Feta stunt-pix med Marcus_136, Andreas, Matti Tepsa, Gabbe, Ingel, Thomas osv osv

cool_jocke

www.stuntindustry.com
Gick med
7 Sep 2004
Ort
hedesunda
Hoj
600rr-07
Nu när hjälm/skydd debatten åter är igång, så tänkte jag bara vädra min åsikt. Vi bor ju i Sverige, det där tyvärr är en begränsad säsong för att åka hoj i.

Så ni som stuntar på seriös nivå vill väl få ut så mycket tid som möjligt? Är det inte då dumt att åka utan skydd? Rammlar man så kasnke man skadar sig, och får ta det lugnt ett tag, om man hade använt skydd så hade det kanske skadan kunnat undvikas! Jag menar, ni har ju fin fina skydd på hojjarna, motobur o kraschpuckar o grejjer.

Om man själv och bågen håller ihop så får man åka/öva mer! Bara en tanke, ingen kritik!

:)

Åter igen, snygga bilder, snygga tricks!


sant...

man ska inte åka utan hjälm, det är fortfarande dumt även fast jag gör det ibland...:huvet
 

Andreas!

Viva La france!
Gick med
2 May 2006
Ort
Stockholm Stolthet Haninge!
Hoj
Yamaha YZF-R6 Yamaha Gokart 360 cc Yamaha Aerox , Yamaha Xt 600 -03
Jag tycker man ser ballare ut med en schysst hjälm :tuttar
Men visst alla kanske inte har råd att köpa en schysst sådan :huvet
 

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Bålsta
Hoj
.
Jag har faktiskt inte sett dem köra speciellt mkt utan hjälm, (förlåt Ingel, nu förstör jag din myt igen..:( )
Och det är väl inte direkt nya tricks som övas in utan hjälm.
Matti är otroligt duktig, men jag tycker att det varit samma sak på många uppvisningar nu, inget nytt mao. Det är det jag vill se, att man gjort framsteg genom att visa upp nya trick.

Liwa, i fallet Matti är du väl liiiite partisk ;)

Andreas, nog för att jag e singel, men inte direkt sååå desperat! ;) Du har oxå talang, men jag har inte sett dig köra hoj än, så därför uttalar jag mig inte om dig! :)
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Alltså det är ok att ni leker med pistolen på fältet, men när ni hotade den där killen i centrum gick ni över gränsen!
 

Andreas!

Viva La france!
Gick med
2 May 2006
Ort
Stockholm Stolthet Haninge!
Hoj
Yamaha YZF-R6 Yamaha Gokart 360 cc Yamaha Aerox , Yamaha Xt 600 -03
Jag har faktiskt inte sett dem köra speciellt mkt utan hjälm, (förlåt Ingel, nu förstör jag din myt igen..:( )
Och det är väl inte direkt nya tricks som övas in utan hjälm.
Matti är otroligt duktig, men jag tycker att det varit samma sak på många uppvisningar nu, inget nytt mao. Det är det jag vill se, att man gjort framsteg genom att visa upp nya trick.

Liwa, i fallet Matti är du väl liiiite partisk ;)

Andreas, nog för att jag e singel, men inte direkt sååå desperat! ;) Du har oxå talang, men jag har inte sett dig köra hoj än, så därför uttalar jag mig inte om dig! :)

Men du kan endå få hans nummer :tuttar
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Jag har faktiskt inte sett dem köra speciellt mkt utan hjälm, (förlåt Ingel, nu förstör jag din myt igen..:( )
Och det är väl inte direkt nya tricks som övas in utan hjälm.
Matti är otroligt duktig, men jag tycker att det varit samma sak på många uppvisningar nu, inget nytt mao. Det är det jag vill se, att man gjort framsteg genom att visa upp nya trick.

Liwa, i fallet Matti är du väl liiiite partisk ;)

Andreas, nog för att jag e singel, men inte direkt sååå desperat! ;) Du har oxå talang, men jag har inte sett dig köra hoj än, så därför uttalar jag mig inte om dig! :)

Absolut inte Milla!

Utan det handlar om att jag anser att han är en bra stuntare. Det kunde lika bra ha varit någona annan som jag tyckt varit lika bra om han körde stunt som Matti.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Teo, det är du som verkligen borde släppa det hela. För det tycks låta på dig att om man inte tycker det var bra, roligt så ska man hålla käften.

Det är ju roligt att se att du vränger saker till något helt annat. Vart du får träningsläger i Polen i från är bara från dig själv och inte från mig.

Härrejävlar. Tur att Jag inte är full så Jag inte släper ut allt... Folk får säga vad de vill. Detta är ett forum. Jag är ledsen att du inte förstod liknelsen du som är så "klok så att du kan spela dum"

Det är din överlägsna attityd som gör att Jag tröttnar, du förklarar (som facit) vad som gäller och inte och vilka som kan vad och inte. Lite lätt respektlöst tycker jag. Det är dessutom illa att du förklarar allt dåligt om folk i förhålande till matti vilket gör att man (inte jag) inte kan försvara sig utan att kasta sig på honom. Han är en jävligt duktig kille och det här handlar inte om honom så håll honom utanför. Jag vet att du känner honom sen gammalt och att du sett alla potatisar hålla på osv men klappa inte folk på huvet sådär, det är bara illa.

och btw, vilka menar du när du säger "Japp tramsig och halvdana stunt är exakt så icke häftig som den bilden"? Jag ser bara bra-skit på bilderna i den här tråden, dessutom jäkligt bra tagna kort. Det skulle vara pistolbilderna i så fall men de som inte kan ta det på annat sätt än allvar har issues.

Sorry min griniga framtoning men någon måtta får det vara på sosseöversitteriet.
 
Last edited:

gurras

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
YZ 450F
Det är Matti är den som kan stunta och är riktigt cool utan ta till fjanterier. Hans shower bjuder på snygghet, häftiga effekter. Det är där man ser klassskilnaden på stuntare så att säga.

Haha Matti är ju så överskattad. Vad är det som är coolt med hans shower? hans garagevändning? lr när han står bakom hojjen och man tror han ska hoppa till spreader och han sätter sig bara, så gay!:huvet
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Haha Matti är ju så överskattad. Vad är det som är coolt med hans shower? hans garagevändning? lr när han står bakom hojjen och man tror han ska hoppa till spreader och han sätter sig bara, så gay!:huvet

Vill Jag inte hålla med om. Matti ÄR jävligt duktig vilket han fick kvitto på för inte alls länge sedan.

Men som marcus sa så är det inte riiiktigt samma sak som detta.
 

Andreas!

Viva La france!
Gick med
2 May 2006
Ort
Stockholm Stolthet Haninge!
Hoj
Yamaha YZF-R6 Yamaha Gokart 360 cc Yamaha Aerox , Yamaha Xt 600 -03
Det är Matti är den som kan stunta och är riktigt cool utan ta till fjanterier. Hans shower bjuder på snygghet, häftiga effekter. Det är där man ser klassskilnaden på stuntare så att säga.

Hur kan du sitta och säga sådär? :näsblod
"att han är den enda som kan stunta"

/Andreas
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Vadå Matti är ju så gangster så 50cent antagligen skulle få spontan hjärtattack om han mötte honom i en mörk gränd.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Hur kan du sitta och säga sådär? :näsblod
"att han är den enda som kan stunta"

/Andreas

Grejen är att du är en riktigt duktig kille, mackan kommer han med och så har vi Jocke och tommy som enligt mig hör till sveriges absolut bästa, de enda som verkligen kan jämnföra sig med duktiga jänkare. Men de och ni har vid tillfälle inte haft hjälm vilket diskvalificerar er som stuntare då det i sverige är det det hela går ut på, att ha hjäm:va
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Med all respekt för olika personer åskter/smak på stunt-stil, men jag tycker vi kan lämna Matti utanför denna diskussion då han inte har blandat sig eller att det direkt handlar om honom. Det börjar ploppa upp onödiga komentarer som inte har med diskussionen att göra.
Han kör sitt rejs och andra stuntare sitt. Men nu var/är det ju pickadollen och en hjälmlös rackare det hela handlar om och inte hurvida Matti e "gangsta" eller inte jämfört med flera andra eller vem som e bättre än någon annan.

Vissa tjafsar som barn i en sandlåda om vems pappa som är starkast, andra leker med pickadoller fastän de borde växt ifrån det stadiet för ett decenium sedan. Men vad har jag att säga igentligen? Jag pallar fortfarande äpplen hos grannen och jag "slåss" med mina kamrater på fritiden och jag e inte åtta år längre:)galen ) ;) Hur hör det hit? Ytterst lite så låt oss hålla oss till "Topic":tummenupp
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Med all respekt för olika personer åskter/smak på stunt-stil, men jag tycker vi kan lämna Matti utanför denna diskussion då han inte har blandat sig eller att det direkt handlar om honom. Det börjar ploppa upp onödiga komentarer som inte har med diskussionen att göra.
Han kör sitt rejs och andra stuntare sitt. Men nu var/är det ju pickadollen och en hjälmlös rackare det hela handlar om och inte hurvida Matti e "gangsta" eller inte jämfört med flera andra eller vem som e bättre än någon annan.

Det var lite det Jag försökte säga.
 

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
SÅLD!
Trevliga bilder, ni är säkert riktigt duktiga...

Men alla dessa andra töntiga bilder, lägg ner. Är ni fjortisar så har hittat en leksakspistol och känner Er tuffa, jävla fjantar :3freak

Kul att punktera huvudet från två meter, om olyckan är framme! väx upp och använd skydd, eller det är ju bra att ni får använda huvudet till något

Jävla moralkärring!:pannkyss

Trevliga bilder, ni är säkert riktigt duktiga...

Men alla dessa andra töntiga bilder, lägg ner. Är ni fjortisar så har hittat en leksakspistol och känner Er tuffa, jävla fjantar :3freak

Kul att punktera huvudet från två meter, om olyckan är framme! väx upp och använd skydd, eller det är ju bra att ni får använda huvudet till något

Jävla Moralkärring!:pannkyss

///Sturigast
 
Last edited:

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
På många av era hojar har ni tagit bort överdelen av kåpan men låtit underdelen sitta kvar. Varför har ni gjort så?
 

Andreas!

Viva La france!
Gick med
2 May 2006
Ort
Stockholm Stolthet Haninge!
Hoj
Yamaha YZF-R6 Yamaha Gokart 360 cc Yamaha Aerox , Yamaha Xt 600 -03
På många av era hojar har ni tagit bort överdelen av kåpan men låtit underdelen sitta kvar. Varför har ni gjort så?

Du menar framlyset?...
Jag har gjort för jag vill inte förstöra dyra saker i onödan.
Jag kommer sätta på ett krasch kåpsett när jag börjat lära mig lite och inte faller i backen hela tiden :tummenupp

/Andreas
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top