Zx6r knakande gaffel

Wille F

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Ingen...
Bytte packboxar i min hoj nyligen. Har även haft borta och putsat lagerbanorna på styrlagerna vet ej ifall det beror på detta men i vilket fall så har det börjat knaka fram när jag bromsar hårt. Ibland knakar det även när man sätter ner den på stödet och när man svänger när man står still. Och när man gör som när man ska burna fast utan att det släpper. Alltså när gaffel trycks ihop.

jag är inte helt säker på att knaket kommer ifrån gaffeln men jag tror de. Det låter som aluminium mot aluminium ungefär. Eller som när man lossar en skruv somsitter bra i aluminium. Ingen som vet vad det kan vara som är tokigt?

Ja, det kan va svårt å höra om ljudet kommer från gaffeln eller styrlagrena. Det låter som det skulle vara styrlager tycker jag. :va Min "klickade" lixom också så som du beskriver och det visade sig vara styrlagrenas fel. Se om du kan hissa upp framdelen och känna på styrlagrena utan att gaffeln arbetar samtidigt.

Jag hittade felet.. det var ett motorfäste som satt löst så det var det som knakade och levde..

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...