Racingforumprofiler vi minns

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Här kan vi påminna varandra om forna tiders forumprofiler här i racingavdelningen.

Jag har glömt hans nick men det spekulerades hejvilt runt vem han egentligen var, namn som Kent Andersson och Håkan Olsson florerade bland ryktena. Han sågade i alla fall svensk roadracing jäms med fotknölarna på ett synnerligen underhållande sätt. Att framtiden bestod i feta 35-åringar på tusenkubiks dieslar, att tvåtakt är den enda sanna läran osv.

Nån som kommer ihåg vem jag menar?

Annars har vi:

BjOrn-Mannen som gav "hähä" ett ansikte, skruvade fullblodsracer åt Peter Sköld, var sjukligt fixerad vid allt som var italienskt, Ducati, Grappa, Alfa Romeo och Espressomaskiner.

Abstruse-Antiregnkungen, precis som DonQ var han något av en Kawasakilärjunge och var skiträdd för att det skulle börja regna.

Tocar-Ett gammalt bittert fucko som klagade på allt och alla, inte så rolig kanske, men man minns honom.

Nån som har några andra?
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Att inte Mike the Bike nämns i första meningen är obegripligt ;)
Och McB - mannen som lät armbandsur gå före MC.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.

Nån som kommer ihåg vem jag menar?
Jag vill minnas att han hette Snabb, men när jag söker på det får jag inga träffar. Kul var han i alla fall.

Andra favoriter är Mavves tidiga inlägg och V-Gurra.

Edit.

Åsså de kaxiga inläggen från WCX-medlemmar som Ravetrancer och Blondie. Behöver jag säga Snuthäng.

Kanske inte riktigt racingrelaterat men lika kul ändå.
 
Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Jag vill minnas att han hette Snabb, men när jag söker på det får jag inga träffar. Kul var han i alla fall.

Andra favoriter är Mavves tidiga inlägg och V-Gurra.

Edit.

Åsså de kaxiga inläggen från WCX-medlemmar som Ravetrancer och Blondie. Behöver jag säga Snuthäng.

Kanske inte riktigt racingrelaterat men lika kul ändå.

Snabb var det ja! Vansinnigt bra!

WaterClosetXcrements kommer man sent glömma....
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Snabbe_jag, vad hände med honom? var alltid en rolig kill i depån med många skämt på lager :)

Metallgutten, Xenomorf m.fl är också roliga profiler man inte ser så mycket av längre..
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
McB ja. Den historien är ju klassisk. Jag ska köpa R6:a och börja tävla, eller föresten jag köper en klocka istället. :rofl
 
Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Mike the bike är ju klassisk. Minns första gången jag träffade honom, efter en vår fylld av snack om hur lätt det var att bli snabbast i roadracing, allt man behövde var en stor plånka och rätta viljan. Synen när han körde runt på licenskursen på anderstorp i ett tempo som de flesta skulle överträffat med en puch dakota från -71 var obetalbar.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Mike the bike är ju klassisk. Minns första gången jag träffade honom, efter en vår fylld av snack om hur lätt det var att bli snabbast i roadracing, allt man behövde var en stor plånka och rätta viljan. Synen när han körde runt på licenskursen på anderstorp i ett tempo som de flesta skulle överträffat med en puch dakota från -71 var obetalbar.
Hur var det med den unika målmedvetenheten etc. när det kom till kritan - han skulle ju bli snabbast - lade han helt sonika av?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Hur var det med den unika målmedvetenheten etc. när det kom till kritan - han skulle ju bli snabbast - lade han helt sonika av?

Senast jag hörde om Mike, hade han skaffat en fet BMW och hängde på nåt forum för folk som stylar bilar. Antar att han inte hade så stor målmedvetenhet ändå....
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Man ska var lite sjysst också. Mike var stor i käften, men var inte feg med att erkänna att det var mycket svårare att köra RR än vad han hade trott. Den ödmjukheten är det inte alla som har haft här på forumet.

Tex finns det ju en förmåga här som under ett par års tid kommenterade alla tekniska problem med "Varför fixar man inte sånt INNAN tävling".... och sen höll han på att missa sin licenskörning pga att han inte hade tankat hojen.

Det är lätt att göra sig lustig över Mikes uppgång och fall, men han var ärligare än de flesta. Se bara till hur många som börjar köra RR och hävdar att de aldrig har kört bana förr. De flesta blåljuger...
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Men är inte 20 sec (nästan) efter snabbaste på Anderstorp RÄTT mycket...:va

Tycker förövrigt att det var coolt gjort att satsa så:tummenupp

Edit: Kanske inte så coolt ändå om han gjorde det på andras bekostnad...
 
Last edited:

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
Pratar vi om Mike som flyttade till Sundsvall då han inte vågade stanna kvar i Stockholm pga skulder och annan skit, Mike som senare flydde hals över huvud tillbaka till stockholm (idiot) efter att ha ställt till det även i Sundsvall och som innan han flydde till Sundsvall deklarerade att han minsann skulle vinna allt inom RR - är det den JUBELIDIOTEN ni pratar om?? :va

/Fürstenhoff.

Nej det är det inte..

Mike the Bike va/är Götelaborgare vill jag minnas.
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Pratar vi om Mike som flyttade till Sundsvall då han inte vågade stanna kvar i Stockholm pga skulder och annan skit, Mike som senare flydde hals över huvud tillbaka till stockholm (idiot) efter att ha ställt till det även i Sundsvall och som innan han flydde till Sundsvall deklarerade att han minsann skulle vinna allt inom RR - är det den JUBELIDIOTEN ni pratar om?? :va

/Fürstenhoff.

Nej. Mike bor utanför GBG så det är INTE den Mike som du tänker på.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top