zx6r, ny rumpa?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Finns det nån som verkligen tagit sig an och gjort om tailen på zx6r 98-02??

Kommer troligen äga min andra kawa med samma bakdel, och skitsugen att sätta på nån annan, typ kawa03, eller kanske gixxer 00-02 bakände på nått sätt, eller nått annat. Kanske äldre r6 plasten är stor nog, hmm...
Hur lätt det kommer bli är en annan sak...

Fick iden då det dök upp nån bild på en zx9r med mindre rumpa.
Tycker nästan kawasaki ska be om ursäkt för den fula baken, och göra en snyggare som passar, för att ersätta alla de fula med handtagen :)
Tillomed på 02orna fanns de!!

Skickar med en picasso liknande bild på hur jag tänkt det kunde bli :D

Bifogat

• kawa_newtail.jpg
    kawa_newtail.jpg
    36.7 KB · Visningar: 293
Last edited:
Sökte runt lite mer så här i efterhand och nån liknande tråd hitades, dock ingen, än mig vetande, som bytt bakdel helt...

morecore skrev:
Finns det nån som verkligen tagit sig an och gjort om tailen på zx6r 98-02??

Kommer troligen äga min andra kawa med samma bakdel, och skitsugen att sätta på nån annan, typ kawa03, eller kanske gixxer 00-02 bakände på nått sätt, eller nått annat. Kanske äldre r6 plasten är stor nog, hmm...
Hur lätt det kommer bli är en annan sak...

Fick iden då det dök upp nån bild på en zx9r med mindre rumpa.
Tycker nästan kawasaki ska be om ursäkt för den fula baken, och göra en snyggare som passar, för att ersätta alla de fula med handtagen :)
Tillomed på 02orna fanns de!!

Skickar med en picasso liknande bild på hur jag tänkt det kunde bli :D

Ah tja!

Jag tycker nästan att den rumpan du fixat är en aning för liten, skalenligt sett, i förhållande till resten av hojen på något vis... den ser så liten och tanig ut. :va
Annars najs form och allt! :tummenupp

Eller är jag helt utan cykel nu..?

lassnig skrev:
Ah tja!
Jag tycker nästan att den rumpan du fixat är en aning för liten, skalenligt sett, i förhållande till resten av hojen på något vis... den ser så liten och tanig ut. :va
Jag tror nästan att cutzen är ännu mindre i verkligheten, minskade bara ner den på ett ungefär. Därför jag funderade på kanske nån större gixxer 01-02 kutz... :va

Söker å söker på andra lösningar för att komma på ett så enkelt sett som möjligt...

Tror jag såg några bilder på en amerikansk ninja sida, dar dom monterat en 2004 tail på en 2000mod zx6r återkommer om jag hittar bilderna.....

För att få ett humm om hur stor en nyare tail är, förminskade jag ner zx6r framför en ny gixx600 04. Tog så det blev i princip samma framhjulsbas. (kanske inte är samma ändå, men vafan)

Så tänk er att ni har zx6r:en framför er, med helt bottkapad bakdel ink, ram o sadel. Sen förminskade jag ner gixxern så de båda fick samma hjulbas fram och satte den bakom..

Uuuj så snyggt det blev, Självklart blir det inte samma vinkel uppåt, men snyggt är det! :tummenupp

Kollade in zxr750 bygget som ni säkert sett, men han verkade kapat ramen...
Går det att värma och böjja ut en plastkåpa/glasfiber?
Men det känns ändå hopplöst att fösöka trycka dit en nyare kåpa, lär väl inte stämma nått alls... Hade varit kul om NÅN kåpa, alla förutom kawas 98-02, gick att trycka dit o ha nån lätt lite fulmeck skruv under sadeln eller nått..
:hihi

Bifogat

• kawa_newtail2.jpg
    kawa_newtail2.jpg
    48 KB · Visningar: 189
Ingen som har bredd o längd-mått på en gixxer 600/750 rumpa från 04a? Alltså bakramen...

Den snyggaste kawabakdelen är 05:as zx6r.

Bifogat

• kawa.JPG
    kawa.JPG
    59.7 KB · Visningar: 185
Alicia skrev:
03:an är snyggare... :)
Din ser ut som en sådan, svårt att se rakti från sidan dock. 05an är rätt mkt större....

Last edited:
CorbenDallas skrev:
03:an är snyggare... :)
Din ser ut som en sådan, svårt att se rakti från sidan dock. 05an är rätt mkt större....
05an = rätt mkt större = passar bättre på en zx6r 98a kanske? hmmmm

Alicia skrev:
All plast som sitter på sittytan, sitter det på när man köper den kåpan eller har du förlängt på något sätt? Ser lång ut, men kanske bara för att det inte är nån sadel på...

Försökte hitta en bra bild på nån bakram, såg att den pekar rakt, men efter fotpinnen så böjs den neråt. Då kan det bli svårt att få en snygg vinkel på nyare kåpor....
Finns ett par bakramar att köpa, som billigast cirka 1200 kr +frakt +ev moms.
Men ett jäkla joxx att modda en ram. Nä, borde finnas nån kutz att fulmecka det lite snabbt...

Bifogat

• frame.JPG
    frame.JPG
    18.8 KB · Visningar: 40
morecore skrev:
All plast som sitter på sittytan, sitter det på när man köper den kåpan eller har du förlängt på något sätt? Ser lång ut, men kanske bara för att det inte är nån sadel på...

Försökte hitta en bra bild på nån bakram, såg att den pekar rakt, men efter fotpinnen så böjs den neråt. Då kan det bli svårt att få en snygg vinkel på nyare kåpor....
Finns ett par bakramar att köpa, som billigast cirka 1200 kr +frakt +ev moms.
Men ett jäkla joxx att modda en ram. Nä, borde finnas nån kutz att fulmecka det lite snabbt...

Eller köp rätt hoj med en gång. Varför jobba? Bakändan på din Kawa är knappast ful...

Hurru det är inget fel på en ninjarumpa :fatta!

CorbenDallas skrev:
Eller köp rätt hoj med en gång. Varför jobba? Bakändan på din Kawa är knappast ful...
:nicka

Bifogat

• img4284ab6641ed1-thumb.jpg
    img4284ab6641ed1-thumb.jpg
    19.3 KB · Visningar: 109
CorbenDallas skrev:
Jobba å jobba, tänkte i princip bara trycka på nått annat. Lite jobb blir det väl, men tänkte gör det "easy way"... om det nu finns...

lassnig skrev:
Ah tja!

fick samma tanke här

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...