zx10r FI lampan lyser inte

Ninja_zx10r

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2016
Hoj
Ninja zx10r 04
Hej alla hoj åkare, nu är de så att jag har general knas i hojen.
Motorn var full i bränsle, både i oljan och i cyllarna. Och efter jag tappat ut oljan så skulle jag prova dra runt den för den var stum innan, när jag kör på starten så går den runt ett halv varv sen orkar den inte som om de vore slut ström, sen börjar FI lampan blinka fort och sen dör den helt, FI lampan alltså..
Och nu är den sten död, har haft isär varenda kontaktstycke, kollat alla säkringar, provat jorda motorn osv. Det ända som händer när man vrider på tändningen är att mätarhuset slås på, Throttlarna rör sig inte och fi lampan blinkar inte när man slår på tändingen eller har den av eller gnuggar....Kan ecu blivit bränd? Kan nyckeln ha koda av sig? Har bara en nyckel dessutom....

Googlat i flera timmar och kollat igenom zx10.net men inte hittat någon som varit med om att FI lampan är helt död :(

Tacksam för svar..

Hur mår batteriet?
Och körde du runt motorn utan olja?

Batteriet är 2 dagar gammalt och är felfritt, mätt med multimeter. Jo de gjorde jag, eller nä för den gick ju inte runt för de var så mkt bränsle i cyllarna. Började bara klicka för den inte orkade och FI lampan blinkan när man körde på starten sen tvärdog lampan och allt är dött

Batteriet är 2 dagar gammalt och är felfritt, mätt med multimeter. Jo de gjorde jag, eller nä för den gick ju inte runt för de var så mkt bränsle i cyllarna. Började bara klicka för den inte orkade och FI lampan blinkan när man körde på starten sen tvärdog lampan och allt är dött

Har du bensin i oljan har du ju lite allvarligare besvär antagligen, men lyser något alls i instrumenteringen?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT