ZX9R... vad ska jag tänka på?

Att den är servad. Ventilkoll var 1200:de mil.
I övrigt, allmänt skick.

I stort sätt skottsäker fr.o.m -00

Nä finns ingen nämnvärt att kolla upp förutom service ventilkoll 1200de mil är en riktig pansarvänlig hoj utan kända typ fel =) Go For it!!

att den e servad. ventilkollen gjord alt justering. att svinglagrena e smorda efter serviceboken. borde den vara om den e inlämnad på verkstad men fråga iaf..ser kilen ut som ett frågetecken o han har servat själv så undvik köp för det där e en viktig punkt på dom.
att fjädringen fram känns fräsch..serva dämparbenen fram e dyrt på kawa eftersom man måste plocka isär benen för att komma åt fjädrarna.
likaså e det dyrare än genomsnittet att byta olja i dom pga samma anledning.
MEN framfjädring håller bättre än andra oxo'ler*
Att den rasslar ska du inte va orolig för detta beror på kawas stora ventilspel.
E den däremot knäpptyst som tillexempel Firblade då ska du undvika köp för då har den för tighta ventilspel som genererar stora skador på tid.
kolla oxo att du inte har läckage runt toppen,min tryckte ut olja vid hååård körning.
sedan det vanliga..styrlager,svinglager,hjullager,däck,bromsar.
zx9r e en rikitgt rå hoj som låter därefter..sera den väl o du har en kanonhoj såväl för touring som för bus...
haka inte upp dig på att den e trögstyrd o tung som alla säger..det e den inte om du kan köra vettigt dvs. sportigt hehe...den e kung på motorvägen oxo då den levererar hög hastighet o en stabil som en ångvält..inte fladdrig o konstig som små r1-98:or...

o se upp för stillastående bilar med släp som står mitt i vägen, det va det som tog livet av min... :D

o se upp för stillastående bilar med släp som står mitt i vägen, det va det som tog livet av min... :D

HAHAHAHA:D tack för skrattet=)

har köpt mig en 01a

kul att se att man gjort ett bra köp.

serva gafflar behöver man inte vara raket forskare för att göra bara enveten :tummenupp se bara till att ha en vän med dig som kan hjälpa till att hålla lite ibland.

hur smörjer man sving lagren?

Bra fråga.

Mer eller mindre skottsäker från -98, skulle jag säga. De gjorde en stor omarbetning av hojen just 98, sedan dess har den varit mer eller mindre fool proof..

Kopplingen kan slira. Den verkar känslig för "fel" olja och har måhända lite klena fjädrar. Ungefär hälften av de jag känner som har/har haft zx-9, 98-, har fått pula in kralligare fjädrar. Annars verkar den tåla allt..:tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT