ZX6 - årsmodeller och fälgbredder...?

• Thread starter Thread starter 660
  • Start date Start date

660

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
MZ Baghira, TZR660, 916, RGV686 mm
Har en bakfälg från en ZX6 som jag köpt till motarden. Behöver nu veta vilken årsmodell det är, för drevet är slut och jag har för mig att dreven inte är lika årsmodellerna emellan. Jag har en 5 tummare bak, var det första åren som hade det? nyare har väl 5,5 eller..? Och förresten.. är det nån som vet om det finns drev i 520 bredd att köpa till ZX6, eller blir det till att svarva?
/660

felg

660 skrev:
Har en bakfälg från en ZX6 som jag köpt till motarden. Behöver nu veta vilken årsmodell det är, för drevet är slut och jag har för mig att dreven inte är lika årsmodellerna emellan. Jag har en 5 tummare bak, var det första åren som hade det? nyare har väl 5,5 eller..? Och förresten.. är det nån som vet om det finns drev i 520 bredd att köpa till ZX6, eller blir det till att svarva?
/660

Har en uppsättning kawa felgar...5" bak 3.5" fram...årsmodell 95-97.
Drevet som en gång satt där var 520...

Köpa dom? :hihi

Hampe #66 skrev:
Har en uppsättning kawa felgar...5" bak 3.5" fram...årsmodell 95-97.
Drevet som en gång satt där var 520...

Köpa dom? :hihi
Är du helt hundra på att du körde med 520 kedja? Har just kollat och efter vad jag fattar är det 525 kedja som standard på ZX6 95-97.
...och eftersom jag precis har köpt ett par hjul tror jag att jag inte ska köpa dina... eller.. Hur mycket ska du ha för dom?
/660

Precis som det är nämnt tidigare så är det en 95-97 årsmodell fälg som du sitter på.

Jag vill tillägga att det FINNS 520 drev att köpa, dock inte original. Håll utkik!

Kan inte tipsa om något speciellt ställe som du kan vända dig till men dock så vet jag att köper du ett lyxigare drivpaket till en Ninja 600 idag så får du 520 drev och kedja istället för 525.

/a

Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil