ZX10R jämförelse

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Hur står sig ZX10:an mot ZX12:an och busan?

Den borde väl bli avhängd i högre farter.

Beror på drevningen om det blir avhäng i högre farter. ZX10an borde komma upp till sin toppfart snabbare än Busan.

Busan har rätt så hög topphastighet...

Den har väl högre än ZX10:an, då går det inte att jämföra. En omdrevning skulle behövas isåfall, eller?

Din inställning verkar vara att påpeka att Busan ÄR snabbare. Men på vilket sätt är frågan... o varför frågar du?

Undrar bara... roligt att veta.

Nä, jag är en kawa man... dessutom är busan ful :)

Busan borde vara snabbare i topphastighet pga kåpans utformning som jag förstått det (därför den e snabbare än ZX12an oxo).

Tycker toppfart spelar väldigt liten roll, inte ens i dragracing kommer man ju upp i de farterna. I acceleration är det en annan sak :)

Vridmomentet på en hayabusa överstiger zx10ans med massor, det har en jäkla betydelse det med när det gäller draget i höga farter.
De är inet konkurrerande modeller så frågan är egentligen fullständigt ointressant då jag knapast tror kawasaki bygger zx10r för att vara snabbast rakt fram.

Kan bara jämföra med en Gixxer 1000 som inte är helt olik en ZX10a. Upp till 200 är dom rätt jämnbördiga,men det krävs lite mer skicklighet på Gixxern då framhjulet gärna lyfter vid fullgas. Efter 200 vågar jag nog lova att Hayabusan är King of the road. Som sagt ett helt otroligt vrid. Motorn är i en klass för sig,men jag saknar inte dom extra 45kg som man fick släpa på. Hur som helst,dom har båda sin charm Gixxern och Busan. :)

Silwer skrev:
Vridmomentet på en hayabusa överstiger zx10ans med massor, det har en jäkla betydelse det med när det gäller draget i höga farter.
De är inet konkurrerande modeller så frågan är egentligen fullständigt ointressant då jag knapast tror kawasaki bygger zx10r för att vara snabbast rakt fram.

Jäkla tjafs om det här med "vridmoment".
Så du säkert vet spelar just själva maxvridet ingen roll, det sitter faktiskt en växellåda på de flesta hojar. Säg att en hoj har mer hk över ett större register så är det mera rätt.
Hursom så är det här en fuckotråd.

soppatorsken skrev:
Jäkla tjafs om det här med "vridmoment".
Så du säkert vet spelar just själva maxvridet ingen roll, det sitter faktiskt en växellåda på de flesta hojar. Säg att en hoj har mer hk över ett större register så är det mera rätt.
Hursom så är det här en fuckotråd.
Vilket per automatik gör dig till ett ..... då eller???

Hoppet har jag kvar, men tron börjar sina. Fan, är jag ett fucko nu också? :tungan

Då jag kört båda hojarna (Busa å ZX10R) så kan jag bara säga att de två kan inte å bör inte jämföras då de är otroligt olika maskiner som skänker dig två olika typer av glädjerus.

/Mike

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...