Zx6r - vs gsxr750

Automan99

Polyamorös
Gick med
6 Sep 2004
Hoj
929
Hejsan första gången jag "postar" här .

sitter och ska köpa hojj till våren och funderar på vad man ska välja . antingen en zx6r från runt 95-98 , eller en tidig srad gsxr750 från 97 98 .eller om det finns några andra vettiga alternativ
priset får vara max 35 tusen .
finns det non bra testsida för hojjar kanske ?

Tackar på Förhand . :)

Martin

gixxern alla gånger grymt rolig båge

Att tänka på på de årsmodellerna av gsx-r:en du nämnde så har 98:an insprut, 96:an och 97:an har förgasare. Tidiga modeller av den med insprut har fått lite rykte om sig att ha lite on off reglering, lite ryckigt...

Själv har jag haft en 97:a och är väl lite jävig...
Välj GSX-r:en... Roligare hoj med lite mer drag i...

En zx6r från 98 å frammåt är en bra och prisvärd cykel! Finns ganska många så du borde hitta en i bra prisklass...
Haft en -00a som har i princip samma utrustning, och det gick att köra som fasen med den med :tummenupp

Om du lägger till 3900kr på dina 35 tusen så får du köpa min gsxr 750 00:a i stället.

Den finns utanför sundsvall och går fint, säljer den med racekåpor med lyse och öhlinare bak.

Automan99 skrev:
Hejsan första gången jag "postar" här .

sitter och ska köpa hojj till våren och funderar på vad man ska välja . antingen en zx6r från runt 95-98 , eller en tidig srad gsxr750 från 97 98 .eller om det finns några andra vettiga alternativ
priset får vara max 35 tusen .
finns det non bra testsida för hojjar kanske ?

Tackar på Förhand . :)

Martin

Ojsan Snabba svar är på forumet ,. antar att det är fler än jag som Låtsas jobbar .
antar att det lutar lite åt gsxr'en då.. har altid gillat kawans ljud dock men gsxr e schnügg den .
:tummenupp

Automan99 skrev:
Ojsan Snabba svar är på forumet ,. antar att det är fler än jag som Låtsas jobbar .
antar att det lutar lite åt gsxr'en då.. har altid gillat kawans ljud dock men gsxr e schnügg den .
:tummenupp
Du har du nog inte lyssnat på rätt sukka... =) Gammelsukkorna låter rått!

Gixxern är given !
Speciellt 98 å frammåt.
Kawa 95-97 är oldschool slö-skit :rolleyes: Jag har haft en sådan !

Ta gixen grymt chassi. otrimmad vet jag tyvärr inte hur motorn är men många tycker att den går bra. :tummenupp

hehe ja antar att alla föredrar "gixxern". undra hur det ligger till med försäkringen .borde vell vara ungefär samma .en Grön Kawwa ger Antagligen försäkringsbolagen mardrömmar

tack för era synpunkter :Bugar

Automan99 skrev:
en Grön Kawwa ger Antagligen försäkringsbolagen mardrömmar

Tror nog att båda modellerna ligger ganska lika i föräkringspris,
Klart du ska ha en Kawa :tummenupp (inte ett dugg partisk...)
Lägg till ett par tusenlappar, så får du min, gött ljud & i fint skick! :)

tror inte det spelar någon roll vilken du väljer...blir säkert kanonnöjd med vilken som...

tror att försäkringspremien för kawan ligger någon eller ett par tusenlappar under suzukin....men det kan du ju lätt kolla innan....

självklart borde det ju vara mer drag i en 750 än en 600 men om detta är din förstahoj? så tror jag att det finns drag så det räcker i en kawa 600...

Automan99 skrev:
hehe ja antar att alla föredrar "gixxern". undra hur det ligger till med försäkringen .borde vell vara ungefär samma .en Grön Kawwa ger Antagligen försäkringsbolagen mardrömmar

tack för era synpunkter :Bugar
Jag skulle valt kawan,mycket trevlig.Gixxern gillar jag inte alls fram till 00.Köp en zx6r :4skrika

majoon skrev:
tror inte det spelar någon roll vilken du väljer...blir säkert kanonnöjd med vilken som...

tror att försäkringspremien för kawan ligger någon eller ett par tusenlappar under suzukin....men det kan du ju lätt kolla innan....

självklart borde det ju vara mer drag i en 750 än en 600 men om detta är din förstahoj? så tror jag att det finns drag så det räcker i en kawa 600...

hehe Ja det är min första . har haft kort sen 93 dock .. men detta året har jag gett mig fasen på att skaffa hojj . andledningen att jag väljer mellan dom 2 är att kawwan är ganska kraftfull för att vara 600 och suzukin är ganska vanlig så priset är inte superhögt .men max 35 tusen är det som gäller . jag gillar mest att köra på kurviga vägar och lite bandagar och så .jag är ganska kort (168) så tror dom passar mig rätt bra .

Last edited:
Jag upplevde gixxern som lättare att kasta runt på på krokvägarna samt att det finns nått som iallafall kan liknas vid mellanregister i den. Designmässigt tycker jag de är ganska lika, bulliga 90-talsformer. Men, till slut är det ju du som måste prova och känna efter, jag är 20 cm längre än dig så det jag kan säga om körställning är nog inte intressant för dig. Du kommer få en känsla för nån av hojarna och det är den du ska köpa.

Tidiga CBR 900 (92- typ 97) ligger också i den prisklassen. Mycket bra kvalitet på den hojen, på sedvanligt Hondavis. Få kända fel. Linkande effekt och vikt som gsxr 750 96-97. Provkör och testa!

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...