knotan
fiddyturbo
köpte i vintras en zx9r , tysklandsimport 02a med förgasare.
den har bara gått typ ett par hundra mil senaste 5 åren ska tillläggas, innan dess har den gått betydligt mer, (snart 4800mil)
fint skick i övrigt på hojjen å nybesikltad å köptes på firma osv,.
hojjen är 100% std så när som på ett noname slipon avgas.
nu till saken. den går ibland liiite oroligt på tomgång, (vill ibland tjuvstanna i stadstrafik/rödljus)
på landsvägen går den bra, men runt 7-9000 på 4an å femmans växel så vill den bluddra, oavsett dellast eller fullast, när den vä'l passerar 9000 så går den rätt ok, men jag är nästan 100% säker på att den saknar effekt även efter det, även med mej som förare på bara 65 kilo så går den inte att få upp i över 250km/h , oavsett jag ligger på 4an eller 5an så orkar den helt enkelt inter dra längre....
en kompis sa med största sanolikhet,
1
gammal bensin i förgasarna som torkat igen munstyckena,
2
bensinen idag innehålller 10% etanolvilken den inte är bestyckad för
3
sliponasystemet gör att den vill hamer soppa.
4 tändstiften bör bytas ,
, sen nämnde han även några 2dynojet" munstycken till förgasarna..
vad tror ni om detta??
//Tack på fölrhand
//Niklas (helt nybörjare på sporthojjar)
den har bara gått typ ett par hundra mil senaste 5 åren ska tillläggas, innan dess har den gått betydligt mer, (snart 4800mil)
fint skick i övrigt på hojjen å nybesikltad å köptes på firma osv,.
hojjen är 100% std så när som på ett noname slipon avgas.
nu till saken. den går ibland liiite oroligt på tomgång, (vill ibland tjuvstanna i stadstrafik/rödljus)
på landsvägen går den bra, men runt 7-9000 på 4an å femmans växel så vill den bluddra, oavsett dellast eller fullast, när den vä'l passerar 9000 så går den rätt ok, men jag är nästan 100% säker på att den saknar effekt även efter det, även med mej som förare på bara 65 kilo så går den inte att få upp i över 250km/h , oavsett jag ligger på 4an eller 5an så orkar den helt enkelt inter dra längre....
en kompis sa med största sanolikhet,
1
gammal bensin i förgasarna som torkat igen munstyckena,
2
bensinen idag innehålller 10% etanolvilken den inte är bestyckad för
3
sliponasystemet gör att den vill hamer soppa.
4 tändstiften bör bytas ,
, sen nämnde han även några 2dynojet" munstycken till förgasarna..
vad tror ni om detta??
//Tack på fölrhand
//Niklas (helt nybörjare på sporthojjar)