ZXR 750 -89 streetfighter objekt!

Haha ... Min gamla skrevraket ( första SH ) jag byggde en vår när jag hade lite inspiration. Gissar att den inte är lika fin nu längre. Dom där bilderna är verkligen inte nya :tungan

ZXR ser fina ut som fighter med sin feta ram.
Hade tänkt fighta den själv. Men kändes i slutet inte aktuellt.
Varför fighta den här ?

Har den en original bakram nu som är burklackad? Tror jag såg den så senast :rolleyes:

Tja!

Va roligt att träffa den som byggt om den..

Orginal bakramen var på nu för att han som hade den tidigare skulle kunna skjutsa på den, och ja den e burklackad. ska så fort som möjligt sätta tillbaka den rätta. Besiktade du med orginal bakdel eller? Eller funkar den andra att besikta med? Tänkte på lysen och blinkers?

Var du nöjd med bygget? tänkte om du bara slaffsade ihop den eller om du gjorde det riktigt? Och vet du någon service historia på den? eller något annat intressant?

Om du kollar bakramen som följer med så ser du att det inte är ihop slaffsat :tummenupp
Det enda som egentligen inte är så bra är glepan på magkåpan.
Och lite andra bataljer. Tanken är INTE en zx7R tank.. Det är en originaltank som är igensvetsad i inlopps slangarna bara... Det var min första sporthoj som lade banan för all sporthojs skruvning, så visst har jag haft brister när jag byggt den. Men roligt var det. Och snygg blev den jämfört med original.
Jag ville inte jobba vidare med den där hojen av den enkla anledningen att den kändes för gammal och icke potent. Så det blev en R1 istället det året :)
Sen blev R1an för slö åxå, så nu är det ZX9R -01 277hk Turbo.

Det med att en ZXR 750 inte är nog potent det får nog egentligen stå för mig själv. Duger säkert gott som en gammfighter. Och är snyggaste gamla ramen man kan bygga på tycker jag.

Den är lackad i BMW diamantsvart metallic.. om du behöver lackbättra någon gång.

Det går inte besiktiga med det baklyset på racekutsen.
Framlyktorna ÄR godkända! Det är nämligen original kawasaki till ZX7R så att besiktningen inte godkänner dem är felaktigt.

Det du bör göra är kolla ramen. När jag såg hojen senast hade den slitit framhjulet något kopiöst snett trots att jag monterat ett nytt framhjul just innan jag sålde den. Maskinellt finns ingen service historia. Har för mig att enda problemet jag hade motormässigt var att tomgången inte gick att få till bra. Antingen dog den då och då eller var för hög.

får jag fråga vad du bytte in för hoj ? Och till vilket värde ?

Last edited:
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...