D.Krona
-WildPig MC-
tjena gott folk.
nu är våren här (mer eller mindre) och de första turerna har avverkats.
har lagt märke till ett visst kopplingsslir på höga varv på min zx9r 98:a.. framför allt på 5:an vid ca 10 000 varv.. det liksom "släpper". anar att luftmotståndet påverkar en hel del i de farterna samt ett "draget" är som störst vid detta varvtal.
har tidigare kört på shell advance ultra 10w-40 helsyntet men bytte igår till motul 15w-50 delsyntet för att se om det gör någon skillnad.
min fråga är nu bara: vad kan man sabba mer än lamellerna vid körning med kopplingsslir? kan man krascha mer i lådan eller är det "bara" lamellerna (fjäder och packing) som man måste byta ut? om problemet kvarstår så lämnar jag nog in den, men så länge, vågar man dra på?
nu är våren här (mer eller mindre) och de första turerna har avverkats.
har lagt märke till ett visst kopplingsslir på höga varv på min zx9r 98:a.. framför allt på 5:an vid ca 10 000 varv.. det liksom "släpper". anar att luftmotståndet påverkar en hel del i de farterna samt ett "draget" är som störst vid detta varvtal.
har tidigare kört på shell advance ultra 10w-40 helsyntet men bytte igår till motul 15w-50 delsyntet för att se om det gör någon skillnad.
min fråga är nu bara: vad kan man sabba mer än lamellerna vid körning med kopplingsslir? kan man krascha mer i lådan eller är det "bara" lamellerna (fjäder och packing) som man måste byta ut? om problemet kvarstår så lämnar jag nog in den, men så länge, vågar man dra på?