Bankörning & RR

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Falkenberg Onsdag Någon? Ser ut att bli dåligt väder, funderar på att dra dit i alla fall om inte det strular till sig på jobbet
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Sjukt dåligt drag i denna tråden numera!

Inte någon som ska köra bana i år eller?
Ingen som har något att skryta med? inga personbästa eller omkörningar av teamkompisar?

Mantorp 28-29 någon?
 

FARFAR

Tittar på 2012!
Gick med
8 Aug 2004
Ort
GBG
Hoj
2 st ZX 10-09 Race
Sjukt dåligt drag i denna tråden numera!

Inte någon som ska köra bana i år eller?
Ingen som har något att skryta med? inga personbästa eller omkörningar av teamkompisar?

Mantorp 28-29 någon?

Jag ska till Kinnekulle nästa måndag tänkte sätta personbästa med skjuts, sen är det dags att ladda för B-racet på Sviesta den 30/6,1/7 .
Får se om jag kan klämma in en onsdagskörning på Falken i mellan :)
Hojen är iallafall snart ihop och lackad igen samt skinnställ och hjälm är fixat :tummenupp
Är det några mer som ska till Sviesta?
Fick även två nya "sponsorer" idag :tummenupp

Tack Långa Farbron å Skrutten :) :)
 
Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Just nu är det ju inte så mycket RR, allt kör ju igång i slutet på juni. Svichsta ska jag till,erf på gelleråsen förmodligen och sprint race. Lite träningar på falken och sprintracen om man har pengar och fart så det räcker.

Hojen fungerar nu mekaniskt igen, nu är det bara kåplagning kvar.

Personligt rekord satte jag på Anderstorp då det var första gången jag körde på tid :)
 
Last edited:

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
JAg har bara kört en körning på falken i år och det var årets första körning på nya hojen. Tog inga tider men det gick inte fort.

Har kört 3 dagar på Anderstorp och har börjat hitta rätt på hojen. Efter en liten mekanikermiss så släppte en pinbult från drevet just när jag la i 6an på rakan och svarvade bort en del av svingen samt slog av "hjulbuts justerarhållaren" detta är åtgärdat och jag är sjukt sugen på Falkenberg för att se om det kan bli några PB.

Sedan blir det Mantorp 2 dagar i slutet på Maj ska bli riktigt kul att köra en ny bana. Samt två heldagar såg att det bara skulle vara 3 grupper så det kommer ju att bli riktigt mycket åkning med.

Hoppas hoppas jag kan komma iväg till falken på Onsdag och att jag får en ordentlig löneökning samt hittar en lottkupong med vinst på så att jag kan köra massa race =)

/ Oskar
 

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Ska till Gotland 1-3 juni, därefter SH-kursen på Falken, sedan Gelleråsen 16-17 juli ... förhoppningsvis lite Falken därimellan ... och även lite Kullen därefter:tummenupp

\m/
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
JAg har bara kört en körning på falken i år och det var årets första körning på nya hojen. Tog inga tider men det gick inte fort.

Har kört 3 dagar på Anderstorp och har börjat hitta rätt på hojen. Efter en liten mekanikermiss så släppte en pinbult från drevet just när jag la i 6an på rakan och svarvade bort en del av svingen samt slog av "hjulbuts justerarhållaren" detta är åtgärdat och jag är sjukt sugen på Falkenberg för att se om det kan bli några PB.

/ Oskar

Bidde det nån tid på Anderstorp då? :)
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Bidde det nån tid på Anderstorp då? :)

har inte kört så mycket på anderstorp. Körde erf 6 där i höstas på en hoj som jag endast hade provat där i 20 minuter. bästa tid på erfet var 1.56.

på träning i år med nya hojen har jag kört som bäst 1.48 så det är på väg åt rätt håll i alla fall. Skulle behöva någon som är lite snabbare att hänga på.

Falkenberg har jag svårt för och har som bäst kört 0.54 och sedan vurpa jag :yoparty Men det var med min gamla r1 r6an är mycket goarer på bana och jag tror att jag ska komma ner en bit. Ska ligga under 50 när sesongen är över i alla fall.

Mål för i årär Falken under 50
Anderstrorp 1.44
Gälleråsen 1.14 (har kört 1.17.85)

Någon mer som har mål att slå?

Vad borde jag kunna presstera på mantorp om man ser till mina 1.48 på Torpet?

MVH Oskar
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
har inte kört så mycket på anderstorp. Körde erf 6 där i höstas på en hoj som jag endast hade provat där i 20 minuter. bästa tid på erfet var 1.56.

på träning i år med nya hojen har jag kört som bäst 1.48 så det är på väg åt rätt håll i alla fall. Skulle behöva någon som är lite snabbare att hänga på.

Falkenberg har jag svårt för och har som bäst kört 0.54 och sedan vurpa jag :yoparty Men det var med min gamla r1 r6an är mycket goarer på bana och jag tror att jag ska komma ner en bit. Ska ligga under 50 när sesongen är över i alla fall.

Mål för i årär Falken under 50
Anderstrorp 1.44
Gälleråsen 1.14 (har kört 1.17.85)

Någon mer som har mål att slå?

Vad borde jag kunna presstera på mantorp om man ser till mina 1.48 på Torpet?

MVH Oskar


Jag har aldrig kört på tid innan som sagt så mitt mål är bara att ha riktigt kul och försöka kvala in på rookieracen.

Anderstorp är jag jäkligt nöjd med. Ny hoj och raceväxlat som jag inte kört innan. Iofs har jag varit 4 dagar där nu med race inräknat. Körde 1.43;8 på racet och låg 44 på kval.

På de andra banorna har jag ungefär samma mål som dig men som sagt har jag inget att gå efter. Det här får bli en lärosäsong :)
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Mantorp 28 och 29.
Platser finns kvar. Jag har plats på släpet och i bilen för hoj + förare.

Jag hade tänkt sova i bilen så där blir rätt så fullt men det går kanske att tälta eller hyra in sig någonstanns. Hör av er om ni vill åka med.

MVH Oskar
 

FARFAR

Tittar på 2012!
Gick med
8 Aug 2004
Ort
GBG
Hoj
2 st ZX 10-09 Race
har inte kört så mycket på anderstorp. Körde erf 6 där i höstas på en hoj som jag endast hade provat där i 20 minuter. bästa tid på erfet var 1.56.

på träning i år med nya hojen har jag kört som bäst 1.48 så det är på väg åt rätt håll i alla fall. Skulle behöva någon som är lite snabbare att hänga på.

Falkenberg har jag svårt för och har som bäst kört 0.54 och sedan vurpa jag :yoparty Men det var med min gamla r1 r6an är mycket goarer på bana och jag tror att jag ska komma ner en bit. Ska ligga under 50 när sesongen är över i alla fall.

Mål för i årär Falken under 50
Anderstrorp 1.44
Gälleråsen 1.14 (har kört 1.17.85)

Någon mer som har mål att slå?

Vad borde jag kunna presstera på mantorp om man ser till mina 1.48 på Torpet?

MVH Oskar

Jag körde typ 1,29 förra året Iron man låg däromkring också.
finns en film som jag la upp då http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=134098
hur fort du kommer köra är svårt å säga, jag tyckte banan var jätte rolig snabb å tekninsk.
Du kommer ha grymt roligt på den banan:yoparty
Tyvärr kan inte jag hänga mä hade gärna gjort de:tummenupp
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
1000:- 2 dagar 2 Race. B-race är det.

Linköping den 30/6-1/7.

www.lms.se där kan du anmäla dig

Hmm.... Tåls att tänkas på känns som rätt mycket åka för pengaran.

Finns det möjlighet till träning där innan ? hade nog behövt lära mig hitta runt innan man anmäler sig till första sprintracet =)

/Oskar
 

FARFAR

Tittar på 2012!
Gick med
8 Aug 2004
Ort
GBG
Hoj
2 st ZX 10-09 Race
Hmm.... Tåls att tänkas på känns som rätt mycket åka för pengaran.

Finns det möjlighet till träning där innan ? hade nog behövt lära mig hitta runt innan man anmäler sig till första sprintracet =)

/Oskar

B- race brukar funka så att det är ett kval och sen race på eftermiddan.
Tror att upplägget är det samma nu, jag har heller aldrig kört där innan
men man har ju en andra chans på söndagen :) .
Plugga bansträckningen på film (du får dock inte med det nya partiet)
Swedie har någon där han kör R6an.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top