Cagiva Mito-tråden

sandersen

Live like there is no tomorrow.
Gick med
24 Feb 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Gsxr 600
Tjenare !
Jag ska ta bort alla strypningar på min mito i helgen och jag undrar va ni har för tips på sidan om tex drev osv.
Tack på förhand.
 

Mitofar

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2007
Ort
Nkp
Hoj
-03 Mito ;
Luftstyrning i insuget?

Jag har hittat en luftstyrningsgrej av plast i reedventilen på vår Mito, är det en del av "strypningen" eller?
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
3028553 Om det var en ren Spam tråd ja, den här handlar ju om Mitos. Då ska han ta bort alla trådar i MC-relaterat som handlar om en spec. hoj också då? ;)
Hoppas inte. :)

3029552 Jag har hittat en luftstyrningsgrej av plast i reedventilen på vår Mito, är det en del av "strypningen" eller?
Kan vara... Min satt i insuget till luftburken. :)

3028306 Tjenare !
Jag ska ta bort alla strypningar på min mito i helgen och jag undrar va ni har för tips på sidan om tex drev osv.
Tack på förhand.
Som vanligt...

Biscaya Racing i Allinsås och www.geiwiz.com. :tummenupp
 
Last edited:

Kulla21

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2007
Ort
Kvicksund
Hoj
Cagiva Mito -94
Hej jag har ett problem med min mito, ibland när miton varvar mycket och ibland när man accar snabbt så "hoppar" växeln ur och motorn tok varvar som att den går i friläge man måste växla ner sen upp igen för att komma ur det och då fortsätter den helt normalt som den ska.?? någon som vet vad felet kan vara??
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
3032805 mm, aldrig kul att lägga ut pengar i onödan :gnissla
Vadå, är det väntetid? Jag fick ju mina grejer på två dagar.

Nu har jag beställt en jävla bromsljuskontakt till bakbromsen, 200kr + frakt. usch.
Kass. :gnissla

Mja, jag hade int räknat med att det skulle ta banken 3-4 dagar att föra över pengarna. :skrämd Dom är fan inte framme än. :gnissla

Dessurom beställde jag saker för. ca 700 hos Biscaya igår. :gnissla Startsolenoid, tändstift, nållager till kolven och kåpskruvar. Hett tips om nån ska ha nya kåpskruvar, ta Ducatis, 24 kr billigare PER SKRUV!

Tror killen sa att jag kunde köra med vanligt BR9EG stift, men prånglade på mig nåt annat dyrt mög. :mad: Nån som kör med BR9EG?

3033428 Hej jag har ett problem med min mito, ibland när miton varvar mycket och ibland när man accar snabbt så "hoppar" växeln ur och motorn tok varvar som att den går i friläge man måste växla ner sen upp igen för att komma ur det och då fortsätter den helt normalt som den ska.?? någon som vet vad felet kan vara??
Hmm, skumt. :va
 
Last edited:

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Jahapp nu har nog en kolvring gått åt helvete....:gnissla den går bra på låga varv men när man kommer upp mot 7000 så bärjar den hacka o plöddra o skit:rolleyes:

Men om en ring är kass, måste man då byta hela kolven också? Jag kollade stiftet också med hopp om att det bara var ett kass stift men det va rent önsketänkade:D

om man ska beställa nya grejor, är det då Geiwiz och biscaya som gäller?
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Kass. :gnissla

Mja, jag hade int räknat med att det skulle ta banken 3-4 dagar att föra över pengarna. :skrämd Dom är fan inte framme än. :gnissla

Dessurom beställde jag saker för. ca 700 hos Biscaya igår. :gnissla Startsolenoid, tändstift, nållager till kolven och kåpskruvar. Hett tips om nån ska ha nya kåpskruvar, ta Ducatis, 24 kr billigare PER SKRUV!

Tror killen sa att jag kunde köra med vanligt BR9EG stift, men prånglade på mig nåt annat dyrt mög. :mad: Nån som kör med BR9EG?


Hmm, skumt. :va

Ojdå, tar det sån tid?
Vafan, vad kostade 1 skruv då? :va
Jag kör med nåt 8-stift. Men jag ska byta, annars får man väl ett hål i kolven :rolleyes:

Jahapp nu har nog en kolvring gått åt helvete....:gnissla den går bra på låga varv men när man kommer upp mot 7000 så bärjar den hacka o plöddra o skit:rolleyes:

Men om en ring är kass, måste man då byta hela kolven också? Jag kollade stiftet också med hopp om att det bara var ett kass stift men det va rent önsketänkade:D

om man ska beställa nya grejor, är det då Geiwiz och biscaya som gäller?

När blev kolven bytt sist? är det länge sen, eller vet du inte när den byttes sist, då skulle jag ha bytt den iaf.

Biscaya är bäst om du ska ha originalgrejer.
 
Last edited:

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj



När blev kolven bytt sist? är det länge sen, eller vet du inte när den byttes sist, då skulle jag ha bytt den iaf.

Biscaya är bäst om du ska ha originalgrejer.

När jag köpte den, typ två månader sen så sa killen att kolv o cylle var bytt för 60 mil sen o nu har jag väl kört 300 mil själv,så för ca 360 mil sen. så den har ju inte gått så långt

Men sen tänkte jag att det kanske kan va säkrast för om nu en kolvring har gått så vet jag inte om det kan göra nån skada på kolv elr liknande...annars beställer jag bara rinagr o bytar ut dom, jag ha inte haft av kolven o kollat på den ännu så jag vet inte riktigt hur den ser ut:rolleyes:

BTW jag kör med ett stift som heter B8EGV:tummenupp
 

Zahlin

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2006
Ort
Tjörn
Hoj
Cagiva Mito 125
Kass. :gnissla

Mja, jag hade int räknat med att det skulle ta banken 3-4 dagar att föra över pengarna. :skrämd Dom är fan inte framme än. :gnissla

Dessurom beställde jag saker för. ca 700 hos Biscaya igår. :gnissla Startsolenoid, tändstift, nållager till kolven och kåpskruvar. Hett tips om nån ska ha nya kåpskruvar, ta Ducatis, 24 kr billigare PER SKRUV!

Tror killen sa att jag kunde köra med vanligt BR9EG stift, men prånglade på mig nåt annat dyrt mög. :mad: Nån som kör med BR9EG?

jag har beställt ett special stifft för cagiva på biscaya de sa att man inte fick köra på vanliga stifft
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
3034994 Ojdå, tar det sån tid?
Vafan, vad kostade 1 skruv då? :va
Jag kör med nåt 8-stift. Men jag ska byta, annars får man väl ett hål i kolven :rolleyes:



När blev kolven bytt sist? är det länge sen, eller vet du inte när den byttes sist, då skulle jag ha bytt den iaf.

Biscaya är bäst om du ska ha originalgrejer.
30 spänn!! :skrämd

3035040 När jag köpte den, typ två månader sen så sa killen att kolv o cylle var bytt för 60 mil sen o nu har jag väl kört 300 mil själv,så för ca 360 mil sen. så den har ju inte gått så långt

Men sen tänkte jag att det kanske kan va säkrast för om nu en kolvring har gått så vet jag inte om det kan göra nån skada på kolv elr liknande...annars beställer jag bara rinagr o bytar ut dom, jag ha inte haft av kolven o kollat på den ännu så jag vet inte riktigt hur den ser ut:rolleyes:

BTW jag kör med ett stift som heter B8EGV:tummenupp
Två ringar hos Biscaya kostar 750 spänn inkl. frakt... Kolvkitt ca. 1500. :)

Förresten, ska vi bilda klubb? Jag har ett lik ståendes i garaget. :3freak Hoppas du klarade dig bättre än mig. :)
 
Last edited:

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
30 spänn!! :skrämd


Två ringar hos Biscaya kostar 750 spänn inkl. frakt... Kolvkitt ca. 1500. :)

Förresten, ska vi bilda klubb? Jag har ett lik ståendes i garaget. :3freak Hoppas du klarade dig bättre än mig. :)

Haha 750 spän...:rolleyes: kunde ju varit värre om man säger så, för troligtvis behöver jag inte byta kolven:)

Ja mitt "lik" står för närvarande bara utan tank så det är inte så risigt, den går o köra men den går som en gammal svettig socka...kanske inte så bra o köra med en kass ring men det blir ett måste i helgen...:näsblod

Hoppas du får dina grejor och ihop den snabbt så vi kan bli några som drar till rakan:tummenupp
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top