Zx7r eller Zx6r, det är frågan?

ErrolNorstedt

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2006
Hoj
none
Hej allihop!

Vilken hoj av Zx7r och Zx6r från årsmodell 95-98 passar mig bäst?
En nybörjare med relativt stora mått, väger 110, 187 cm lång.
Vilken är skönast att sitta på, vilken är snabbast, kända fel på resp. hoj?

Tacksam för svar

Ha det bra!

Hej allihop!

Vilken hoj av Zx7r och Zx6r från årsmodell 95-98 passar mig bäst?
En nybörjare med relativt stora mått, väger 110, 187 cm lång.
Vilken är skönast att sitta på, vilken är snabbast, kända fel på resp. hoj?

Tacksam för svar

Ha det bra!

Du kan få köpa min zx7r för 30, man sitter lite framåtlutad på den, räcerställning men inte groteskt...
zx6r har jag ej kört

zx6r ser ut att ha ett lite högre styre vilket medför en något vilsammare sittställning. Dock är zx7r mycket snyggare och låter dessutom så jävla underbart med yoshimura! Det var en som hade en zx7r med yoshimura på rörken i måndags. Man önskade hela tiden att rakan hade varit 20 gånger längre så man kunde fått njuta mer!

Tvivlar inte på att någon av dessa skäms för sig i kurvor.

ifall du är intresserad av effekt och vikt har zx6r:

105hk och 63,7nm på 182kg torrvikt (1996)

zx7r:

122hk och 81nm på 203kg torrvikt

MVH Niclas

Jag har ägt en ZX7R från -97. Jag är själv ingen liten kille, väger in på 105kg och är 199cm. Körställningen är väldigt framåtlutad, Men inte så extremt att jag tyckte det var illa. Motorn är ett underverk när den går som den ska! Ett plus är att försäkringen är relativt billig. Jag skulle satsa på en som är original, kanske med slipon. Jag ägde en som var dynojetad och det blev en jädra massa problem med förknasarna efter ett tag...

zx6r ser ut att ha ett lite högre styre vilket medför en något vilsammare sittställning. Dock är zx7r mycket snyggare och låter dessutom så jävla underbart med yoshimura! Det var en som hade en zx7r med yoshimura på rörken i måndags. Man önskade hela tiden att rakan hade varit 20 gånger längre så man kunde fått njuta mer!

Tvivlar inte på att någon av dessa skäms för sig i kurvor.

ifall du är intresserad av effekt och vikt har zx6r:

105hk och 63,7nm på 182kg torrvikt (1996)

zx7r:

122hk och 81nm på 203kg torrvikt

MVH Niclas

Okej, tack för infon. Låter som ett gott ljud i 7:an. Har du erfarenhet av den själv? Det kommer förmodligen bil en del skjutsande, med tjejen därbak. Hur är den att skjutsa med?

Jag har ägt en ZX7R från -97. Jag är själv ingen liten kille, väger in på 105kg och är 199cm. Körställningen är väldigt framåtlutad, Men inte så extremt att jag tyckte det var illa. Motorn är ett underverk när den går som den ska! Ett plus är att försäkringen är relativt billig. Jag skulle satsa på en som är original, kanske med slipon. Jag ägde en som var dynojetad och det blev en jädra massa problem med förknasarna efter ett tag...

OK. Hur långt kan man köra i sträck utan at det gör ont? Givetvis individuellt, men ungefär? HUr är den att skjutsa med? Tack för svaret!:tummenupp

Last edited:
Okej, tack för infon. Låter som ett gott ljud i 7:an. Har du erfarenhet av den själv? Det kommer förmodligen bil en del skjutsande, med tjejen därbak. Hur är den att skjutsa med?

OK. Hur långt kan man köra i sträck utan at det gör ont? Givetvis individuellt, men ungefär? HUr är den att skjutsa med? Tack för svaret!:tummenupp

Jag har ingen erfarenhet av den dessvärre, mer än att den låter underbart när man står i depån och den drar förbi!

I regel finns det ingen renodlad sporthoj som är bra att skjutsa på. De är bara mer eller mindre dåliga... Jag kollade några bilder på blocket och de ser ut att vara likvärdiga att skjutsa på. Om du nu ska skjutsa vore ju zx7r ett bättre val då den har lite mer vrid. Jag har ju en 600 och den är absolut inte rolig att skjutsa på.

MVH Niclas

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP