T595_haninge
Ny medlem
Hej alla!
Nån som satt på slip on på sin ZX7-R och har något tips om följande?
Satte på ett GPR slip on (eller mc-verkstaden gjorde det). Har sedan dess känt att det där riktiga klippet som förut fanns i motorn verkar vara "helt borta"? Det låter mycket men det går inte så mycket om man säger så.
Eftersom jag gjorde 2 saker; bytte olja och bytte slip on så funderade jag över om hojen kan kännas lite "trög" direkt efter ett oljebyte, speciellt om man fyller på lite för mycket? Har nåt minne av att en tidigare hoj jag hade kändes lite trög i början efter oljebytet (det är "Motul" helsyntetisk olja i nu).
Tänkte dom kanske "överfyller" med olja på verkstaden eftersom en motor ändå förbrukar en viss mängd olja? Eventuell överflödig olja trycks väl ut av sej själv i långa loppet eller förbrukas? Eller är förklaringen så enkel som att man kan få LÄGRE effekt genom hela registret bara för att man tar bort originalsystemet (bara sista biten) och monterar ett slip on?
Var helt övertygad om att det bara kunde bli något bättre (några hästar till nånstans i varvtalsregistret) med slip on, inte sämre. Ska man rentav behöva montera tillbaka originalröret för att få tillbaka motorkaraktären?
Nån som satt på slip on på sin ZX7-R och har något tips om följande?
Satte på ett GPR slip on (eller mc-verkstaden gjorde det). Har sedan dess känt att det där riktiga klippet som förut fanns i motorn verkar vara "helt borta"? Det låter mycket men det går inte så mycket om man säger så.
Eftersom jag gjorde 2 saker; bytte olja och bytte slip on så funderade jag över om hojen kan kännas lite "trög" direkt efter ett oljebyte, speciellt om man fyller på lite för mycket? Har nåt minne av att en tidigare hoj jag hade kändes lite trög i början efter oljebytet (det är "Motul" helsyntetisk olja i nu).
Tänkte dom kanske "överfyller" med olja på verkstaden eftersom en motor ändå förbrukar en viss mängd olja? Eventuell överflödig olja trycks väl ut av sej själv i långa loppet eller förbrukas? Eller är förklaringen så enkel som att man kan få LÄGRE effekt genom hela registret bara för att man tar bort originalsystemet (bara sista biten) och monterar ett slip on?
Var helt övertygad om att det bara kunde bli något bättre (några hästar till nånstans i varvtalsregistret) med slip on, inte sämre. Ska man rentav behöva montera tillbaka originalröret för att få tillbaka motorkaraktären?
Last edited: