ZZR600 eller SV650

R-Jonas

Medlem
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R1 -99 / R1 -12 / R1 -04 (Banhoj) / R6 -03 (Banhoj) / WR450F (Supermotard).
Ska köpa en ny hoj och den kommer att vara i streetfighter utförande.

Har hittat en riktigt fin ZZR600 -92 och en SV650 -03.

Men vilken hoj är roligaste att köra.
Vill ju kunna leka lite med den :hihi

Ingen större prisskillnad det handlar om 5000 kr.

Vad tycker ni?

Man upplever nog bättre drag i SV även om det är färre HK. ZZR behöver varvas ordentligt för att bära iväg. Nu är det förvisso länge sedan jag provade ZZR.
Hur det än är så är SV en nyare hoj. SV är väldigt trevlig på kurvig väg också. Köpte en sådan till Sambon i somras, men det är faktiskt jag som har åkt på den mest. :)

Är pengarna inte viktigt. Välj med hjärtat. Blir du inte nöjd så är det inga stora pengar du går miste om.

Mats

Min personliga uppfattning.

zzr:en är vassare i motorn medans sv:n har bättre chassie.

Sv:ns motor med rätt avgassystem o bestyckning (förgasarmodellen) är en riktig guldklimp ( jo jag kan vara en smula partisk för jag har en själv ) sen väger den inte så värst mycket heller, men provkör o känn efter vettja :)

Ska du ha en zzr så kan det vara läge att försöka få E-modellen som kom 93, den har betydligt bättre mellanregister. D-modellen är lite att först händer inget sen går det som fan.

Personligen trivs jag bättre på zzr600, har haft en D-modell och var van vid att varva, betydligt fler kusar att leka med. Men skiljer det bara 5000 spänn så får du ju faktiskt en 11 år nyare hoj med Sv'n, 03 fick de väl även insprutning (och ett fulare kantigare utseende).

Ja jag ät osäker, den ena finns liksom 30 mil enkel resa så det blir lite jobbigt.
-03 har insprutare och fram kåpan kommer att försvinna direkt.

Min sambo kommer att åka med ganska mycket, så jag vill ha en hoj som orkar med oss båda även om det någon gång kan gå lite vilt :gnissla

Har ju liksom nu sålt min zxr750 -91 fast jag hade tryckt ner en 900 motor i den.
Så det blir lite svårt att gå ner i volym.

Kan också tillägga att zzr600 har rullat ca 140mil sedan motorn blev renoverad.
Allt är bytt, även hornat om cylinderna slängt i nya kolvringar och toppen är portad.

Sv650 blir jag 3:de ägare och den har rullat 2500 mil.

SV'n alla dagar i veckan. 11 års hojutveckling är inte att leka bort i sammanhanget. SV'n är en rolig och kompetent hoj!

Hade en ZZR 600 -92 som första hoj för många år sedan och en SV 650 -02 förra säsongen, jag hade valt SVn alla dagar i veckan.

Jag har för mig att SVn har en motor som inte lämpar sig för bakhjulskörning. Värt att tänka på om du köper figher, särskilt begagnad.

Det ser ut som det blir zzr eftersom där finns en annan köpare förre mig på sv.
Men det är helt ok, då kan man skruva mycket och bygga om mycket utan att vara rädd.

Kanske blir att man byter motor i den till vintern (måste ha något att göra).

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back