Zx6r-09 Kopplingen ''klickar'' när man släpper den

Vvalon

.
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
zx6r 2009
Har märkt att min kopling gör ett klickljud som när man växlar när man släpper den :mad::mad: någon som vet vad det kan vara?

Hörs det när du kör eller? :va

Annars sitter det ju ofta en liten microbrytare vid kopplingen på moderna hojar, typ som bromsljuskontakten vid bromsgreppet.

Det måste väl vara från microbrytaren vid handtaget då? Om den "ska" klicka så pass ljudligt eller inte har jag ingen aning om men pilla på lite kopplingshandtag hos lämplig mc-handlare och jämför. Låter din mycket mer eller störande mycket, köp en ny på ebay, de är näst intill gratis.

Jag hade också ett klickljud på min ZX-6R 2009. Körde till verkstad så dem fick lyssna och lite smörjning på vajern nere vid kopplingen var tydligen lösning. Men du har kanske ett högre klickljud.. :confused:

Jag hade också ett klickljud på min ZX-6R 2009. Körde till verkstad så dem fick lyssna och lite smörjning på vajern nere vid kopplingen var tydligen lösning. Men du har kanske ett högre klickljud.. :confused:

Hmm få se vad dem säger på måndag :)

Hmm få se vad dem säger på måndag :)
Vanligast är att nippeln i änden på vajern inte löpet helt lätt i handtag/kopplingsarm, smörj nippeln i båda ändar av vajern och hör om det hjälper.
Kedjespray funkar om du inte har nåt annat.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon