Ninja_zx10r
Ny medlem
Hej alla hoj åkare, nu är de så att jag har general knas i hojen.
Motorn var full i bränsle, både i oljan och i cyllarna. Och efter jag tappat ut oljan så skulle jag prova dra runt den för den var stum innan, när jag kör på starten så går den runt ett halv varv sen orkar den inte som om de vore slut ström, sen börjar FI lampan blinka fort och sen dör den helt, FI lampan alltså..
Och nu är den sten död, har haft isär varenda kontaktstycke, kollat alla säkringar, provat jorda motorn osv. Det ända som händer när man vrider på tändningen är att mätarhuset slås på, Throttlarna rör sig inte och fi lampan blinkar inte när man slår på tändingen eller har den av eller gnuggar....Kan ecu blivit bränd? Kan nyckeln ha koda av sig? Har bara en nyckel dessutom....
Googlat i flera timmar och kollat igenom zx10.net men inte hittat någon som varit med om att FI lampan är helt död
Tacksam för svar..
Motorn var full i bränsle, både i oljan och i cyllarna. Och efter jag tappat ut oljan så skulle jag prova dra runt den för den var stum innan, när jag kör på starten så går den runt ett halv varv sen orkar den inte som om de vore slut ström, sen börjar FI lampan blinka fort och sen dör den helt, FI lampan alltså..
Och nu är den sten död, har haft isär varenda kontaktstycke, kollat alla säkringar, provat jorda motorn osv. Det ända som händer när man vrider på tändningen är att mätarhuset slås på, Throttlarna rör sig inte och fi lampan blinkar inte när man slår på tändingen eller har den av eller gnuggar....Kan ecu blivit bränd? Kan nyckeln ha koda av sig? Har bara en nyckel dessutom....
Googlat i flera timmar och kollat igenom zx10.net men inte hittat någon som varit med om att FI lampan är helt död

Tacksam för svar..