventil till min Dr-z:a (Belagda Ferrea ventiler)
De är bland det smidigaste ventiler jag sett till hojar...
Ja detta där var en fin ventil Dyra? finns det till alla märken? Måste ha!!
Snart kommer bilderna på motorn jag håller på ladda batterierna till kamran bara. 2takts förgasare helt rätt det är 2 taktsfugge också!! Det var i alla fall en otrevlig resa jag fick med den motorn höll på att hammna på en kyrkogård bokstavligt talat den släppte lös baken i 100kmt på torrasfalt snacka om bredsider,stoppsider ,huggsider,järnräcke,brant slänt,kyrkogård nedanför så nära vurpa man kan komma, hade slutat röka men fick starta igen tillfälligt Ska justera motorn lite så den inte beter sig sådär vid påslag!!
Lunchhälsning från Merzouga!
Bästa ökenguiden, Jordi Arc... |
|
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat
Screenshot Biljettförsäl... |
|
Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024
Nu är ägare av Husqvarna No... |
|
Peter kör nya Svartpilen 801
Bara några kilometer från a... |